Menü

Kis karácsony, nagy karácsony? - Az ünnepi időszak online hirdetési jellemzői - 1. rész

by google news, október 4, 2016
Még néhány hét, és megjelennek az üzletek polcain a csoki mikulások, majd hamarosan a karácsonyfadíszek, és az ajándékvásárlásra ösztönző plakátok, akciók is. Ugyanez vár ránk az online világban is: az év végi ünnepekhez kötődő ajánlatokkal bombáznak majd minket a Google kereső oldalain, téli hangulatot árasztó képes hirdetésekbe botlunk kedvenc oldalainkon a display hálózatban, és a […]

Még néhány hét, és megjelennek az üzletek polcain a csoki mikulások, majd hamarosan a karácsonyfadíszek, és az ajándékvásárlásra ösztönző plakátok, akciók is.

Ugyanez vár ránk az online világban is: az év végi ünnepekhez kötődő ajánlatokkal bombáznak majd minket a Google kereső oldalain, téli hangulatot árasztó képes hirdetésekbe botlunk kedvenc oldalainkon a display hálózatban, és a Facebookon, Instagramon is hirdetési dömping vár ránk.

Mint honlapot, webáruházat üzemeltetők, mi sem mehetünk el tétlenül emellett. A legtöbb iparágban, kereskedelmi szegmensben a karácsonyi időszak az éves szezonalitás egy felfutó időszakát jelenti.

Mit is jelent mindez számunkra?

karácsony

Lehetőséget:

  • Az emberek intenzív ajándékkeresésbe kezdenek, melynek fő eszköze Magyarországon a Google keresője. A Google kereső piaci részesedése nálunk 95% feletti.
  • Aki fizikai üzletben vesz majd ajándékot, előtte az is az interneten keres, tájékozódik. Érdemes őket megcélozni, megszólítani, elcsábítani frappáns hirdetésekkel.
  • A vásárlók egy adottságaiktól függő mértékű elkölthető pénzmennyiséggel rendelkeznek, amelyet nem a napi szükségleti cikkekre költhetnek. Karácsonykor ez a „büdzsé” sokkal magasabb: több pénzt hagynak ott egy-egy üzletben, nagyobb értékű terméket vásárolnak, olyan terméket is megvesznek, amit egyébként évközben nem vennének meg. Legyünk hát mi azok, akik a termékeket, szolgáltatásokat eladjuk nekik.

Kihívásokat:

  • A dömping a verseny növekedésével is jár. Nagyobb a potenciál, de több a piaci szereplő is, aki a vásárlókért harcol.
  • A kereskedelemben érintett cégek a karácsonyi időszakra megnövelik marketing büdzséjüket, több pénzt fordítanak online és offline hirdetésekre.
  • Az online hirdetések esetén felértékelődik a Google Adwords, vagy akár a Facebook hirdetések szerepe, ezeken a platformokon is megindul a verseny.
  • A verseny a népszerű hirdetési kulcsszavak drágulásához vezethet.
  • A hirdetők ünnep specifikus, ajándékozásra ösztönző kulcsszavakat kezdenek el használni, amit más időszakban nem alkalmaznak.
  • A vásárlók ingerküszöbe megemelkedik: kevésbé jól reagálnak szokványos hirdetésekre, kreatívabb megoldásokat kell alkalmazni.

Mivel ez a dömping időszak nagyon gyorsan közeledik, érdemes jó előre átgondolni, megtervezni karácsonyi marketing stratégiánkat, hogy kihasználjuk a potenciált, és eredményesebben szálljunk be a versenybe.

Hol hirdetünk, mit hirdetünk, hogyan hirdetünk?

christmas-holidays-email-marketing-tips-digilex
Ezen dől el, hogy Kis Karácsonyunk, vagy Nagy Karácsonyunk lesz, ezért kezdjük meg már most kampányunk tervezését, előkészítését!

Határozzuk meg:

  • a kampány célját: pl. mely termékre, szolgáltatásra kívánunk koncentrálni.
  • ki lesz a fő célcsoportunk, kit akarunk majd megszólítani.
  • milyen akciókkal, árengedményekkel fogjuk őket elcsábítani.
  • milyen csatornákban fogunk hirdetni, jelen lenni. (pl. AdWords, Facebook, Youtube, árösszehasonlító oldalak stb.)  

Kezdjük el a marketing kampányainknak megfelelő hirdetési szövegek fogalmazását!

Készítsünk:

  • kiválasztott hirdetési csatornákhoz igazodó kép- és videóanyagokat.
  •  a hirdetésekhez passzoló releváns landing oldalakat a honlapunkon
  • Végül pedig folyamatosan figyeljük, kutassuk, mit csinál, hogyan készül az ünnepekre a konkurenciánk.

Ha mindezt időben megvalósítjuk, és nem december elején kezdünk el rajta gondolkodni, nagy lépést teszünk a Nagy Karácsony felé!

