Menü

Automatizált marketing a jövő?

by google news, december 13, 2015
A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában. Szövegírás Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy […]

A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában.

Szövegírás

Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy kevésbé van szükség az ember közbeavatkozására bizonyos munkafolyamatokban, valójában az emberi kéz munkájára még akkor is szükség van, ha a munka egy részét a számítógépekre bízzuk. Ez a szövegírásnál sincs másképp: bár számítógépekkel „szinte kész” szövegeket is generálhatunk listákból és táblázatokból (például az Automated Insights szoftvere segítségével), ez nem azt jelenti, hogy a jövőben nem lesz szükség írókra.

A mai világban, amikor akár egy számítógéppel is generálhatunk hirdetésszöveget, termékleírást, a szövegíró feladata nem áll meg annyiban, hogy létrehoz egy olyan szöveget, amelyet a szoftver is meg tud alkotni. A feladata az, hogy olyan szöveget alkosson, amely eléggé eltér a versenytársak (akár géppel generált) szövegeitől, hogy ez felkeltse és megragadja az olvasók figyelmét. Olyan eszközöket használhat ehhez, mint az anekdota, az analógia, a humor, vagy bármi mást, ami az írói eszköztárába tartozik.

Tartalomajánlás

A tartalomajánló algoritmusok sokat fejlődtek az utóbbi időben, azonban ezek nem feltétlenül javítják az ügyfelekkel történő kommunikációt: bizonyos esetekben az automatizálás zavarhatja az ügyfelet. Például kényelmetlen lehet egy weboldal látogatója számára, ha egy keresés következtében később az oldal újra és újra hasonló tartalmakat ajánl neki, amelyek akkor már nem aktuálisak a számára.

A gépi elemzés csak megfelelő mennyiségű releváns adat esetében működik jól, ezek hiányában az algoritmus nem tud megfelelő tartalmakat ajánlani. Ezen kívül csak mérhető adatokat tud felhasználni, a márka ismerete és a fogyasztói hangulat azonban nem fordítható le számokra. Ezeknek a tényezőknek a felmérését, valamint a releváns adatok válogatását és a személyre szabást nem lehet egyszerűen egy szoftverre bízni, ahogy a kommunikáció alapjául szolgáló tartalmat is csak a marketing osztály tudja úgy létrehozni, hogy áthassa a márka személyisége.

Célzott hirdetések

A kattintás alapú árazás (PPC) hihetetlenül hatékony, azonban a hirdetési felületek területe automatizálása még problémás. Bár ezek a reklámfelületek elvileg a demográfiai adatok alapján célzottak, az esetek többségében nem relevánsak, sőt, sokszor zavaróak az internethasználók számára.

A reklámfelületek kihasználásának területén nagyobb szükség van a személyre szabásra és a kreativitásra, mint valaha, hiszen az organikus reklámok egyre inkább teret nyernek. Ezek az organikus reklámok a márka céljainak megfelelő tartalmakkal sokkal jobban tudnak alkalmazkodni az olvasó igényeihez, mint a klasszikus reklámfelületeken megjelenő hirdetések, így sikeresebben támogathatják a márkaépítést.

Közösségépítés

A vállalatok, márkák ma már nem csak hirdetőként lépnek fel. A szervezetek az emberek szeretetének elnyerésével próbálnak belépni életükbe, amihez remek platformot szolgáltatnak a közösségi oldalak. Arra az elméletre alapozva teszik ezt, hogy minél hitelesebb kapcsolat alakul ki a cég és a fogyasztó között, annál nagyobb lesz a vállalat sikere. Ehhez a kapcsolathoz azonban feltétlen szükség van a márka személyiségének megteremtésére.

Nem elég az, hogy a cég arra kéri a fogyasztókat, hogy lájkolják őket a Facebookon, annak ellenére, hogy a megosztó gombokat, a megosztást kérő szövegeket automatikusan is el lehet helyezni az oldalunkon. A megosztással olyan cselekvésre kérik őket, amelyből nincs semmilyen hasznuk, csak terjeszti a márka hírét. Amikor a legtöbb márka ezzel a módszerrel próbálta megosztásra rávenni az oldala látogatóit, azok a cégek tűntek ki, amelyek más utat jártak be.

Ez a klasszikus héják és galambok szimulációra emlékeztet: ha minden márka héja, aki ugyanazt a pozitív, leegyszerűsített marketinget használja, és azért könyörög, hogy megosszák, kommentálják a bejegyzéseit, maradjanak hűségesek, adományozzanak vagy vásároljanak, akkor a galambok fogják felkelteni az internethasználók figyelmét, akik ezen eszközök használata nélkül egyszerűen hűek maradnak a márka elveihez és küldetésnyilatkozatához.

A közösségépítéshez két kérdést kell feltennünk magunknak minden új kezdeményezéskor: elégedettek lesznek ezzel a fogyasztók, illetve illik-e ez az újdonság a márka arculatához?
Hogyha a válasz mindkettőre igen, akkor az újdonsággal tovább építhetjük a márkánk személyiségét. Ezt a fajta márkaépítést azonban nem lehet számítógépes szoftverekre bízni.

Uncategorized @hu

Mi az a Google AdWords?

Az AdWords, a Google online reklám programja, egyben a legnépszerűbb teljesítmény alapú online marketing eszköz. Népszerűségét főleg annak köszönheti, hogy elsősorban a Google keresőn és annak tulaldonában levő lapokon jelennek meg a hirdetések, amelyek a Google piaci helyzetének köszönhetően nagy nyilvánosságot jelentenek. Ahogy korábban már volt róla szó, az AdWords is pay-per-click, vagyis kattintásalapú fizetési […]
2015-12-01
Hírek

Facebook: tovább harcolnak az álhírek ellen

Mark Zuckerberg egy ideje már próbálja visszaszorítani az álhírek terjedését a Facebook felületén, azonban egyelőre ezek a hírek csak szaporodtak, nem lett belőlük kevesebb és még többen osztották meg őket. Michael McNally, a Facebook hírfolyamért felelős vezetője nemrég arról beszélt, hogy a cenzúra és az érzékenység közti vékony határon vannak a kamu hírek elleni harcban. […]
2018-05-02
Uncategorized @hu

5 mozifilm, amelynek a közösségi média hozta meg a sikert

Vannak emberek, akik bármit megadnának egy romantikus, ,,forever together“ stílusú moziért, pláne ha abban időnként egy-egy szuperhős is feltűnik. És vannak, akik hasonló filmen nagyjából öt perc után mélyen szundikálnának, míg egy pimasz, nagyszájú mackó miatt képesek lennének éjszakába nyúlóan is a kanapén ücsörögni. Ahány ember, annyi ízlés, egy dolog viszont mégis közös bennünk: szeretjük, […]
2016-10-03
Uncategorized @hu

SEO: Így optimalizáld a képeket és videókat a weboldaladon!

Egy tanulmány szerint a fogyasztók többnyire érzelmi, bizalmi alapon döntenek vásárlásaikról. Az idő pedig túl drága nekik ahhoz, hogy órákat töltsenek el termékleírások felkutatásával és olvasásával. Részben ez az oka annak, hogy a médiatartalmak (képek és videók) keresőoptimalizálása meghatározó egy online vállalkozás sikeréhez. Így optimalizáld a képeket! Egy kép többet mond ezer szónál, viszont a Google számára csak […]
2016-11-02
Uncategorized @hu

Fiatalok a digitális világban: összehozza vagy szétszakítja a közösségeket az online tér?

  Minden generáció számára van egy olyan jelenség, amitől féltik a fiatalokat: régen ezek között szerepelt például a rock’n’roll, ma pedig a fiatalok jelenléte a digitális térben. A digitalizáció ugyanis hátrányosan érintheti olyan képességeiket, mint a beszélgetés, helyesírás és sok minden más, ami eszünkbe sem jutna. Kevesebb idejük jut a személyes beszélgetésekre és a családra, az […]
2016-05-18
Uncategorized @hu

6+1 YouTube hirdetés tipp

A YouTube hirdetés, mint online felület használata szinte elengedhetetlen az online marketing világában, több okból is:  hogyha összehasonlítjuk más marketing módszerekkel, a videohirdetések jóval olcsóbban, több emberhez jutnak el, ez pedig  növelheti a márkánk ismertségét, ugyanakkor egy adott  célcsoportot is elérhetünk vele, illetve a remarketing lehetősége is adott. Kétféle hirdetési formátum jelenik meg a YouTube felületén: […]
2015-11-23
Uncategorized @hu

Online hírességek a szépségipar szolgálatában

A divat- és szépségmárkák nagy része dolgozik együtt híres divatbloggerekkel, online celebekkel. Az elmúlt években egyre több márka döntött úgy, hogy megéri az ilyen partnerségekbe fektetni, annak ellenére, hogy a megfelelő személyiség megtalálása időigényes és bonyolult lehet, illetve hogy a velük való munka egyre nagyobb kihívás az elvárásaik növekedése miatt. A Fashion & Beauty Monitor szerint a szépségnagykövetekkel […]
2016-02-18
Uncategorized @hu

10 legnépszerűbb Rio 2016 videó, amiért megőrül az internet

Két nap múlva veszi kezdetét a Rio 2016, vagyis a riói olimpia, ami az első nyári olimipa, amelyet Dél-Amerikában rendeznek. A rendezőország mellett külön érdekes még, hogy idén rekordot döntött a részt vevő országok száma is, 206 ország 10500 sportolójával minden idők legnagyobb olimpiájára készülhetünk. Nem hagyta hidegen az esemény az online világot sem, rengeteg […]
2016-08-03
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató