Még néhány hét, és megjelennek az üzletek polcain a csoki mikulások, majd hamarosan a karácsonyfadíszek, és az ajándékvásárlásra ösztönző plakátok, akciók is.
Ugyanez vár ránk az online világban is: az év végi ünnepekhez kötődő ajánlatokkal bombáznak majd minket a Google kereső oldalain, téli hangulatot árasztó képes hirdetésekbe botlunk kedvenc oldalainkon a display hálózatban, és a Facebookon, Instagramon is hirdetési dömping vár ránk.
Mint honlapot, webáruházat üzemeltetők, mi sem mehetünk el tétlenül emellett. A legtöbb iparágban, kereskedelmi szegmensben a karácsonyi időszak az éves szezonalitás egy felfutó időszakát jelenti.
Mit is jelent mindez számunkra?
Lehetőséget:
- Az emberek intenzív ajándékkeresésbe kezdenek, melynek fő eszköze Magyarországon a Google keresője. A Google kereső piaci részesedése nálunk 95% feletti.
- Aki fizikai üzletben vesz majd ajándékot, előtte az is az interneten keres, tájékozódik. Érdemes őket megcélozni, megszólítani, elcsábítani frappáns hirdetésekkel.
- A vásárlók egy adottságaiktól függő mértékű elkölthető pénzmennyiséggel rendelkeznek, amelyet nem a napi szükségleti cikkekre költhetnek. Karácsonykor ez a „büdzsé” sokkal magasabb: több pénzt hagynak ott egy-egy üzletben, nagyobb értékű terméket vásárolnak, olyan terméket is megvesznek, amit egyébként évközben nem vennének meg. Legyünk hát mi azok, akik a termékeket, szolgáltatásokat eladjuk nekik.
Kihívásokat:
- A dömping a verseny növekedésével is jár. Nagyobb a potenciál, de több a piaci szereplő is, aki a vásárlókért harcol.
- A kereskedelemben érintett cégek a karácsonyi időszakra megnövelik marketing büdzséjüket, több pénzt fordítanak online és offline hirdetésekre.
- Az online hirdetések esetén felértékelődik a Google Adwords, vagy akár a Facebook hirdetések szerepe, ezeken a platformokon is megindul a verseny.
- A verseny a népszerű hirdetési kulcsszavak drágulásához vezethet.
- A hirdetők ünnep specifikus, ajándékozásra ösztönző kulcsszavakat kezdenek el használni, amit más időszakban nem alkalmaznak.
- A vásárlók ingerküszöbe megemelkedik: kevésbé jól reagálnak szokványos hirdetésekre, kreatívabb megoldásokat kell alkalmazni.
Mivel ez a dömping időszak nagyon gyorsan közeledik, érdemes jó előre átgondolni, megtervezni karácsonyi marketing stratégiánkat, hogy kihasználjuk a potenciált, és eredményesebben szálljunk be a versenybe.
Hol hirdetünk, mit hirdetünk, hogyan hirdetünk?
Ezen dől el, hogy Kis Karácsonyunk, vagy Nagy Karácsonyunk lesz, ezért kezdjük meg már most kampányunk tervezését, előkészítését!
Határozzuk meg:
- a kampány célját: pl. mely termékre, szolgáltatásra kívánunk koncentrálni.
- ki lesz a fő célcsoportunk, kit akarunk majd megszólítani.
- milyen akciókkal, árengedményekkel fogjuk őket elcsábítani.
- milyen csatornákban fogunk hirdetni, jelen lenni. (pl. AdWords, Facebook, Youtube, árösszehasonlító oldalak stb.)
Kezdjük el a marketing kampányainknak megfelelő hirdetési szövegek fogalmazását!
Készítsünk:
- kiválasztott hirdetési csatornákhoz igazodó kép- és videóanyagokat.
- a hirdetésekhez passzoló releváns landing oldalakat a honlapunkon
- Végül pedig folyamatosan figyeljük, kutassuk, mit csinál, hogyan készül az ünnepekre a konkurenciánk.
Ha mindezt időben megvalósítjuk, és nem december elején kezdünk el rajta gondolkodni, nagy lépést teszünk a Nagy Karácsony felé!
Érdekelnek az idei e-kereskedelem trendek és szeretnéd felkészíteni a vállalkozásod a karácsonyi időszakra?
Gyere el a Google Magyarországgal közös rendezvényünkre és tudd meg, hogyan készítsd fel kampányaid az ünnepekre! További részletek itt! >> https://goo.gl/A7SEHg