Menü

Kis karácsony, nagy karácsony? - Az ünnepi időszak online hirdetési jellemzői - 1. rész

by google news, október 4, 2016
Még néhány hét, és megjelennek az üzletek polcain a csoki mikulások, majd hamarosan a karácsonyfadíszek, és az ajándékvásárlásra ösztönző plakátok, akciók is. Ugyanez vár ránk az online világban is: az év végi ünnepekhez kötődő ajánlatokkal bombáznak majd minket a Google kereső oldalain, téli hangulatot árasztó képes hirdetésekbe botlunk kedvenc oldalainkon a display hálózatban, és a […]

Még néhány hét, és megjelennek az üzletek polcain a csoki mikulások, majd hamarosan a karácsonyfadíszek, és az ajándékvásárlásra ösztönző plakátok, akciók is.

Ugyanez vár ránk az online világban is: az év végi ünnepekhez kötődő ajánlatokkal bombáznak majd minket a Google kereső oldalain, téli hangulatot árasztó képes hirdetésekbe botlunk kedvenc oldalainkon a display hálózatban, és a Facebookon, Instagramon is hirdetési dömping vár ránk.

Mint honlapot, webáruházat üzemeltetők, mi sem mehetünk el tétlenül emellett. A legtöbb iparágban, kereskedelmi szegmensben a karácsonyi időszak az éves szezonalitás egy felfutó időszakát jelenti.

Mit is jelent mindez számunkra?

karácsony

Lehetőséget:

  • Az emberek intenzív ajándékkeresésbe kezdenek, melynek fő eszköze Magyarországon a Google keresője. A Google kereső piaci részesedése nálunk 95% feletti.
  • Aki fizikai üzletben vesz majd ajándékot, előtte az is az interneten keres, tájékozódik. Érdemes őket megcélozni, megszólítani, elcsábítani frappáns hirdetésekkel.
  • A vásárlók egy adottságaiktól függő mértékű elkölthető pénzmennyiséggel rendelkeznek, amelyet nem a napi szükségleti cikkekre költhetnek. Karácsonykor ez a „büdzsé” sokkal magasabb: több pénzt hagynak ott egy-egy üzletben, nagyobb értékű terméket vásárolnak, olyan terméket is megvesznek, amit egyébként évközben nem vennének meg. Legyünk hát mi azok, akik a termékeket, szolgáltatásokat eladjuk nekik.

Kihívásokat:

  • A dömping a verseny növekedésével is jár. Nagyobb a potenciál, de több a piaci szereplő is, aki a vásárlókért harcol.
  • A kereskedelemben érintett cégek a karácsonyi időszakra megnövelik marketing büdzséjüket, több pénzt fordítanak online és offline hirdetésekre.
  • Az online hirdetések esetén felértékelődik a Google Adwords, vagy akár a Facebook hirdetések szerepe, ezeken a platformokon is megindul a verseny.
  • A verseny a népszerű hirdetési kulcsszavak drágulásához vezethet.
  • A hirdetők ünnep specifikus, ajándékozásra ösztönző kulcsszavakat kezdenek el használni, amit más időszakban nem alkalmaznak.
  • A vásárlók ingerküszöbe megemelkedik: kevésbé jól reagálnak szokványos hirdetésekre, kreatívabb megoldásokat kell alkalmazni.

Mivel ez a dömping időszak nagyon gyorsan közeledik, érdemes jó előre átgondolni, megtervezni karácsonyi marketing stratégiánkat, hogy kihasználjuk a potenciált, és eredményesebben szálljunk be a versenybe.

Hol hirdetünk, mit hirdetünk, hogyan hirdetünk?

christmas-holidays-email-marketing-tips-digilex
Ezen dől el, hogy Kis Karácsonyunk, vagy Nagy Karácsonyunk lesz, ezért kezdjük meg már most kampányunk tervezését, előkészítését!

Határozzuk meg:

  • a kampány célját: pl. mely termékre, szolgáltatásra kívánunk koncentrálni.
  • ki lesz a fő célcsoportunk, kit akarunk majd megszólítani.
  • milyen akciókkal, árengedményekkel fogjuk őket elcsábítani.
  • milyen csatornákban fogunk hirdetni, jelen lenni. (pl. AdWords, Facebook, Youtube, árösszehasonlító oldalak stb.)  

Kezdjük el a marketing kampányainknak megfelelő hirdetési szövegek fogalmazását!

Készítsünk:

  • kiválasztott hirdetési csatornákhoz igazodó kép- és videóanyagokat.
  •  a hirdetésekhez passzoló releváns landing oldalakat a honlapunkon
  • Végül pedig folyamatosan figyeljük, kutassuk, mit csinál, hogyan készül az ünnepekre a konkurenciánk.

Ha mindezt időben megvalósítjuk, és nem december elején kezdünk el rajta gondolkodni, nagy lépést teszünk a Nagy Karácsony felé!

Érdekelnek az idei e-kereskedelem trendek és szeretnéd felkészíteni a vállalkozásod a karácsonyi időszakra?

Gyere el a Google Magyarországgal közös rendezvényünkre és tudd meg, hogyan készítsd fel kampányaid az ünnepekre! További részletek itt! >> https://goo.gl/A7SEHg


internetes vásárlás  karácsony

Uncategorized @hu

Méregdrága celebposztok, avagy márkanagykövetek a közösségi médiában

Luxusautók, csillogás, menő estélyek és álomutazások; az egyensúly kedvéért pedig egy-egy előnyösebb szemszögből elkapott street style fotó (melyen a farmernadrág ,,véletlenül sem" Cavalli, a ,,szolid" kézitáskán pedig ,,alig" ismerhető fel a Hermes logó). Ilyen, és ehhez hasonló posztokkal (na meg esetenként a zöld szemű szörnnyel) kell szembenéznie annak, aki világsztárokat követ a közösségi hálón. S ha a sikk és a siker önmagában […]
2016-11-02
Uncategorized @hu

Pokémon Go: Mit adott nekünk marketing szempontból?

Bár sokáig próbáltunk ellenálni, úgy néz ki nem mehetünk el a Pokémon GO jelenség mellett szótlanul. Összeállításunkban a játék sikere mögött meghúzódó érveket és a marketingesek szempontjáól fontos mozzanatokat szedtük össze azoknak, akik szintén értetlenül állnak a Pokémon GO jelenség előtt. A Nintendo által július közepén napvilágra hozott alkalmazás futótűzként hódította meg a digitális közösséget […]
2016-08-04
Uncategorized @hu

4+1 ok, ami miatt érdemes több nyelven hirdetni

Marketing szakemberként érdemes tudnunk, hogy az internethasználók 75%-a csak akkor hoz fontos vásárlási döntést, ha a termék vagy szolgáltatás leírása egy általuk beszélt nyelven van. Ehhez kapcsolódik, hogy a felhasználók 70%-a egy reprezentatív kutatásban NEM az angolt jelölte meg, mint anyanyelvet. Ezekben az adatokban, ha jobban megnézzük, hatalmas lehetőségek vannak elrejtve: következzen tehát 4+1 ok, ami […]
2015-12-08
Uncategorized @hu

AdWords Adaptív hirdetés display hálózaton: Hogyan használjuk?

Ha a kiterjesztett szöveges hirdetés forradalmi újítás a kereső hirdetések esetén, ugyanezt lehet elmondani az adaptív hirdetésről a display hálózaton. A funkció leegyszerűsíti és felgyorsítja a szöveges-képes display hirdetések létrehozását. Ezentúl nem kell feltétlenül grafikus ahhoz, hogy a különböző hirdetési felületekre különböző kreatív változatokat készítsünk, hogy a hirdetés szövege és képanyaga összhangban legyen egymással. A […]
2016-09-23
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Uncategorized @hu

6 tipp a sikeres email marketinghez

 Az email marketinget az egyik leghatékonyabb online marketing eszköznek tartják, mivel rendkívül egyszerű a használata. A gond csak az, hogy az üzenetek nagy része az email fiókok spam mappájába kerül, vagy az email címzettje azonnal törli. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, fel kell mérnünk, mennyire sikeres az email marketing kampányunk. Ehhez olyan hírlevélküldő szolgáltatást célszerű választani, […]
2016-02-02
Uncategorized @hu

Hirdetésblokkolók: átírják az online hirdetést?

Aki egy kicsit is olvasottabb marketing témában, az találkozott már azzal, hogy az online és a mobil hirdetések végét jövendölik a „gonosz” hirdetésblokkolók hatására. Azonban ha egy kicsit figyelmen kívül hagyjuk ezt az értelmezést, felfedezhetjük, hogy a hirdetésblokkolók hasznos kis változásokat is hoztak a hirdetésekben. Felhasználói élmény A hirdetésblokkolás nem új jelenség. Olyan technológiáról van […]
2016-02-29
Uncategorized @hu

Hat tipp a sikeres Instagram marketingért

Az Instagram nemrég érte el a 400 millió havi felhasználót, és azt, hogy minden nap 80 millió képet töltenek fel az oldalra. Ez a platform remek lehetőség lehet cégeknek, a 35 év alattivásárlóikkal – mivel a felhasználók 90%-a 35 év alatti – való kapcsolattartásra, illetve arra, hogy újakat szerezzenek. Miért éppen Instagram? Az Instagramon való […]
2015-11-23
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató