Menü

Pinterest: Hogyan használjuk üzleti célokra?

by google news, január 15, 2016
A legtöbb vállalkozás  – hogyha  közösségi médiáról van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet. Hogyha döntenünk kell, hogy melyik közösségi felületet veszünk igénybe – Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin – akkor azt kell elsősorban meghatároznunk, hogy a célcsoportunkat melyik felületen érjük el a leghatékonyabban.   Miért pont a Pinterest? Összehasonlítva […]

A legtöbb vállalkozás  – hogyha  közösségi médiáról van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet.

Hogyha döntenünk kell, hogy melyik közösségi felületet veszünk igénybe – Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin – akkor azt kell elsősorban meghatároznunk, hogy a célcsoportunkat melyik felületen érjük el a leghatékonyabban.  

Miért pont a Pinterest?

Összehasonlítva a többi platformmal az alábbi ábrán jól látható, hogy van értelme ezt a felületet is aktívan becsatolni a marketing csatornáink közé:


pinterest2

Ha a fenti vizsgálat alapján a döntésünk a Pinterest felületére esett, akkor a célcsoportunk leginkább  a hölgyek, akiknek a termékünket, szolgáltatásunkat képi formában jól be tudjuk mutatni. A Pinterest egy növekvő online platform, amit itthoni viszonylatban is egyre többen használnak. A USA-ban a felnőttek több, mint 20 %-a használja, ami magasabb az Instagram és a Twitter felnőtt használóinál is.

A felhasználók, ellentétben a Facebook, Linkedin és más  platformokka, a Pinterest-et nem a családdal, barátokkal való kapcsolattartásra használják, hanem ötletgyűjtésre.
Ilyen ötletek lehetnek, hogy milyen legyen az új bútor vagy karácsonyi ajándék, illetve hogyan dobjunk fel egy ruhát, mik az új trendek, stb.

pinterest1 Például hogyha  IKEA-ban vásárolt bútorainkat szeretnénk átalakítani, akkor érdemes követni az Ikeahacks pinjeit. Ebből kifolyólag az itteni felhasználókat a vásárlási folyamat alatt érhetjük el és befolyásolhatjuk a döntés meghozatalában.

A Pinterest profilhoz a tapasztalatok azt mutatják, hogy érdemes céges profilt létrehozni.
Céges profil létrehozásával ugyanis, - a személyes profillal ellentétben- statisztikákat is kapunk a Pinterest-től a profilunk és pinjeink eredményével kapcsolatosan, ami egy átfogó képet ad számunkra.

Hogyan használjuk ki a  Pinterest lehetőségeit?

 

Kisebb cégek, vállalkozások használhatják termékkatalógusként a Pinterest felületét, hogy követőiknek bemutassák az újdonságaikat, ilyen lehet pédául egy  ruhaüzlet vagy akár szépségszalon is.

Mikor képeket töltünk fel, érdemes vertikális képet használni a horizontális helyett, mert a kutatások szerint ezek jobban teljesítenek. A legjobban eljesítő arány a  736*1102-es méret, de érdemes több mérettel is próbálkozni, tesztelve követőinket. A képek minőségi képek kell, hogy  legyenek és érdemes linkeket használni a pinjeinkben, így terelve a forgalmat a weboldalunkra.

pinterest3

Forrás: www.pinterest.com/pin/158048268151545861/

Ha a Facebook-ot vesszük viszonyításként, akkor az eddigi  tapasztalatunk az, hogy a követőink egy elég kis arányához jut el egy ilyen bejegyzés, ellentétben a Pinterest-el, mert itt több elérést érünk el, mint a követőink száma. Ezért alkalmas forgalom és lead generálásra weboldalunk számára.

Pinterest alapok

 

  1. Pin és Újra pin: ezt megfogalmazhatjuk Facebook nyelvén posztnak és megoztásnak, Twitter nyelvén tweet-nek. Ha valaki más által közzétett pin-t osztjuk meg akkor újra pin-eljük azt.
  2. Pinner:  felhasználókat nevezzük pinnereknek
  3. Táblák: míg a Facebookon a képeket albumokba rendezzük, addig itt a Pinteresten táblákba rendezzük a pinjeinket.
  4. Like, megosztás: a különböző pineket tudjuk like-olni, tetszésünket kinyilvánítani esetleg megosztani azt például a Facebook-on
  5. Követés: követni tudunk különböző felhasználókat és cégeket, vagy akár egy-két táblát is.

Válasszuk ki a megfelelő kategóriát

 

A Pinterest tökéletesen alkalmas réspiacok kiaknázására, amihez jelenleg 30 kategóriát kapunk, hogy minél jobban meghatározhassuk a hovatartozásunk.

pinterest4

Forrás: Pinterest.com

Ha ezt kihasználva hozzuk létre tartalmainkat, akkor sokkal nagyobb és relevánsabb elérést tudunk biztosítani a pinjeinknek.

A célcsoport meghatározása

 

Tudnunk kell, hogy kinek készítünk bejegyzéseket. Különböző célcsoportoknak különböző kommunikáció hatékony, ezt vegyük figyelembe. Úgy készítsük a tartalmainkat, hogy ha a célcsoportunk rákeres, akkor meg is találja. Például használjunk valamilyen rendszert a trendek feltérképezésére, mint például a Google Adwords kulcsszótervezője, vagy esetleg a Buzzsumo, így kihasználhatjuk a felkapott témákat.

Kapcsoljuk össze a felületeinket

 

Pinterest-et összeg tudjuk kötni weboldalunk, és más közösségi felületekkel, használjuk ki ezt a lehetőséget, hogy a követőink könnyen ránk találjanak. Tegyünk „Pin it” gombot weboldalunkra, képeinkhez a „Megosztás” gomb mellé. A Pin alerts ingyenes szolgáltatással értesítést kaphatunk ha valaki megosztott valamit a weboldalunkról.

Készítsünk tökéletes Pineket

 

Ha megvan a profilunk, megvannak a kategóriák, megvannak a táblák, akkor „csak” fel kell őket töltenünk.

Segíthetünk a közösségünknek eligazodni valamilyen bonyolult dologban, mint például a Bank of America a Better money habits révén segít a jobb a pénzügyi stratégiák kialakításában.
Különböző tematikáju táblákat hoztak létre és ezen tematika köré készítik a pinjeiket. Kb 140 pinnel – kampányban – 6 millió embert értek el és 29000 újra pinnelést gyűjtöttek össze.

A fenti siker másképp nem lenne lehetséges, ha nem adnának valamilyen értéket követőiknek, és ez kell, hogy lebegjen a szemünk előtt, ha egy pint készítünk.

Használjuk a Rich Pin-t

 

6 típust különböztetünk meg, amelyek extra információt hordozhatnak magukkal: videó, applikáció, recept, bejegyzés, hely és termék.

Példaként ebben az esettanulmányban bővebben olvashattok arról, hogy hogyan növelte egy híres divatmárka 34% -al az elérését és 46%-al a bevételét.
Csak ki kell választanod, hogy milyen pint szeretnél, add hozzá a meta tag-et a weboldaladhoz és küld el validálásra. Ha kész, akkor tudod használni Rich pinként.

Ha felkeltette érdeklődésedet ez a funkció, akkor itt találsz bővebb információt a beállítással kapcsolatosan.

Szerezzünk elérést pinjeinknek

 

Nem elég a legjobb tartalmat előállítani, el is kell tudnunk juttatni azokhoz akiket érdekel.

  1. Optimalizáljuk a kereséshez, hogy azok, akik a Pinteresten a mi témakörünkben keresnek meg is találjanak. Használjunk megfelelő kulcsszavakat címben és leírásban egyaránt, ahogy a kép file nevében is.
  2. Vegyük igénybe a már kiépített csatornáinkat. Ha van egy bejáratott weboldalunk, vagy egy relatív nagy követőtáborral rendelkező Facebook oldalunk, akkor azokat a felhasználókat tudjuk buzdítani, hogy a Pinteresten is követőink legyenek.
  3. Igazoljuk weboldalunkat, hogy bizalmat erősítsük követőinkben, vagy azokban, akik először találkoznak velünk.
  4. Használjuk ki a Pinterest csoportokat, hogy a releváns érdeklődőket elérjük, a top csoport listát itt megtalálod segítségként.
  5. Találjuk meg a kategóriánk szószólóit és kövessük, kommenteljük pinjeiket
  6. Ha eljön az idő, amikor Magyarországon is elérhetővé válik a hirdetés lehetőség, akkor használjuk ki, de addig is iratkozzunk fel a várólistára.

Elemezz és fejlessz

 

Minden céges oldalnak automatikusan elérhető a Pinterest analitika, bár a weboldal forgalomhoz szükséges a weboldal visszaigazolása, ami egy webmesternek nem okoz gondot.

Itt olyan adatokat kapunk, mint a Top pinjeink, tábláink az elmúlt 30 napból, vagy akár a teljes időtartamra. Melyik hol jelenik meg a keresések között, és melyik amelyik a legtöbb újra pinelést elérte.

Demográfiai adatokat is kapunk, hogy kik a követőink, hol élnek, hány évesek, milyen nyelvet beszélnek, stb.

Az érdeklődés részben informálódhatunk, hogy a követőink milyen kategóriákat, táblákat, cégeket követnek. Ezt használhatjuk a mi tartalmaink előállításához is.

Teszteljünk, mert amiket az esettanulmányok bemutatnak, azok nem biztos, hogy a mi közösségünkkel, a mi termékünkkel, a mi pinjeinkkel is ugyanazt az eredményt hozza.

Kinek jó a Pinterest?

Összegzésül itt egy újabb felület, ahol a célcsoportunkat hatékonyan el tudjuk érni. Ne is hagyjuk ki, ha inkább a felnőtt nőket kell elérnünk és képekkel tökéletesen be tudjuk mutatni termékünket. Alkalmas weboldal forgalom növelésére és a lead-ek hatékony gondozására.

Itt is a korábbi közösségi jelenléteinkhez hasonlóan kell kiépítenünk táborunk, le kell tesztelnünk, hogy nekik mi az ami releváns bejegyzés és optimalizálni a megjelenésünk. A lényeg, hogy ezen a felületen is folyamatosan kommunikáljunk, mert így lesz hatásos, az ad-hoc pinekkel ellentétben. Rendszerezzük pinjeinket tematikus táblákba, hogy minden érdeklődő egy helyen megtalálja a számára releváns tartalmainkat.

 

Uncategorized @hu

SEO: 5+1 tipp a minőségi tartalomhoz

Hogyan lehet olyan igényes weboldalunk, amely az olvasók számára érdekes és a keresőmotorok által megtalálható? Hogyan állítsunk elő olyan keresőoptimalizált tartalmat, amellyel előkelő helyezést érhetünk el a keresőkben? A tartalom minősége ebben döntő tényező, mivel a látogatók (a Gfk szemmozgásokat kutató eredményei alapján) néhány másodperc alatt hoznak ítéletet a weboldalunkkal kapcsolatban. Mi számít színvonalasnak? A […]
2016-10-11
Uncategorized @hu

Posztolásért pereli szüleit egy lány

Legtöbbünknek ismerős lehet a szituáció, amikor váratlanul felvillan mobilunk kijelzőjén a következő sor: ,,XY hozzáadott egy téged ábrázoló fényképet“. Remegő ujjal próbáljuk előhívni a tartalmat, hogy fél percnyi sokk után megállapíthassuk: még nem késő nevet változtatni és külföldre költözni... Egy osztrák tinédzser a napokban végképp megelégelte szülei posztolási mániáját, akik hét év alatt mintegy ötszáz gyermekkori fotót […]
2016-09-23
Hírek

4 trend, amely meghatározza a Facebook marketinget jövőre

A Facebook  mára olyan, több milliárd dolláros vállalkozássá nőtte ki magát, amit marketingesként nem kerülhetünk meg. Összegyűjtöttük azt a négy fontos trendet, ami 2017-ben alakítja majd az oldalt: vannak újdonságok, míg néhány korábbi trend most válik igazán erőteljessé. Mobilbarát tartalom nélkül nem megy 2016-ban már több mint 2 milliárd ember használ okostelefont, ami jóval többször […]
2016-12-16
Uncategorized @hu

Online marketing szótár

Az online marketing világában nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a szakszavakkal,  nem árt, ha tudjuk, mit jelentenek az adott alkalmazásokhoz, közösségi oldalakhoz  tartozó szakkifejezések. A következőkben megtudhatjátok mivel foglalkozik a Google tag manager, miben segítenek nekünk a hirdetésblokkolók és miért fontos számunkra a keresőoptimalizálás.    Adatvezérelt marketing – Data driven marketing: az adatvezérelt marketing alapja a […]
2016-03-30
Uncategorized @hu

6+1 YouTube hirdetés tipp

A YouTube hirdetés, mint online felület használata szinte elengedhetetlen az online marketing világában, több okból is:  hogyha összehasonlítjuk más marketing módszerekkel, a videohirdetések jóval olcsóbban, több emberhez jutnak el, ez pedig  növelheti a márkánk ismertségét, ugyanakkor egy adott  célcsoportot is elérhetünk vele, illetve a remarketing lehetősége is adott. Kétféle hirdetési formátum jelenik meg a YouTube felületén: […]
2015-11-23
Uncategorized @hu

Videók, amikért megőrültünk

Az Ace Metrix mérései arra keresik a választ, hogy milyen jellemzők tesznek egy videó hirdetést igazán sikeressé. Az idei évben a tíz videó közül nyolc az emberek szívére hatott, igazolva azt, hogy egy érzelmes történet elmesélése hatékony módszer a nézők megérintésére. Nézzük meg az elmúlt hónapok legjobb videóit! A lista élén a Gillette “This Father’s […]
2016-07-10
Hírek

Miért nem kell aggódnod a like-ok száma miatt?

A Facebookon az elkötelezettség a legrosszabb módja a tartalom sikerének megítélésében. Ez talán meglepő, mert a legtöbb ember a sikeres forgalomra alapoz, hogy hányan lájkolnak, hányan szólnak hozzá és hányan osztják meg a tartalmat. Természetesen ezek a mutatók bizonyos mértékig számítanak. Segítenek megítélni a tartalom sikerességét marketing szempontból, de nem ez az egyetlen módja a […]
2018-02-28
Uncategorized @hu

A webanalitika és adatelemzés alapjai

Napjainkban a sikerhez már mérhető adatokra, webanalitikára van szükség: nélkülözhetetlen az, hogy figyelemmel kísérje és számszerűsítse a weboldal a hatékonyságát és elérését. Ebben – és még sok másban – segít a webanalitika és az adatelemzés a cégeknek. Gyakran felteszik azt a kérdést, hogy „Vajon hányan nézték meg a weboldalamat?” vagy mondanak olyat, hogy „Több, mint […]
2016-02-03
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató