Menü

Pinterest: Hogyan használjuk üzleti célokra?

by google news, január 15, 2016
A legtöbb vállalkozás  – hogyha  közösségi médiáról van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet. Hogyha döntenünk kell, hogy melyik közösségi felületet veszünk igénybe – Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin – akkor azt kell elsősorban meghatároznunk, hogy a célcsoportunkat melyik felületen érjük el a leghatékonyabban.   Miért pont a Pinterest? Összehasonlítva […]

A legtöbb vállalkozás  – hogyha  közösségi médiáról van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet.

Hogyha döntenünk kell, hogy melyik közösségi felületet veszünk igénybe – Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin – akkor azt kell elsősorban meghatároznunk, hogy a célcsoportunkat melyik felületen érjük el a leghatékonyabban.  

Miért pont a Pinterest?

Összehasonlítva a többi platformmal az alábbi ábrán jól látható, hogy van értelme ezt a felületet is aktívan becsatolni a marketing csatornáink közé:


pinterest2

Ha a fenti vizsgálat alapján a döntésünk a Pinterest felületére esett, akkor a célcsoportunk leginkább  a hölgyek, akiknek a termékünket, szolgáltatásunkat képi formában jól be tudjuk mutatni. A Pinterest egy növekvő online platform, amit itthoni viszonylatban is egyre többen használnak. A USA-ban a felnőttek több, mint 20 %-a használja, ami magasabb az Instagram és a Twitter felnőtt használóinál is.

A felhasználók, ellentétben a Facebook, Linkedin és más  platformokka, a Pinterest-et nem a családdal, barátokkal való kapcsolattartásra használják, hanem ötletgyűjtésre.
Ilyen ötletek lehetnek, hogy milyen legyen az új bútor vagy karácsonyi ajándék, illetve hogyan dobjunk fel egy ruhát, mik az új trendek, stb.

pinterest1 Például hogyha  IKEA-ban vásárolt bútorainkat szeretnénk átalakítani, akkor érdemes követni az Ikeahacks pinjeit. Ebből kifolyólag az itteni felhasználókat a vásárlási folyamat alatt érhetjük el és befolyásolhatjuk a döntés meghozatalában.

A Pinterest profilhoz a tapasztalatok azt mutatják, hogy érdemes céges profilt létrehozni.
Céges profil létrehozásával ugyanis, - a személyes profillal ellentétben- statisztikákat is kapunk a Pinterest-től a profilunk és pinjeink eredményével kapcsolatosan, ami egy átfogó képet ad számunkra.

Hogyan használjuk ki a  Pinterest lehetőségeit?

 

Kisebb cégek, vállalkozások használhatják termékkatalógusként a Pinterest felületét, hogy követőiknek bemutassák az újdonságaikat, ilyen lehet pédául egy  ruhaüzlet vagy akár szépségszalon is.

Mikor képeket töltünk fel, érdemes vertikális képet használni a horizontális helyett, mert a kutatások szerint ezek jobban teljesítenek. A legjobban eljesítő arány a  736*1102-es méret, de érdemes több mérettel is próbálkozni, tesztelve követőinket. A képek minőségi képek kell, hogy  legyenek és érdemes linkeket használni a pinjeinkben, így terelve a forgalmat a weboldalunkra.

pinterest3

Forrás: www.pinterest.com/pin/158048268151545861/

Ha a Facebook-ot vesszük viszonyításként, akkor az eddigi  tapasztalatunk az, hogy a követőink egy elég kis arányához jut el egy ilyen bejegyzés, ellentétben a Pinterest-el, mert itt több elérést érünk el, mint a követőink száma. Ezért alkalmas forgalom és lead generálásra weboldalunk számára.

Pinterest alapok

 

  1. Pin és Újra pin: ezt megfogalmazhatjuk Facebook nyelvén posztnak és megoztásnak, Twitter nyelvén tweet-nek. Ha valaki más által közzétett pin-t osztjuk meg akkor újra pin-eljük azt.
  2. Pinner:  felhasználókat nevezzük pinnereknek
  3. Táblák: míg a Facebookon a képeket albumokba rendezzük, addig itt a Pinteresten táblákba rendezzük a pinjeinket.
  4. Like, megosztás: a különböző pineket tudjuk like-olni, tetszésünket kinyilvánítani esetleg megosztani azt például a Facebook-on
  5. Követés: követni tudunk különböző felhasználókat és cégeket, vagy akár egy-két táblát is.

Válasszuk ki a megfelelő kategóriát

 

A Pinterest tökéletesen alkalmas réspiacok kiaknázására, amihez jelenleg 30 kategóriát kapunk, hogy minél jobban meghatározhassuk a hovatartozásunk.

pinterest4

Forrás: Pinterest.com

Ha ezt kihasználva hozzuk létre tartalmainkat, akkor sokkal nagyobb és relevánsabb elérést tudunk biztosítani a pinjeinknek.

