A legtöbb vállalkozás – hogyha közösségi médiáról van szó – a Facebook jelenlétben lezártnak tekinti a közösségi média jelenlétet.
Hogyha döntenünk kell, hogy melyik közösségi felületet veszünk igénybe – Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin – akkor azt kell elsősorban meghatároznunk, hogy a célcsoportunkat melyik felületen érjük el a leghatékonyabban.
Miért pont a Pinterest?
Összehasonlítva a többi platformmal az alábbi ábrán jól látható, hogy van értelme ezt a felületet is aktívan becsatolni a marketing csatornáink közé:
Ha a fenti vizsgálat alapján a döntésünk a Pinterest felületére esett, akkor a célcsoportunk leginkább a hölgyek, akiknek a termékünket, szolgáltatásunkat képi formában jól be tudjuk mutatni. A Pinterest egy növekvő online platform, amit itthoni viszonylatban is egyre többen használnak. A USA-ban a felnőttek több, mint 20 %-a használja, ami magasabb az Instagram és a Twitter felnőtt használóinál is.
A felhasználók, ellentétben a Facebook, Linkedin és más platformokka, a Pinterest-et nem a családdal, barátokkal való kapcsolattartásra használják, hanem ötletgyűjtésre.
Ilyen ötletek lehetnek, hogy milyen legyen az új bútor vagy karácsonyi ajándék, illetve hogyan dobjunk fel egy ruhát, mik az új trendek, stb.
Például hogyha IKEA-ban vásárolt bútorainkat szeretnénk átalakítani, akkor érdemes követni az Ikeahacks pinjeit. Ebből kifolyólag az itteni felhasználókat a vásárlási folyamat alatt érhetjük el és befolyásolhatjuk a döntés meghozatalában.
A Pinterest profilhoz a tapasztalatok azt mutatják, hogy érdemes céges profilt létrehozni.
Céges profil létrehozásával ugyanis, - a személyes profillal ellentétben- statisztikákat is kapunk a Pinterest-től a profilunk és pinjeink eredményével kapcsolatosan, ami egy átfogó képet ad számunkra.
Kisebb cégek, vállalkozások használhatják termékkatalógusként a Pinterest felületét, hogy követőiknek bemutassák az újdonságaikat, ilyen lehet pédául egy ruhaüzlet vagy akár szépségszalon is.
Mikor képeket töltünk fel, érdemes vertikális képet használni a horizontális helyett, mert a kutatások szerint ezek jobban teljesítenek. A legjobban eljesítő arány a 736*1102-es méret, de érdemes több mérettel is próbálkozni, tesztelve követőinket. A képek minőségi képek kell, hogy legyenek és érdemes linkeket használni a pinjeinkben, így terelve a forgalmat a weboldalunkra.
Forrás: www.pinterest.com/pin/158048268151545861/
Ha a Facebook-ot vesszük viszonyításként, akkor az eddigi tapasztalatunk az, hogy a követőink egy elég kis arányához jut el egy ilyen bejegyzés, ellentétben a Pinterest-el, mert itt több elérést érünk el, mint a követőink száma. Ezért alkalmas forgalom és lead generálásra weboldalunk számára.
A Pinterest tökéletesen alkalmas réspiacok kiaknázására, amihez jelenleg 30 kategóriát kapunk, hogy minél jobban meghatározhassuk a hovatartozásunk.
Forrás: Pinterest.com
Ha ezt kihasználva hozzuk létre tartalmainkat, akkor sokkal nagyobb és relevánsabb elérést tudunk biztosítani a pinjeinknek.
Tudnunk kell, hogy kinek készítünk bejegyzéseket. Különböző célcsoportoknak különböző kommunikáció hatékony, ezt vegyük figyelembe. Úgy készítsük a tartalmainkat, hogy ha a célcsoportunk rákeres, akkor meg is találja. Például használjunk valamilyen rendszert a trendek feltérképezésére, mint például a Google Adwords kulcsszótervezője, vagy esetleg a Buzzsumo, így kihasználhatjuk a felkapott témákat.
Pinterest-et összeg tudjuk kötni weboldalunk, és más közösségi felületekkel, használjuk ki ezt a lehetőséget, hogy a követőink könnyen ránk találjanak. Tegyünk „Pin it” gombot weboldalunkra, képeinkhez a „Megosztás” gomb mellé. A Pin alerts ingyenes szolgáltatással értesítést kaphatunk ha valaki megosztott valamit a weboldalunkról.
Ha megvan a profilunk, megvannak a kategóriák, megvannak a táblák, akkor „csak” fel kell őket töltenünk.
Segíthetünk a közösségünknek eligazodni valamilyen bonyolult dologban, mint például a Bank of America a Better money habits révén segít a jobb a pénzügyi stratégiák kialakításában.
Különböző tematikáju táblákat hoztak létre és ezen tematika köré készítik a pinjeiket. Kb 140 pinnel – kampányban – 6 millió embert értek el és 29000 újra pinnelést gyűjtöttek össze.
A fenti siker másképp nem lenne lehetséges, ha nem adnának valamilyen értéket követőiknek, és ez kell, hogy lebegjen a szemünk előtt, ha egy pint készítünk.
6 típust különböztetünk meg, amelyek extra információt hordozhatnak magukkal: videó, applikáció, recept, bejegyzés, hely és termék.
Példaként ebben az esettanulmányban bővebben olvashattok arról, hogy hogyan növelte egy híres divatmárka 34% -al az elérését és 46%-al a bevételét.
Csak ki kell választanod, hogy milyen pint szeretnél, add hozzá a meta tag-et a weboldaladhoz és küld el validálásra. Ha kész, akkor tudod használni Rich pinként.
Ha felkeltette érdeklődésedet ez a funkció, akkor itt találsz bővebb információt a beállítással kapcsolatosan.
Nem elég a legjobb tartalmat előállítani, el is kell tudnunk juttatni azokhoz akiket érdekel.
Minden céges oldalnak automatikusan elérhető a Pinterest analitika, bár a weboldal forgalomhoz szükséges a weboldal visszaigazolása, ami egy webmesternek nem okoz gondot.
Itt olyan adatokat kapunk, mint a Top pinjeink, tábláink az elmúlt 30 napból, vagy akár a teljes időtartamra. Melyik hol jelenik meg a keresések között, és melyik amelyik a legtöbb újra pinelést elérte.
Demográfiai adatokat is kapunk, hogy kik a követőink, hol élnek, hány évesek, milyen nyelvet beszélnek, stb.
Az érdeklődés részben informálódhatunk, hogy a követőink milyen kategóriákat, táblákat, cégeket követnek. Ezt használhatjuk a mi tartalmaink előállításához is.
Teszteljünk, mert amiket az esettanulmányok bemutatnak, azok nem biztos, hogy a mi közösségünkkel, a mi termékünkkel, a mi pinjeinkkel is ugyanazt az eredményt hozza.
Kinek jó a Pinterest?
Összegzésül itt egy újabb felület, ahol a célcsoportunkat hatékonyan el tudjuk érni. Ne is hagyjuk ki, ha inkább a felnőtt nőket kell elérnünk és képekkel tökéletesen be tudjuk mutatni termékünket. Alkalmas weboldal forgalom növelésére és a lead-ek hatékony gondozására.
Itt is a korábbi közösségi jelenléteinkhez hasonlóan kell kiépítenünk táborunk, le kell tesztelnünk, hogy nekik mi az ami releváns bejegyzés és optimalizálni a megjelenésünk. A lényeg, hogy ezen a felületen is folyamatosan kommunikáljunk, mert így lesz hatásos, az ad-hoc pinekkel ellentétben. Rendszerezzük pinjeinket tematikus táblákba, hogy minden érdeklődő egy helyen megtalálja a számára releváns tartalmainkat.