Menü

Automatizált marketing a jövő?

by google news, december 13, 2015
A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában. Szövegírás Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy […]

A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában.

Szövegírás

Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy kevésbé van szükség az ember közbeavatkozására bizonyos munkafolyamatokban, valójában az emberi kéz munkájára még akkor is szükség van, ha a munka egy részét a számítógépekre bízzuk. Ez a szövegírásnál sincs másképp: bár számítógépekkel „szinte kész” szövegeket is generálhatunk listákból és táblázatokból (például az Automated Insights szoftvere segítségével), ez nem azt jelenti, hogy a jövőben nem lesz szükség írókra.

A mai világban, amikor akár egy számítógéppel is generálhatunk hirdetésszöveget, termékleírást, a szövegíró feladata nem áll meg annyiban, hogy létrehoz egy olyan szöveget, amelyet a szoftver is meg tud alkotni. A feladata az, hogy olyan szöveget alkosson, amely eléggé eltér a versenytársak (akár géppel generált) szövegeitől, hogy ez felkeltse és megragadja az olvasók figyelmét. Olyan eszközöket használhat ehhez, mint az anekdota, az analógia, a humor, vagy bármi mást, ami az írói eszköztárába tartozik.

Tartalomajánlás

A tartalomajánló algoritmusok sokat fejlődtek az utóbbi időben, azonban ezek nem feltétlenül javítják az ügyfelekkel történő kommunikációt: bizonyos esetekben az automatizálás zavarhatja az ügyfelet. Például kényelmetlen lehet egy weboldal látogatója számára, ha egy keresés következtében később az oldal újra és újra hasonló tartalmakat ajánl neki, amelyek akkor már nem aktuálisak a számára.

A gépi elemzés csak megfelelő mennyiségű releváns adat esetében működik jól, ezek hiányában az algoritmus nem tud megfelelő tartalmakat ajánlani. Ezen kívül csak mérhető adatokat tud felhasználni, a márka ismerete és a fogyasztói hangulat azonban nem fordítható le számokra. Ezeknek a tényezőknek a felmérését, valamint a releváns adatok válogatását és a személyre szabást nem lehet egyszerűen egy szoftverre bízni, ahogy a kommunikáció alapjául szolgáló tartalmat is csak a marketing osztály tudja úgy létrehozni, hogy áthassa a márka személyisége.

Célzott hirdetések

A kattintás alapú árazás (PPC) hihetetlenül hatékony, azonban a hirdetési felületek területe automatizálása még problémás. Bár ezek a reklámfelületek elvileg a demográfiai adatok alapján célzottak, az esetek többségében nem relevánsak, sőt, sokszor zavaróak az internethasználók számára.

A reklámfelületek kihasználásának területén nagyobb szükség van a személyre szabásra és a kreativitásra, mint valaha, hiszen az organikus reklámok egyre inkább teret nyernek. Ezek az organikus reklámok a márka céljainak megfelelő tartalmakkal sokkal jobban tudnak alkalmazkodni az olvasó igényeihez, mint a klasszikus reklámfelületeken megjelenő hirdetések, így sikeresebben támogathatják a márkaépítést.

Közösségépítés

A vállalatok, márkák ma már nem csak hirdetőként lépnek fel. A szervezetek az emberek szeretetének elnyerésével próbálnak belépni életükbe, amihez remek platformot szolgáltatnak a közösségi oldalak. Arra az elméletre alapozva teszik ezt, hogy minél hitelesebb kapcsolat alakul ki a cég és a fogyasztó között, annál nagyobb lesz a vállalat sikere. Ehhez a kapcsolathoz azonban feltétlen szükség van a márka személyiségének megteremtésére.

Nem elég az, hogy a cég arra kéri a fogyasztókat, hogy lájkolják őket a Facebookon, annak ellenére, hogy a megosztó gombokat, a megosztást kérő szövegeket automatikusan is el lehet helyezni az oldalunkon. A megosztással olyan cselekvésre kérik őket, amelyből nincs semmilyen hasznuk, csak terjeszti a márka hírét. Amikor a legtöbb márka ezzel a módszerrel próbálta megosztásra rávenni az oldala látogatóit, azok a cégek tűntek ki, amelyek más utat jártak be.

Ez a klasszikus héják és galambok szimulációra emlékeztet: ha minden márka héja, aki ugyanazt a pozitív, leegyszerűsített marketinget használja, és azért könyörög, hogy megosszák, kommentálják a bejegyzéseit, maradjanak hűségesek, adományozzanak vagy vásároljanak, akkor a galambok fogják felkelteni az internethasználók figyelmét, akik ezen eszközök használata nélkül egyszerűen hűek maradnak a márka elveihez és küldetésnyilatkozatához.

A közösségépítéshez két kérdést kell feltennünk magunknak minden új kezdeményezéskor: elégedettek lesznek ezzel a fogyasztók, illetve illik-e ez az újdonság a márka arculatához?
Hogyha a válasz mindkettőre igen, akkor az újdonsággal tovább építhetjük a márkánk személyiségét. Ezt a fajta márkaépítést azonban nem lehet számítógépes szoftverekre bízni.

Uncategorized @hu

Facebook: egyedi felhasználói kódok és linkek

A Facebook Messenger újdonságaival a név ismerete nélkül ismerősnek jelölhetünk valakit, vagy azonnal elkezdhetünk vele chatelni. Korábban, hogyha valakit ismerősnek szerettünk volna jelölni a Facebookon, akkor a keresőalkalmazással találhattunk rá. Azonban gyakran elfelejtettük, hogy hívják pontosan az illetőt, hogyan írja a nevét, vagy nagyon sok hasonló névvel rendelkező felhasználót kaptunk a keresés eredményeként. A Messenger […]
2016-05-04
Uncategorized @hu

SEO: 4+1 lépés a kulcsszavak kiválasztásához

A kulcsszókutatás a legfontosabb, leggyakoribb és legnagyobb precizitást igénylő online marketing tevékenységek egyike. A megfelelő kulcsszavak kiválasztásán áll vagy bukik a weboldalad jó helyezése, ezen keresztül ismerheted meg jobban a célközönséged igényeit, sőt segítségével akár újabb piaci résekre is bukkanhatsz. Így nem pusztán látogatókat, hanem potenciális vevőket, ügyfeleket vonzol az oldaladra. Nézzük, hogyan érdemes nekifogni! 1. Haladj az általánostól a konkrétabb […]
2016-11-08
Uncategorized @hu

Facebook: 3 trend, ami átírja az online marketinget idén

Nemrég Ed Couchman, a Facebook egyik üzletágának vezetője három, a tartalommarketing világát legjobban befolyásoló globális trendet jósolt a következő évekre az idei, nemzetközi Tartalommarketing Találkozón (Content Marketing Summit ), Londonban. 1.A mobil az elsődleges platform Ahogy azt Couchman beismerte, bár a mobilok szerepéről már mindenki tud, a változás üteméről kevés szó esik. Amint azt az előadó felvázolta, a televíziónak […]
2016-01-06
Hírek

Az influencer marketingé a jövő?

Az influencer marketing gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. Az influencerek milliós követőtábort építenek ki rövid idő alatt, így az általuk reklámozott márka közvetlenebbül juthat el egy nagyobb közösséghez. Mi az influencer marketing? Az influencer marketing egy olyan stratégia, amivel befolyásos emberek közreműködésével népszerűsíthető egy adott termék vagy szolgáltatás. Olyan, mintha egy márka szóvivői lennének: […]
2017-06-30
Uncategorized @hu

A tavasz eddigi hat legsikeresebb videókampánya

Érdemes figyelemmel kísérni a YouTube legnézettebb videóit. Egyfelől izgalmas látni, hogy mely videó hirdetések keltik fel leginkább az emberek figyelmét, másfelől ötleteket is adhatnak számunkra saját videóink témaválasztása során. Lassan a tavasz közepén járva tekintsük át az eddigi legnézettebb videókat a YouTube. A tavasz eddigi legnézettebb videója az Always legújabb #LikeAGirl videója volt, amelyet több […]
2016-04-18
Uncategorized @hu

Online marketing szótár

Az online marketing világában nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a szakszavakkal,  nem árt, ha tudjuk, mit jelentenek az adott alkalmazásokhoz, közösségi oldalakhoz  tartozó szakkifejezések. A következőkben megtudhatjátok mivel foglalkozik a Google tag manager, miben segítenek nekünk a hirdetésblokkolók és miért fontos számunkra a keresőoptimalizálás.    Adatvezérelt marketing – Data driven marketing: az adatvezérelt marketing alapja a […]
2016-03-30
Uncategorized @hu

SEO: 5+1 tipp a helyi keresőoptimalizáláshoz

Helyi vállalkozásod van jól működő weboldallal, mégsem jönnek vevők a közeledből? Itt az ideje, hogy felülvizsgáld a SEO stratégiádat! Egy helyi üzlet online szereplésénél az általános keresőoptimalizálást ki kell bővíteni egy speciális, az adott településre szabott SEO tervvel. A következő néhány tipp segítséget nyújt ahhoz, hogy a terved minden fontos részletre kiterjedjen és működőképes legyen. Térképes megjelenés Ahhoz, […]
2016-12-02
Uncategorized @hu

Snapchat: az internetes zaklatás új lehetőségei?

A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára. A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a […]
2016-04-28
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató