A témanaptár megtervezését érdemes tematikus eseményekhez, fontos napokhoz igazítani, átgondolni milyen tartalmat kívánunk megosztani a követőinkkel.
Minél részletesebben, és minél hosszabb távra tervezi meg egy cég azt, hogy mikor milyen tartalmat fog közzétenni, annál jobban biztosíthatja azt, hogy a tartalmak rendszeresen jelenjenek meg. Ez a rendszeresség pedig lehetővé teszi azt, hogy a cég kiépítse az ismertségét.
A következő tizenkét tippet javasoljuk az év tizenkét hónapjára.
Január
Az év eleje kiválóan alkalmas arra, hogy az előző évet elemezzük, illetve a jövőbe pillantsunk, és megpróbáljuk megjósolni, milyen tendenciák jellemzik majd az üzletágukat. Ehhez visszanézhetünk egyrészt az előző évre, készíthetünk összeállításokat az előző év legsikeresebb termékeiből az üzletágunkon belül vagy bemutathatjuk, hogy milyen évet zárt az cégünk. A jövőbe pillantáshoz pedig kereshetünk újdonságokat, szakértői véleményeket, amelyek az aktuális évet fejtegetik.
Február
Februárban készülhetünk egy „interjú stílusú” videóval a cég ügyfelével vagy partnerekkel arról, hogy hogyan használják a cég termékét vagy a szolgáltatását, illetve hogy ez miért javította az életüket. Fontos minden platformon kommunikálni az elkészült anyagot. Elegendő lehet egyetlen okostelefon, és kezdődhet a felvétel. Január végéhez és február elejéhez illeszkedő tartalom lehet a cégek számára a karnevál és a farsang, de a hónap közepén akár a Valentin-napot is beépíthetik a tartalomnaptárba.
Március
Márciusban készíthetnek egy kérdőívet az ügyfeleiknek, amelyben felmérjük, hogy mennyit költenek (B2B) az évben, és hogy milyen termékre fognak beruházni, majd egy eszközzel, mint például ingyenes infografikakészítő oldalakon készíthetnek erről egy összesítő infógrafikát. A hónap végén akár a húsvéti ünnepkörrel kapcsolatban is készíthetnek szezonális tartalmat a cégek.
Április
Érdemes kapcsolatba lépni azokkal a publikációkkal és weboldalakkal, amelyek népszerűek az iparágukban, és írhatunk nekik egy-egy cikket, vagy akár ők is publikálhatnak a mi felületeinken. Ez lehetőséget ad arra, hogy külső linkeket hozzunk létre a keresőoptimalizáláshoz, különösen úgy, ha ezek a linkek minőségi oldalakra mutatnak.
Május
Májusban tarthatunk információs hónapot a követőinknek, aminek keretében azonos kérdéseket teszünk föl tíz kiemelt ügyfélnek. Az így kapott válaszokat és személyes történeteket megoszthatjuk az oldalainkon.. Ez különösen akkor lehet izgalmas, ha az ügyfélkör több szegmensre tagolható. A cég illusztrálhatja a problémájukat, és hogy hogyan oldotta meg a termékével vagy szolgáltatásával.
Június
A június alkalmas lehet podcastok megosztására, mert az emberek szeretnek hallgatni valamit a vízparton vagy egy hosszú kocsiúton. Elkezdhetünk rendszeres podcast sorozatot is az üzletágukról, majd feltölthetik ezt iTunesra, vagy akár YouTubera, hogy mindenki meghallgathassa. Inspirációt meríthetünk ehhez a cégek például a Duck Tape Marketing sorozatából.
Július
Ha a cég remek tartalmakat oszt meg a blogján, akár arra is használhatja a hónapot, hogy kiválasszon öt összefüggő posztot, és készítsen egy tematikus e-könyvet belőlük. A Hubspotnak van egy remek lépésről lépésre útmutatója, hogyan kell létrehozni egy ilyet, beleértve a kész mintákat is. Érdemes odafigyelni arra, hogy optimalizáljuk a blogbejegyzések és az e-könyvek kulcsszavait és kulcskifejezéseit, hogy az olvasók könnyebben megtalálják őket.
Augusztus
A cég készíthet egy új infógrafikát, összegyűjtve azokat az információkat, amelyek a saját cég történetét illusztrálják, ehhez akár más cégek publikációi is felhasználhatja. Érdemes idézni, hogy melyik információmorzsa honnan származik, és elhelyezni a cég logóját jól látható helyre. Ezután már csak arról kell gondoskodnia a cégnek, hogy a grafika elterjedjen. Erre nagy is az esély, mivel a nyár végén jellemzően kevés a tartalom, a különféle weboldalak újra megosztható tartalmakat keresnek.
Szeptember
Érdemes készíteni egy videót arról, hogyan lehet használni a cég termékét vagy szolgáltatását. Készíthetünk egy prezentációt a Slide Share oldalán, és levideózhatjuk, ahogy előadjuk a hallgatóságunknak. Ezt a videót meg lehet osztani a weboldalon (akár a gyakran feltett kérdések menüpontban), a YouTube-on, vagy akár a közösségi oldalakon is. Ha egy cég termékei kapcsolódnak az iskolakezdéshez – közvetlenül, vagy akár közvetve is –, megoszthat az iskolakezdéssel kapcsolatos tartalmakat, de akár a szüret tematikáját is bátran előveheti.
Október
Októberben a cégeknek érdemes odafigyelni arra, hogy milyen filmek kerülnek a moziba. A sikerfilmek népszerűségére utalhatnak a cégek blogbejegyzéseikben, például a címadásban rájátszhatnak a filmek címére, vagy akár a cikkek illusztrálásában is szerepet kaphatnak az utalások. Érdemes végiggondolni, hány márka játszott rá a nemrég megjelent Star Wars film körüli felhajtásra.
November
Novemberben eljöhet az ideje annak, hogy a cég kihasználja a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket, és felkérje a felhasználókat, hogy ők maguk osszák meg a tartalmaikat egy verseny keretében. Érdemes arra kérni a felhasználókat, hogy olyan fotókat osszanak meg, ahol a termékkel együtt szerepelnek, vagy a cég logóját mutatják be, és hashtaggel is utalhatnak a cégre és az iparra.
December
Az év végéhez közeledve érdemes kapcsolódni az ünnepi témákhoz, és ezek köré építeni a tartalmakat. Természetesen oda kell figyelni a szerzői jogokra, amikor például ünnepi grafikákat választ a cég, valamint arra, hogy az ünnepi tartalmakat újra meg újra közzé tegye a közösségi oldalakon.