A célcsoport meghatározása

 

Tudnunk kell, hogy kinek készítünk bejegyzéseket. Különböző célcsoportoknak különböző kommunikáció hatékony, ezt vegyük figyelembe. Úgy készítsük a tartalmainkat, hogy ha a célcsoportunk rákeres, akkor meg is találja. Például használjunk valamilyen rendszert a trendek feltérképezésére, mint például a Google Adwords kulcsszótervezője, vagy esetleg a Buzzsumo, így kihasználhatjuk a felkapott témákat.

Kapcsoljuk össze a felületeinket

 

Pinterest-et összeg tudjuk kötni weboldalunk, és más közösségi felületekkel, használjuk ki ezt a lehetőséget, hogy a követőink könnyen ránk találjanak. Tegyünk „Pin it” gombot weboldalunkra, képeinkhez a „Megosztás” gomb mellé. A Pin alerts ingyenes szolgáltatással értesítést kaphatunk ha valaki megosztott valamit a weboldalunkról.

Készítsünk tökéletes Pineket

 

Ha megvan a profilunk, megvannak a kategóriák, megvannak a táblák, akkor „csak” fel kell őket töltenünk.

Segíthetünk a közösségünknek eligazodni valamilyen bonyolult dologban, mint például a Bank of America a Better money habits révén segít a jobb a pénzügyi stratégiák kialakításában.
Különböző tematikáju táblákat hoztak létre és ezen tematika köré készítik a pinjeiket. Kb 140 pinnel – kampányban – 6 millió embert értek el és 29000 újra pinnelést gyűjtöttek össze.

A fenti siker másképp nem lenne lehetséges, ha nem adnának valamilyen értéket követőiknek, és ez kell, hogy lebegjen a szemünk előtt, ha egy pint készítünk.

Használjuk a Rich Pin-t

 

6 típust különböztetünk meg, amelyek extra információt hordozhatnak magukkal: videó, applikáció, recept, bejegyzés, hely és termék.

Példaként ebben az esettanulmányban bővebben olvashattok arról, hogy hogyan növelte egy híres divatmárka 34% -al az elérését és 46%-al a bevételét.
Csak ki kell választanod, hogy milyen pint szeretnél, add hozzá a meta tag-et a weboldaladhoz és küld el validálásra. Ha kész, akkor tudod használni Rich pinként.

Ha felkeltette érdeklődésedet ez a funkció, akkor itt találsz bővebb információt a beállítással kapcsolatosan.

Szerezzünk elérést pinjeinknek

 

Nem elég a legjobb tartalmat előállítani, el is kell tudnunk juttatni azokhoz akiket érdekel.

  1. Optimalizáljuk a kereséshez, hogy azok, akik a Pinteresten a mi témakörünkben keresnek meg is találjanak. Használjunk megfelelő kulcsszavakat címben és leírásban egyaránt, ahogy a kép file nevében is.
  2. Vegyük igénybe a már kiépített csatornáinkat. Ha van egy bejáratott weboldalunk, vagy egy relatív nagy követőtáborral rendelkező Facebook oldalunk, akkor azokat a felhasználókat tudjuk buzdítani, hogy a Pinteresten is követőink legyenek.
  3. Igazoljuk weboldalunkat, hogy bizalmat erősítsük követőinkben, vagy azokban, akik először találkoznak velünk.
  4. Használjuk ki a Pinterest csoportokat, hogy a releváns érdeklődőket elérjük, a top csoport listát itt megtalálod segítségként.
  5. Találjuk meg a kategóriánk szószólóit és kövessük, kommenteljük pinjeiket
  6. Ha eljön az idő, amikor Magyarországon is elérhetővé válik a hirdetés lehetőség, akkor használjuk ki, de addig is iratkozzunk fel a várólistára.

Elemezz és fejlessz

 

Minden céges oldalnak automatikusan elérhető a Pinterest analitika, bár a weboldal forgalomhoz szükséges a weboldal visszaigazolása, ami egy webmesternek nem okoz gondot.

Itt olyan adatokat kapunk, mint a Top pinjeink, tábláink az elmúlt 30 napból, vagy akár a teljes időtartamra. Melyik hol jelenik meg a keresések között, és melyik amelyik a legtöbb újra pinelést elérte.

Demográfiai adatokat is kapunk, hogy kik a követőink, hol élnek, hány évesek, milyen nyelvet beszélnek, stb.

Az érdeklődés részben informálódhatunk, hogy a követőink milyen kategóriákat, táblákat, cégeket követnek. Ezt használhatjuk a mi tartalmaink előállításához is.

Teszteljünk, mert amiket az esettanulmányok bemutatnak, azok nem biztos, hogy a mi közösségünkkel, a mi termékünkkel, a mi pinjeinkkel is ugyanazt az eredményt hozza.

Kinek jó a Pinterest?

Összegzésül itt egy újabb felület, ahol a célcsoportunkat hatékonyan el tudjuk érni. Ne is hagyjuk ki, ha inkább a felnőtt nőket kell elérnünk és képekkel tökéletesen be tudjuk mutatni termékünket. Alkalmas weboldal forgalom növelésére és a lead-ek hatékony gondozására.

