Menü

SEO alapok 3. rész: Forrás

by google news, June 23, 2016
A weboldal szerkezete és tartalma mellett szintén fontos terület oldal forrása, felépítése: Oldalcím: Az oldal címe a keresők és a felhasználók részére is egyértelműen leírja, miről szól az adott aloldal. Meta leírás: Rövid összefoglaló az adott oldalról Robots: A keresők mely oldalakat térképezhetik fel, és mik maradjanak rejtve előlük Alcímek: A tartalmak könnyebb megértésében játszik szerepet […]

A weboldal szerkezete és tartalma mellett szintén fontos terület oldal forrása, felépítése:

  • Oldalcím: Az oldal címe a keresők és a felhasználók részére is egyértelműen leírja, miről szól az adott aloldal.
  • Meta leírás: Rövid összefoglaló az adott oldalról
  • Robots: A keresők mely oldalakat térképezhetik fel, és mik maradjanak rejtve előlük
  • Alcímek: A tartalmak könnyebb megértésében játszik szerepet
  • Strukturált adatok: Az oldal elemeinek becímkézése kiemelheti oldalunkat a keresőkben
  • Bővített kártyák: Mobilnézetben az egyes aloldalak akár galériaszerűen is megjelenhetnek
  • AMP: Kimondottan mobilra optimalizált oldalak, melyek a Google gyorsítótárát használják
  • Büntetések: Bizonyos visszaéléseknél, vagy ha feltörik az oldalt, akár a találati listából is törlik az oldalt.

Oldalcím

Egyedi, az adott aloldalhoz releváns címet jelent, amely általában 40-70 karakter között. A keresők számára az itt megjelenő kulcsszavak kiemelt fontosságúak, és egyben vizsgálják azt is, hogy mennyire releváns az adott oldal tartalmával. Továbbá ez a címsor jelenik meg a böngészők tetején:

tophead

és a keresőkben is:

title

Kerülendő
  • Cím nincs kapcsolatban az adott tartalommal
  • Általános (pl. új oldal 1)
  • Extrém hosszú cím
  • Túlságosan telerakva kulcsszavakkal

 

Meta leírás

A meta leírás ad egy rövid összefoglalót az adott oldal tartalmáról, kb. 160-200 karakterben.  Míg az oldalcím néhány szó vagy kifejezés, itt 1-2 mondat vagy rövid bekezdés mehet. Ezt a tartalmat nem látják a felhasználók az oldalon, de a Google találati listáiban és facebook megosztásoknál is megjelenhet.

meta_desc

A meta kulcsszavakat 2009-től már nem veszi figyelembe a Google, de az oldalcímet és a meta leírást igen, és ezek a találati listákban is megjelenhetnek. Amennyiben ez nincs kitöltve, úgy a Google-re lesz bízva, hogy az oldal melyik részét helyezi be a leírásba, azonban nem biztos, hogy a megfelelő tartalmat fogja kiszedni belőle:

search-nometa

A WordPress, Joomla és hasonló rendszerek általában biztosítanak egy felületet a meta leírás megadásának is. Joomla-ban meg lehet adni egy globális meta leírást, amely akkor jelenik meg, ha pl. cikk esetében nincs kitöltve:

joomla-global-meta

Cikkek, kategóriák esetén:

joomla-article-meta

De léteznek olyan bővítmények is, amelyek a cikk elejét automatikusan beteszik a meta leírásba.

Kerülendő
  • A leírás nincs kapcsolatban az oldal tartalmával
  • Általános leírást tartalmaz
  • Csak kulcsszavakat tartalmaz
  • Az oldal teljes tartalmát bemásolni a meta leírásba
  • Mindegyik oldalnál (vagy oldalak csoportjánál) ugyanazt a meta leírást használni.

 

robots.txt

Szükségünk lehet arra, hogy a weboldalt, vagy annak egy bizonyos részét elrejthessük a keresők elől. Erre szolgál a robots.txt fájl. Ezt a fájlt közvetlenül a weboldal gyökérkönyvtárába kell helyezni (pl. http://adwordsblog.hu/robots.txt). Ha ez a fájl nem létezik, az azt jelenti a keresők számára, hogy a teljes tartalmat feltérképezhetik.

Amiket javasolt letiltani a keresők elől: admin felület, fejlesztés és tesztelés alatt lévő oldalak, keresési találatok oldala, stb. Az egyik legnagyobb típushiba, amikor egy új oldalt élesítenek, de elfelejtik átállítani, hogy mostantól feltérképezhető az oldal. Ezáltal még azok az oldalak is kikerülnek a találati listáról, amelyeket már korábban feltérképeztek a keresők (pl. régi weboldalról). A keresőkonzolban le lehet tesztelni, hogy az adott aloldalt tiltja-e a robots.txt fájl:

robots-test

Továbbá, a keresőbe beírva a site: majd a saját Domain címet, a kereső megmutatja, hogy milyen tartalmakat, hány oldalt térképezett fel a Domain cím alatt. Teljes Domain kizárása esetén már itt is jelzi a kereső, hogy valószínűleg a robots.txt által lett letiltva a Domain. A site: jelölővel akár a weboldalon belüli keresés is megoldható: site:adwordsblog.hu seo esetén a Google az adwordsblog.hu weboldalon belül keresi és mutatja meg az "seo" szóra a találatokat.

site-sign

Természetesen más módszerrel is le lehet tiltani a keresőket az oldalról, a legnagyobb tartalomkezelőknél akár admin felületről is át lehet állítani.

robots-follow

Jelentése:

  • index-noindex(indexelés): Adott oldalt feltérképezhetik-e
  • follow-nofollow (követés): Az oldalon lévő linkeket nyomon követhetik-e a keresők.

Fórumoknál érdemes letiltani a követést, hiszen oda bármely felhasználó betehet linkeket, sőt a spam robotok is megpróbálnak linkeket elhelyezni ezeken a felületeken. És ha ezek rossz minőségű, problémás oldalakra mutatnak, az a saját weboldal megítélését is rontja.

Egy új aloldal esetén előfordul, hogy akár heteket is kell várni, mire megjelenik a találatok között (Ha nem mutat rá link, kicsi a forgalom, másolt, stb. esetén nem is biztos, hogy feltérképezi). Ennek gyorsítására érdemes betenni az oldaltérképbe is a linket, és jelezni a Google részére, hogy frissült. Ez megtehető a keresőkonzolból is (újraküldés), de akár közvetlen linken is: http://google.com/ping?sitemap=http://adwordsblog.hu/sitemap_index.xml ahol a sitemap= után az oldaltérkép linkje szerepel.

Másik módszer, mellyel gyorsítható az aloldal feltérképezése, ha közvetlenül elküldjük a Google részére a linket:
https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?continue=http://www.google.com/addurl/

submit-url

 

Alcímek (h1-h6)

Egy hosszabb cikknél általában van egy főcím és több alcím, ezek pedig hierarchiába rendezhetők:

  • Főcím
    • Második szint
      • Harmadik szint
      • Harmadik szint
    • Második szint
      • Harmadik szint
      • Harmadik szint
      • Harmadik szint

Ez a felépítés segít jobban átlátni a tartalmat a felhasználóknak és a keresőknek egyaránt, és egészen 6 szint mélységig támogatják a hierarchiát. Mivel ezek nagyobb súllyal szerepelnek Google számára, így már a tartalom megírásánál is ügyelni kell a helyes használatára. A legtöbb weboldalon a cikk írására grafikus szerkesztőt használnak, így azoknál ez könnyen beállítható:

headers

Mivel a weboldalaknál általában a cikk címe egyben a főcím is, ezért a grafikus felületen írt cikknél már alapból a fejléc 2-vel érdemes megadni az alcímeket.

 

Strukturált adatok

Ha az oldal egyes részeit becímkézzük, azáltal a keresők sokkal alaposabban fel tudják térképezni az oldalt, cserébe a keresésekben is látványosabban tudja megjeleníteni az oldalt, amely több átkattintást hozhat. Számos címkézési típus létezik, ezek közül a leggyakoribbak: morzsamenük, keresés, receptek, termékek, értékelések, események, cikkek.

Az előző részben részletezett morzsamenüket becímkézve az alábbi módon jelenik meg a találati listában:

breadcrumb-in-search

Keresés az oldalon belül: A nagyobb látogatottságú oldalaknál a Google kitesz egy keresősávot. Alapesetben, ha azon keresztül keresünk, akkor maradunk a Google keresőjében, de csak az oldalon belül ad vissza találatokat. A strukturális adatok segítségével megadható, hogy ha ezen keresztül indít egy felhasználó keresést, az egyből ugorjon át a saját weboldalra, és a weboldal keresőjének adja át a paramétereket, így a felhasználó a keresés által azonnal átkerül a weboldalra is

search-site

Receptek megjelenítése a keresőben képpel, elkészítési idővel, kalóriával:

recipe

A kereséseknél megjelenhetnek az értékelések, kritikák egyaránt, és a találatok között meglévő csillagok odavonzzák a figyelmet:

review

Termékeknél értékelések, ár, raktárkészlet, szállítási idő, stb:

product-search

Eseményeknél a legközelebbi időpontok kiemelése, linkekkel együtt:

events-search

Cikkek, hírek megjelölése, amelyekre külön is lehet keresni:

news-search

 

Bővített kártyák

A bővített kártyák a strukturált adatoknak egy újabb, modernebb változata, amely mobilnézetben képes arra, hogy az aloldalakat galériaszerűen jelenítse meg.

rich-cards

Jelenleg támogatott típusok: receptek, események, termékek, értékelések, és az AMP oldalaknál a hírek.

 

 

AMP

Az AMP (Accelerated Mobile Pages) https://www.ampproject.org/ egy új szabvány, melynek célja, hogy a mobilokon villámgyorsan betöltődjenek az oldalak. Nagy előnye a gyors és egyszerű működés, a cikkek galériaszerűen jelennek meg, valamint a Google saját gyorsítótárában tárolódnak az adatok, azonban a gyorsaságért cserébe számos megkötés, korlátozás is érvényben van.

amp

Az egyik legnagyobb korlátozás, hogy jelenleg natív űrlapokat még nem lehet használni az AMP oldalaknál (keresés, hírlevél feliratkozás, belépés, stb.), azonban még idénre várható, hogy bizonyos feltételekkel engedélyezni fogják, és utána várhatóan jelentősen megugrik az AMP oldalak aránya a weben.

 

Büntetés

Akár szándékosan, akár anélkül, de mást mutatni a keresőknek és a felhasználóknak komoly szankciókat von maga után. Sok esetben az oldal tulajdonosa nem is tud róla, hogy feltörték a weboldalt, legfeljebb csak annyit lát, hogy egyre kevesebb látogató érkezik a Google keresésekből, hátrább sorolódott. Amennyiben az oldal be van regisztrálva a Google keresőkonzoljába, úgy a Google emailben is értesíti az oldal kezelőjét, ha biztonsági hibát, kockázatot talált (pl. elavult rendszert használ), vagy ha valószínűleg feltörték az oldalt. Leggyakrabban nem kézzel, célzottan törik fel az oldalakat, hanem előre elkészített robotok, amelyek egy típushibát keresnek (pl. régi wordpress oldal, amely nem lett frissítve), és azon keresztül helyeznek el kódokat a weboldalon. Ha normál felhasználó nézi az oldalt, akkor minden tökéletesen működik, viszont ha a Google keresője térképezi fel, akkor megtalálja a betett kódokat (pl. számos, külső oldalra mutató link), vagy pedig egyszerűen átirányítja a keresőt egy másik weboldalra. Az alábbi példában, ha felhasználóként megyek az oldalra, akkor magyar nyelvű oldalt találok, de ha a Google keresője, akkor az alábbi oldalt látja helyette:

kinai

 

A sorozat korábbi cikkei:

 

Uncategorized @hu

Online marketing szótár

Az online marketing világában nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a szakszavakkal,  nem árt, ha tudjuk, mit jelentenek az adott alkalmazásokhoz, közösségi oldalakhoz  tartozó szakkifejezések. A következőkben megtudhatjátok mivel foglalkozik a Google tag manager, miben segítenek nekünk a hirdetésblokkolók és miért fontos számunkra a keresőoptimalizálás.    Adatvezérelt marketing – Data driven marketing: az adatvezérelt marketing alapja a […]
2016-03-30
Uncategorized @hu

SEO: Új honlapod van? - Így talál rád a Google

Szeretnél az oldalad teljesítményéről, látogatottsági adataidról és a felmerülő hibákról időben értesülni? Ahhoz, hogy a Google adatokat gyűjthessen weboldaladról, regisztrálnod kell a Google Search Console-ban (régi nevén Webmaster Tools). Nézzük, hogyan tedd mindezt! Honlapregisztráció 2 egyszerű lépésben Mielőtt bármibe belekezdenél, az alábbi alapvető feladatokat végezd el a Search Console fiókodon belül: Weboldal regisztrálása: Amint bejelentkeztél az e-mail […]
2016-10-03
Uncategorized @hu

Webanalitika kalauz III. – A Google Analytics leghasznosabb képességei

A webanalitika kalauz első részében az elemzési folyamat megtervezésével foglalkoztunk, majd a második bejegyzés az Analytics beállításait részletezte. A Marketing21 marketing ügynökség és az AdWordsblog együttműködésében készülő sorozat harmadik cikke pedig a leghasznosabb képességeket veszi sorba, amelyekkel hatékonyan lehet elemezni egy-egy weboldal forgalmát. Ha egy cég sikeresen eljut az adatelemzés munkaszakaszba, akkor hiteles és pontos […]
2016-12-15
Uncategorized @hu

6 tipp a jövő évi marketing költségvetés tervezéséhez

December közepén járunk, így ideje a karácsonyi hajtás mellett végiggondolni, hogy mivel készülünk a jövőre, milyen költégekben gondolkodjunk a vállalkozásunk különböző területetein. Összeállításunkban a marketing költségvetés tervezéséhez adunk tippeket!   1: Piac a vásárlóknak – raktáron Azzal, hogy az Y generáció 80%-a használja a telefonját a boltokban, és 74%-uk hajlandó elfogadni a helymeghatározás alapú mobilos […]
2016-12-15
Hírek

4 trend, amely meghatározza a Facebook marketinget jövőre

A Facebook  mára olyan, több milliárd dolláros vállalkozássá nőtte ki magát, amit marketingesként nem kerülhetünk meg. Összegyűjtöttük azt a négy fontos trendet, ami 2017-ben alakítja majd az oldalt: vannak újdonságok, míg néhány korábbi trend most válik igazán erőteljessé. Mobilbarát tartalom nélkül nem megy 2016-ban már több mint 2 milliárd ember használ okostelefont, ami jóval többször […]
2016-12-16
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak: Miért gondolod, hogy jelen kell lenned online?

Az első kérdésünk az szokott lenni, hogy miért? Miért gondolod azt, hogy jelen kellene lenned a közösségi oldalakon? Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert minden versenytárs jelen van, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak erre válaszolni, vagy azt válaszolják, hogy azért mert […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

Webanalitika kalauz II. - A Google Analytics első beállítása

A webanalitika kalauz első cikkében az elemzési folyamat megtervezésével foglalkoztunk. A mai cikkben tovább lépünk a technikai kivitelezés irányába és bemutatom a Google Analytics rendszer legfontosabb beállításait. Érdemes elolvasni az első cikket mielőtt a technikai kérdésekkel foglalkoznál, hiszen a gondos tervezést nagyon nehéz - gyakran lehetetlen - utólag bepótolni! Az első lépés a regisztráció, amit […]
2016-11-23
Hírek

Rosszak a Messenger hirdetések?

Körülbelül egy hete jelentették be, hogy globálisan is kiterjesztik a Messenger hirdetéseket, máris sokan fenntartással kezelik, hogyan fog működni az új hirdetési felület. Nemrég írtunk róla, hogy hamarosan mi is találkozhatunk a Messenger alkalmazásban hirdetésekkel, mivel a Facebook ezt globálisan is kiterjeszti, máris többen kételkednek abban, hogy megfelelően fog-e működni. A TechCrunch összegyűjtötte azokat az […]
2017-07-17
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató