December közepén járunk, így ideje a karácsonyi hajtás mellett végiggondolni, hogy mivel készülünk a jövőre, milyen költégekben gondolkodjunk a vállalkozásunk különböző területetein. Összeállításunkban a marketing költségvetés tervezéséhez adunk tippeket!
1: Piac a vásárlóknak – raktáron
Azzal, hogy az Y generáció 80%-a használja a telefonját a boltokban, és 74%-uk hajlandó elfogadni a helymeghatározás alapú mobilos üzeneteket, a marketingeseknek óriási lehetőséget kaptak arra, hogy releváns, és azonnali ajánlatokat biztosítsanak a vásárlóik számára a telefonjukon keresztül. A Target’s rewards applikáció – például – folyamatosan ajánlatokat ad a vásárlóknak, egyenesen a kezükben tartott mobilokra, miközben azok a boltjaikban sétálnak.
2: Invesztálj sokat a közösségi analízisekbe, a közösségi költségvetés helyett
A közösségi média óriási lehetőségeket rejt, még úgy is, hogy a cégek 70%-a még mindig nem gyűjt adatokat ezen a csatornán keresztül. Ez 2017-ben megváltozik majd, mivel a marketingesek 47%-a úgy véli,a közösségi csatorna kínálja a legtöbb lehetőséget, 37%-uk szerint, a weboldalak és az email lesz a fő forrás, 26% szerint pedig a SEO. Kutatások szerint a közösségimédia-költések a költségvetések 24%-át fogják kitenni a következő évben, ami 2,5-szeres növekedés, mert jelenleg ez kevesebb mint 10%.
3: A videók duplázása
Négyszer annyi felhasználó van, aki az emészthető videós tartalmakat preferálja az írottakkal szemben. A marketingesek 69%-a mondja a videós tartalmakra szánt költségvetéséről, hogy növekszik, vagy szignifikánsan növekszik, ez főleg a programajánló videók berobbanása miatt van így, ami 2019-re az összes digitális videóra fordított költés 2/3-át fogja kitenni az USA-ban. Marketingszempontból most az a kihívás, hogyan lehet olyan hirdetéseket készíteni, amelyek jobban időzítettek, relevánsak a vásárlóknak, felkeltik az érdeklődésüket, és vásárlásra ösztönzik őket.
4: A programadások megtriplázása
A programajánló hirdetések népszerűsége nem csak a videós oldalakon növekszik - napjainkban egy komoly szeletét képezik a mindenkori marketingnek - hanem folyamatosan tovább fog nőni, ahogy a közönségen alapuló hirdetések tartalma eléri a kijelzőkre tervezett hirdetések összes költségvetésének 50%-át. A kiadások is drasztikusan emelkedni fognak: 2014-ben az összes programajánlatra való költés 43%-volt, ez 2016-ra 69%-ra nőtt.
5: A cross-device marketingre való felkészülés
A felhasználók átlagosan 5 különböző eszközön keresztül csatlakoznak a világhálóra, ezzel 5 lehetőséget adva a marketingeseknek az elérésre. Kevin Dean – a Statistict Fact Book című könyvében – ezt mondja ebben a témakörben: „ A marketingesnek nem csak az azonos vásárlókat kell felismernie, hanem nyomon kell követnie minden lépését”. Ugyanakkor a marketingesek 69%-a szerint nincsenek összehangolva az adatok a cégen belül.
6: A mobil egy mozgó célpont
Jelenleg 5 amerikaiból 4 hordozza magával az okostelefonját minden nap. A világátlag ennél kevesebb: 5-ből 3., és bár a telefonok nem fognak elavulni, le fogják őket hagyni más eszközök: 4 amerikaiból 1, más hordozható eszközöket fog használni 2016 végére, mint a mobilját. Ez azt jelenti a marketingesek számára, hogy fel kell készülniük olyan tartalmak létrehozására és közvetítésére, ami beleillik ebbe a formátumba, és csatornába, és meg kell találniuk az időt és helyet a jelenlegi és a megcélzott közönséghez.
A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti és marketingtrendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017. január 26-án.