Itt is a korábbi közösségi jelenléteinkhez hasonlóan kell kiépítenünk táborunk, le kell tesztelnünk, hogy nekik mi az ami releváns bejegyzés és optimalizálni a megjelenésünk. A lényeg, hogy ezen a felületen is folyamatosan kommunikáljunk, mert így lesz hatásos, az ad-hoc pinekkel ellentétben. Rendszerezzük pinjeinket tematikus táblákba, hogy minden érdeklődő egy helyen megtalálja a számára releváns tartalmainkat.

 

Uncategorized @hu

6 tipp a sikeres email marketinghez

 Az email marketinget az egyik leghatékonyabb online marketing eszköznek tartják, mivel rendkívül egyszerű a használata. A gond csak az, hogy az üzenetek nagy része az email fiókok spam mappájába kerül, vagy az email címzettje azonnal törli. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, fel kell mérnünk, mennyire sikeres az email marketing kampányunk. Ehhez olyan hírlevélküldő szolgáltatást célszerű választani, […]
2016-02-02
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak pszichológiája: Hogyan érjük el, hogy követőink felfigyeljenek ránk?

Közösségi oldalak: online jelen lenni nem csak azt jelenti, hogy időről időre kiteszünk pár képet a termékeinkről vagy újdonságainkkal szórakoztatjuk a követőinket. Érdemes stratégiailag átgondolni mit és hogyan fogunk kommunikálni és időzíteni, illetve az milyen hatást vált majd ki a közönségünkből. A közösségi média kampányok sikerességét sok szempont befolyásolja,de nem árt beemelni az eszközeink közé […]
2016-06-10
Uncategorized @hu

Hogyan érjük utol a vásárlóinkat? - Vásárlási trendek a karácsonyi időszakban

A tendencia azt mutatja, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban veszik igénybe a modern eszközöket, hogyha vásárlásaikkal kapcsolatban szeretnének informálódni (pl.: okostelefonok, tablet.. stb.), Matt Lawson, a Google teljesítmény alapú marketinggel foglalkozó üzletágának vezetője három előrejelzést fogalmazott meg a fogyasztók szokásaira nézve.   A bevásárlás nem maraton lesz idén: pillanatok alatt fog lejátszódni. Ahelyett, hogy napokat […]
2015-12-14
Uncategorized @hu

Facebook: egyedi felhasználói kódok és linkek

A Facebook Messenger újdonságaival a név ismerete nélkül ismerősnek jelölhetünk valakit, vagy azonnal elkezdhetünk vele chatelni. Korábban, hogyha valakit ismerősnek szerettünk volna jelölni a Facebookon, akkor a keresőalkalmazással találhattunk rá. Azonban gyakran elfelejtettük, hogy hívják pontosan az illetőt, hogyan írja a nevét, vagy nagyon sok hasonló névvel rendelkező felhasználót kaptunk a keresés eredményeként. A Messenger […]
2016-05-04
Uncategorized @hu

SEO: Új honlapod van? - Így talál rád a Google

Szeretnél az oldalad teljesítményéről, látogatottsági adataidról és a felmerülő hibákról időben értesülni? Ahhoz, hogy a Google adatokat gyűjthessen weboldaladról, regisztrálnod kell a Google Search Console-ban (régi nevén Webmaster Tools). Nézzük, hogyan tedd mindezt! Honlapregisztráció 2 egyszerű lépésben Mielőtt bármibe belekezdenél, az alábbi alapvető feladatokat végezd el a Search Console fiókodon belül: Weboldal regisztrálása: Amint bejelentkeztél az e-mail […]
2016-10-03
Uncategorized @hu

Facebook: a felhasználók 2,4%-a emoji használó

  Több mint két hónappal ezelőtt vezette be a Facebook az úgynevezett “reakciókat”, vagyis a hangulatjeleket a like gomb mellett, mivel úgy gondolták, hogy a felhasználóknak szükségük van újabb ikonokra a véleménynyilvánításhoz. Egy kölni közösségi média kutatásból azonban kiderül, hogy a reakciók 76,4%-a továbbra is a tetszik gombbal történik, a felhasználók 14% megosztja a tartalmakat, 7,2% […]
2016-05-27
Uncategorized @hu

Twitter: változik a karakterszám

A Twitter bejelentette, hogy mostantól másként számítják a posztok hosszúságát: a képek és a linkek nem számítanak bele a 140 karakterbe. Ezzel a lépéssel a felhasználók nagyobb rugalmasságot kaptak az oldalon. Jack Dorsey, a cég vezérigazgatója már januárban bejelentette, hogy új utakat keresnek, mellyel ösztönözhetik az embereket, hogy használják az alkalmazást. Év elején terjedtek arról […]
2016-05-17
Hírek

Facebook: tippek, amik felpörgetik az oldalad

Minden tartalommarketinggel foglalkozó személyt érdekel, hogyan lehetne növelni az elkötelezettséget a Facebook-on? Ugyanis a Facebook algoritmusa folyamatosan változik, inkább hátráltat, mint hajt előre, és új tartalmi trükköket kell kipróbálni, hogy a felhasználók találkozzanak a bejegyzésekkel. A Facebook algoritmusnak hatása van arra, hogy a tartalom megjelenik-e a felhasználóknak. Ez egy “play to play” platform, ahol a […]
2017-09-20
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató