A fenti gondolattal foglalhatnánk össze azt az igen rövid, 25 perces előadást, amelyet a kattintásalapú marketing világának egyik legmeghatározóbb alakja, Larry Kim tartott az idei Internet Hungary konferencián két napja Siófokon.
Az eredetileg villamosmérnök és szoftverfejlesztő végzettségű marketing szakember az egyik legnagyobb online marketing ügynökség, az egyesült államokbeli Wordstream online marketing ügynökség alapítója és vezetője is egyben. Ügynöksége a világ teljes AdWords portfóliójának 2%-át kezeli és élen jár az automatizált online marketing megoldásokban is.
Go Social!
A közösségi marketing térnyerését bizonyítja, hogy az alapvetően AdWords megoldásokra specializálódott szakértő az idei év top trendjeiről szóló előadását a közösségi média megoldásaival vezette fel. Mint elmondta, a közösségi média felületeket katalizátorként, a posztok, az értékes tartalmak népszerűsítésére érdemes használni, majd a látogatókat AdWords remarketinggel újra “lehirdetni.”
A remarketing kampányokhoz hozzátette: Emberekre alapozzuk a kampányokat: érdeklődésre, demográfiai helyzetre és korábbi látogatásokra, megnézett tartalmakra.
Előadásában kifejtette, hogy tapasztalatai szerint míg az organikus elérést Facebookon, illetve akár Twitteren (ami itthon ugye kevéssé népszerű - szerk.) a posztok tesztelésére, népszerűségük mérésére érdemes használni, a jól teljesítő posztokat pedig már szponzorált tartalomként kiemelni.
A módszert úgy jellemezte: ne küldjünk szamarakat az űrbe, ne szponzoráljunk alacsonyan teljesítő posztokat és tartalmakat, hanem az igazán értékes és releváns egy százalékot emeljük ki, így érhetünk el igazán nagy sikereket, nagyobb megtérülést.
Future of SEO
A SEO, illetve a Google jövőjéről elmondta, hogy kutatásai szerint az átkattintási arány (CTR) kiemelten fontos lesz majd a találati listán jobb hely megszerzésében, illetve a landing oldal kulcsszósűrűségének jelentőssége is emelkedik majd.
Zárógondolatában a következő tanácsot adta a digitális szektor szereplőiből álló közönségnek: legyenek unikornisok a szamarak tengerében, emelkedjenek ki egyedi megoldásaikkal a versenytársak közül.