Érdekelnek az idei e-kereskedelem trendek és szeretnéd felkészíteni a vállalkozásod a karácsonyi időszakra?

Gyere el a Google Magyarországgal közös rendezvényünkre és tudd meg, hogyan készítsd fel kampányaid az ünnepekre! További részletek itt! >> https://goo.gl/A7SEHg


internetes vásárlás  karácsony

Uncategorized @hu

A jövő digitális trendjei: A mobil eszközök forradalma

  A mobil eszközök térhódítása visszafordíthatatlan folyamat, amely mellett egy vállalkozás sem mehet el tétlenül, hogyha lépést szeretne tartani a korral. A Google statisztikái szerint többen keresnek a mobiltelefonjukról, mint asztali gépekről, illetve az online videók több, mint a felét már mobilról nézik a felhasználók. Hazánkban egyelőre kevesen élnek vele, de nagy lehetőségek vannak a […]
2016-08-18
Uncategorized @hu

10 legnépszerűbb Rio 2016 videó, amiért megőrül az internet

Két nap múlva veszi kezdetét a Rio 2016, vagyis a riói olimpia, ami az első nyári olimipa, amelyet Dél-Amerikában rendeznek. A rendezőország mellett külön érdekes még, hogy idén rekordot döntött a részt vevő országok száma is, 206 ország 10500 sportolójával minden idők legnagyobb olimpiájára készülhetünk. Nem hagyta hidegen az esemény az online világot sem, rengeteg […]
2016-08-03
Uncategorized @hu

Webanalitika kalauz II. - A Google Analytics első beállítása

A webanalitika kalauz első cikkében az elemzési folyamat megtervezésével foglalkoztunk. A mai cikkben tovább lépünk a technikai kivitelezés irányába és bemutatom a Google Analytics rendszer legfontosabb beállításait. Érdemes elolvasni az első cikket mielőtt a technikai kérdésekkel foglalkoznál, hiszen a gondos tervezést nagyon nehéz - gyakran lehetetlen - utólag bepótolni! Az első lépés a regisztráció, amit […]
2016-11-23
Uncategorized @hu

3 sikeres márkaépítés módszer a gyakorlatban

A márkaépítés alapvetően azt a folyamatot jelenti, hogy hogyan teszed ismertté a márkádat, azaz hogyan fokozod az emberek tudatosságát, egyben vonzod be az újabb érdeklődőket. Gondolj arra, amikor új márkát dobsz piacra! Még senki sem tudja, hogy ki vagy, és fogalmuk sincs a márkádról, így a márka sem él még. Mielőtt sikereket érhetnél el vele, […]
2016-02-23
Uncategorized @hu

Miért épp a Netflix? – A személyre szabott, online tartalomfogyasztás diadala a TV felett

A Netflix az a startup, amelyik úgy döntött, hogy az internetes kalózkodás kényelmességét és a videotékák erkölcsi elfogadottságát ötvözve betömi azt a tátongó piaci rést, amelyet az online televízió, illetve mozi fogyasztás hiánya jelentett a kétezres évek első felében, de persze a történet korántsem itt kezdődik. A céget Reed Hastings, egykori matematikatanár alapította 1997-ben Marc […]
2016-11-02
Uncategorized @hu

4+1 hiba, amin elcsúszhat egy honlap sikere

Honlapot szeretnél, de nem tudod, hogy kezdj neki? Honlapod van, de a várva várt eredmények elmaradnak? Lehet, hogy olyan alapvető hibákat vétettél, ami ezeket a problémáidat okozzák. A mai blogbejegyzésünkben gyakori hibákra világítunk rá és adunk pár ötletet a megoldásra. 1. Céltalan honlap Mikor már az első pillantásra az az érzeted, hogy nincs célja a […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

SEO: 4+1 lépés a kulcsszavak kiválasztásához

A kulcsszókutatás a legfontosabb, leggyakoribb és legnagyobb precizitást igénylő online marketing tevékenységek egyike. A megfelelő kulcsszavak kiválasztásán áll vagy bukik a weboldalad jó helyezése, ezen keresztül ismerheted meg jobban a célközönséged igényeit, sőt segítségével akár újabb piaci résekre is bukkanhatsz. Így nem pusztán látogatókat, hanem potenciális vevőket, ügyfeleket vonzol az oldaladra. Nézzük, hogyan érdemes nekifogni! 1. Haladj az általánostól a konkrétabb […]
2016-11-08
Uncategorized @hu

Tinder: új funkcióval bővült az alkalmazás

Új funkciót vezet be a Tinder, amely lehetővé teszi a csoportok létrehozását. Az új csoport indítását követően láthatóvá válik, melyik Facebook ismerősünk használja az alkalmazást. A Tinder 2012 elején indult, de Európában csak 2013 nyarán lett annyi felhasználója, hogy elérje a működéshez szükséges felhasználószámot. A napjainkban már többmillió felhasználóval rendelkező társkereső alkalmazás sikere az egyszerűségében […]
2016-05-03
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató