Menü

Fiatalok a digitális világban: összehozza vagy szétszakítja a közösségeket az online tér?

by google news, május 18, 2016
  Minden generáció számára van egy olyan jelenség, amitől féltik a fiatalokat: régen ezek között szerepelt például a rock’n’roll, ma pedig a fiatalok jelenléte a digitális térben. A digitalizáció ugyanis hátrányosan érintheti olyan képességeiket, mint a beszélgetés, helyesírás és sok minden más, ami eszünkbe sem jutna. Kevesebb idejük jut a személyes beszélgetésekre és a családra, az […]

 

Minden generáció számára van egy olyan jelenség, amitől féltik a fiatalokat: régen ezek között szerepelt például a rock’n’roll, ma pedig a fiatalok jelenléte a digitális térben.
A digitalizáció ugyanis hátrányosan érintheti olyan képességeiket, mint a beszélgetés, helyesírás és sok minden más, ami eszünkbe sem jutna. Kevesebb idejük jut a személyes beszélgetésekre és a családra, az éjszakai pihenést pedig megszakítják a világító telefonjaikkal.

Sonia Livingstone, a London School of Economics (LSE) nemzetközileg elismert kutatója egy éves terepmunkát végzett a tinédzserek körében, hogy közelebbről megvizsgálja, mennyire befolyásolja a mindennapjaikat a digitális világ. Velük volt az iskolában, az otthonukban, a baráti találkozók alkalmával és természetesen az interneten is - írja a Mashable.

Kialvatlanság és online kapcsolattartás

Tapasztalatai szerint az iskolai reggelek stresszesek voltak a fiatalok számára, mert keveset aludtak, késő estig játszottak például az XBox-on. A nap nagy része az osztályterem intelligens táblája előtt telt, aminek a segítségével a tanárok YouTube klipeket és egyéb elektronikus forrásokat integráltak az oktatásba. A pedagógusok még nem dolgoztak ki rá megfelelő stratégiát, hogy ez megfelelően működjön, küzdelem számukra, hogy aktívan részt vegyenek az új technológiákkal a digitális osztály életében.

Az iskola utáni időben a telefonjukat sokszor nézték a tinik, mégis szakítottak időt a személyes kommunikációra is. A házi feladat írása alatt sokszor használták a Facebook-ot, de előfordult, hogy itt kértek segítséget a barátoktól. Sokan a számítógépes játékokkal játszottak, a World of Minecraft pedig az egyik legnépszerűbb játék a körükben. A szülők kísérletett tettek arra, hogy vacsora közben beszélgessenek a gyerekekkel, ezután pedig együtt nézték a televíziót tablettel vagy telefonnal a kezükben.

A tizenévesekről kiderült, hogy sokaknak sokszínű az élete és a közösségi média felületeket is másképpen használják, de mindennél jobban érdekli őket az online világ. A szülők és a tanárok éppen ezért gyakran tesznek kísérletet, hogy belépjenek ebbe az új térbe, és felzárkózzanak. Az oktatási rendszer is egyre inkább próbál nyitni a digitális világ felé.

Hazai trendek

Ez a tendencia a magyar tinédzserekre is jellemző, hiszen számukra is az internet a közösségi élet legfőbb színtere, az ismereteik nagy részét is innen szerzik. Nagy Zsolt kutatásából kiderült, hogy a 15-19 évesek töltik a legtöbb időt a közösségi média felületeken, leginkább az okostelefonjaikkal, de az alfa generáció megjelenésével már a 2 éven aluli gyerekek is használnak érintőképernyős eszközöket.

gyerek tablettel

Az eNET - Telekom “Jelentés az internetgazdaságról” 2015-ös kutatás eredménye alapján tudjuk, hogy az internet a felnőtt lakosság 85 százalékának a családi életében is meghatározó szerepet tölt be, amelyet nem csak a kommunikációra és a tájékozódásra használnak, hanem családi programmá vált. Mégis a tinikkel ellentétben náluk az online felület a személyes kapcsolatok kiegészítője, nem pedig helyettesítője. Emellett akármilyen távol is vagyunk egymástól, minden fontos pillanatot megoszthatunk másokkal. Ezzel szorosabbá válhatnak a kapcsolatok.

Mindezeket figyelembe véve továbbra is nyitott marad a kérdés, hogy az internetezés milyen hatással van-e a kapcsolatokra? Az Y generáció számára természetes, hogy ilyen módon kommunikálnak a szeretteikkel és a barátaikkal, mivel egyszerű, gyors és aktívabb, mint a személyes interakciók. Vitathatatlan, hogy az internet átalakítja az emberi kapcsolatokat és programokat, ám ha megfelelően használjuk, nagyban hozzájárulhat azok összetartásához is.

 

Forrás:

Nagy Zsolt: A 15-24 éves fiatalok közösségi portál-használati szokásai. Marketing&Management, 46. évf. 1-2. sz./2012. 96-103. o.
eNET - Telekom “Jelentés az internetgazdaságról"

Uncategorized @hu

Mit érdemes tudni az online marketingről? - A PPC marketing alapjai

A PPC Marketing vagyis “kattintásalapú” marketing (angolul pay-per-click vagy PPC) tipikusan egy olyan téma, amit senki nem kerülhet el, hogyha az online marketing világával szeretne foglalkozni.   Miről is van szó? A “kattintásalapú” online marketing modell alapja, hogy a hirdető csak abban az esetben fizet, hogyha a hirdetésére rákattintottak. Tehát hirdető “megvásárolja” a látogatókat, ahelyett, […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

Fiatalok a digitális világban: összehozza vagy szétszakítja a közösségeket az online tér?

  Minden generáció számára van egy olyan jelenség, amitől féltik a fiatalokat: régen ezek között szerepelt például a rock’n’roll, ma pedig a fiatalok jelenléte a digitális térben. A digitalizáció ugyanis hátrányosan érintheti olyan képességeiket, mint a beszélgetés, helyesírás és sok minden más, ami eszünkbe sem jutna. Kevesebb idejük jut a személyes beszélgetésekre és a családra, az […]
2016-05-18
Uncategorized @hu

Online marketing szótár

Az online marketing világában nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a szakszavakkal,  nem árt, ha tudjuk, mit jelentenek az adott alkalmazásokhoz, közösségi oldalakhoz  tartozó szakkifejezések. A következőkben megtudhatjátok mivel foglalkozik a Google tag manager, miben segítenek nekünk a hirdetésblokkolók és miért fontos számunkra a keresőoptimalizálás.    Adatvezérelt marketing – Data driven marketing: az adatvezérelt marketing alapja a […]
2016-03-30
Uncategorized @hu

Twitter: változik a karakterszám

A Twitter bejelentette, hogy mostantól másként számítják a posztok hosszúságát: a képek és a linkek nem számítanak bele a 140 karakterbe. Ezzel a lépéssel a felhasználók nagyobb rugalmasságot kaptak az oldalon. Jack Dorsey, a cég vezérigazgatója már januárban bejelentette, hogy új utakat keresnek, mellyel ösztönözhetik az embereket, hogy használják az alkalmazást. Év elején terjedtek arról […]
2016-05-17
Uncategorized @hu

Megnyitott a Google Mikulásfalva - 24 adventi alkalmazás, amivel gyorsabban itt lesz a karácsony

Hópehely kódolás, karácsonyi hagyományok a világ körül és a Mikulás útjának virtuális követése - ez csak három abból a 24 alkalmazásból, amivel a Google készült az idei adventi időszakra. A Santa’s Village, vagyis Mikulásfalva oldalon - ami egyébként természetesen minden eszközről elérhető -  ugyanis karácsonyig minden nap új játékkal, interaktív feladattal találkozthatnak az érdeklődők a […]
2016-12-05
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak saját reklámiparában van a jövő?

Döbbenetes, mennyi időt töltenek az emberek telefonhasználattal nap, mint nap. Azonban még érdekesebb, hogy mennyi időt töltenek a közösségi média felületeiken. Mindez hatással van a reklámpiacra is. A közösségi média felületek, mint a Snapchat, Twitter és Instagram ajánlatai azt mutatják, hogy sok alkalmazás még csak most kezd próbálkozni a megfelelő hirdetési rendszerek kidolgozásának a feladatával, […]
2016-05-06
Uncategorized @hu

Facebook: egyedi felhasználói kódok és linkek

A Facebook Messenger újdonságaival a név ismerete nélkül ismerősnek jelölhetünk valakit, vagy azonnal elkezdhetünk vele chatelni. Korábban, hogyha valakit ismerősnek szerettünk volna jelölni a Facebookon, akkor a keresőalkalmazással találhattunk rá. Azonban gyakran elfelejtettük, hogy hívják pontosan az illetőt, hogyan írja a nevét, vagy nagyon sok hasonló névvel rendelkező felhasználót kaptunk a keresés eredményeként. A Messenger […]
2016-05-04
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató