Az innováció és a folyamatos fejlődés elengedhetetlen a közösségi oldalak világában, nem telik el olyan hét, hogy ne jelentene be új funkciókat, újdonságokat valamelyik közösségi oldal vagy alkalmazás. Ezúttal az Instagram próbál a Snapchat nyomdokaiba lépni múlt héten bejelentett újdonságával, az Instagram Stories-al. Az új funkció hajszálpontosan megegyezik a Snapchat kép vagy videóküldő funkciójával.
Összeszedtük mit érdemes róla tudnunk, hogyan érdemes jelen lenni cégként...
Olyan mint a Snapchat csak jobb
Az Instagram Stories alapvetően a Snapchat tökéletes mása, vagyis lehetővé teszi a felhasználóknak a képek és videók posztolása mellett a hozzájuk tartozó narratíva vagy kommentek hozzáadását is. Ahogy a Snapchat egyre elterjedtebb a fiatalok körében, úgy jelennek meg a nagyobb márkák is a közösségi felületen.
Tipikus példa a nagy cégek Snapchat használatára például a Burberry februári Londoni Divathét alatt folyó Snapchat kommunikációja...
vagy a Sephora drogéria hálózat kampánya is.
A múlt héten napvilágot látott új Instagram funkció, az Instagram Stories pedig ezt a funkciót másolja, egyes szakértők szerint kiküszöbölve a Snapchat platform hibáit.
Az Instagram ugyanis alapul véve a Snapchat sokszor bonyolultnak tűnő felületét és egyszerűsítette, illetve a nagyobb közönség előtt is láthatóvá tette a posztokat.
Míg a Snapchat csak a követők számára, pár másodpercre engedte megtekinteni a posztokat, addig az Instagramon a követők 24 órán keresztül megnézhetik a kedvenc márkájuk, instagram sztárjuk képeit és videóit, ami eseménymarketinghez és valós idejű marketing kampányokhoz tökéletes eszköz lehet a márkák számára is.
Mi lesz a filetekkel?
Aki pedig azon aggódna, hogy eltűnnek a filterek, azt megnyugtatjuk, az új funkción belül egyelőre hét különböző filter érhető el, sőt lehetőségünk van a képeket szöveggel vagy rajzokkal is ellátni.
Elérések és mérés?
Az online marketing egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb előnye a tartalmak és hirdetések mérhetővé tétele, azonban az Instagram Stories egyelőre nem kínál annyira részletes mérési eszköztárat, illetve interakciós tárházat mint mondjuk a Facebook.
Nincs lehetőség kommentelésre, se lájkra, azonban a marketingesek nem maradnak adatok nélkül, a mérhető indkátorok itt a megtekintések száma, illetve a tartalmunkat megtekintők profilja. Bár az Instagram Stories még gyerekcipőben jár hirdetési szempontból, nem lennénk meglepve, hogyha az új funkció köré is kiépülne egy olyan hirdetési rendszer, mint amilyen a Facebook vagy akár az Instagram szponzorált tartalmai.
Csupán annyit kell tennünk, hogy kivárjuk! 😉