Menü

5 digitális marketing trend, amely meghatározza a jövőt

by google news, december 14, 2016
Új platformok és új technológiák jellemzik a digitális marketing jövőjét, ami hamarabb eljön, mint gondolnánk. Összeállításunkban ezekkel a trendekkel foglalkozunk.       Vásárlói szokások és karakterisztikus trendek: Egy marketingterv kidolgozása mindig azzal kezdődik, hogy megértjük a vásárlók változó szükségleteit, ezzel irányt adva az új trendünknek. A piac változásai – beleértve a vásárlók viselkedését – mindig különböző időkben […]

Új platformok és új technológiák jellemzik a digitális marketing jövőjét, ami hamarabb eljön, mint gondolnánk. Összeállításunkban ezekkel a trendekkel foglalkozunk.

  1.       Vásárlói szokások és karakterisztikus trendek:

Egy marketingterv kidolgozása mindig azzal kezdődik, hogy megértjük a vásárlók változó szükségleteit, ezzel irányt adva az új trendünknek. A piac változásai – beleértve a vásárlók viselkedését – mindig különböző időkben történnek. Amikor a trendeket vesszük figyelembe, ott is különböző idősávokat nézünk, van, amelyik rövidebb és van, amelyik hosszabb életű.

A fogyasztó eszközhasználati oldaláról 2 főbb trend növekedését figyelhetjük meg: az okostelefonok adoptációjában és mobilüzenetek folyamatosan növekvő népszerűségében.

A keresések 50%-a mobilon történik, a Facebook-felhasználók 91%-a használja a mobilapplikációt naponta, a Facebook-hirdetésekből származó bevételének 80%-a mobilos hirdetésekből van. A mobilhasználat 90%-a alkalmazásokon keresztül történik.

Egyre több felhasználó szeretné elkerülni a közösségimédia-csatornák publikus oldalait, amikor privát beszélgetést folytatnak, ezért 2017-től sok alapvető változást várhatunk el. Új opciók jelennek majd meg a csevegő alkalmazásokban. Óriási kihívás lesz ez a vállalatok számára, de a trend azt mutatja, hogy lesz egy alternatív opció, amivel el tudják érni a közönséget üzeneteken keresztül.

A mesterséges intelligencia betartotta az ígéretét: a cégeknek már van lehetőségük létrehozni  úgynevezett „bot”-ot (pl. az Apple Siri-je, a Microsoft Cortana-ja stb.). Egyesek szerint a Chatbotok forradalmasíthatják a kommunikáció egy részét.

  1.       Marketing technológia trendek:

A legújabb trend a mesterséges intelligencia és a predektív elemzések használata: kereső marketing az eszközökön belül (Reach), marketing automatizáló eszközök (Act), eszközök, amelyek a weben keresztül megszemélyesítenek (Convert), marketing automatizáció és Cloud szolgáltatások (Engage) mind-mind ennek a trendnek a megerősítése. A technika képes lesz a prediktív elemzésekre, pl. megállapítja a pénzügyi szolgáltatásoknál a csalást és a hitel kockázatát. A jóslások szerint az általános használata a merketingben nőni fog, ahogy a marketing automatizációs szolgáltatások vezetése egyre automatikusabb lesz, és az emberek helyett algoritmusokon fognak alapulni.

  1.       Trendek a marketingtechnikákban:

Elég valószínűtlen, hogy új marketingtechnikák jelennek meg, mert a főbb marketingtechnikák már léteznek, és ezek nagyon jó lehetőségeket adnak arra, hogy digitálisan kommunikáljunk a közönségünkkel.

Tény, hogy a legtöbb cégnek jelenleg csak az alap mobilmarketing van a birtokában: az, hogy mobilbarát az oldaluk. Néhány újdonságot muszáj lesz bevezetniük, mivel 2017-től az új Google pop-up-okat fog használni az okostelefonokon. Az tény, hogy az okostelefon használata kimagaslóan népszerű néhány tevékenységkor (közösségi média, beszélgetés, friss hírek és pletykák elérése), de a felhasználóink többsége még mindig rendelkezik asztali géppel, amit leginkább vásárlásra és részletes tartalmak olvasására használnak. El kell gondolkodnunk azon a stratégián, amellyel mind a kettőt elérhetjük.

Ez a trend megmagyarázza azt hogy a mobilon történő beszélgetések rátája miért olyan alacsony a kiskereskedelemben, és azt, hogy az ilyen oldalak használata és forgalma miért nagyjából egyenlő az asztali és a mobil gépeken.

Egy közönségmérésekkel foglalkozó platform, a comScore néha egy olyan stratégiáról beszél, ami odaköti és méri is a multiplatform-megoldásokat.

  1.       Az új platformok trendjei:

A felhasználók és a brandek közti kommunikációnak, interakciónak megvannak a bevált helyei. A felhasználók a Google-n keresztül keresnek, a Facebookon élnek közösségi életet, üzleti kommunikációt folytatnak a LinkedInen keresztül stb. Természetes, hogy ezek a platformok keresik arra a megoldást, hogyan tudják a közönséget növelni, és pénzt keresni.

Nézzük, mit gondolnak feltörekvő technikáknak. A legutolsó Gartner 2016 Technology Hypecycle rávilágított rengeteg fejlesztésre, amelyeket be akarnak építeni a szolgáltatásaikba a hatalmas költségvetéses humán erőforrással rendelkező megaplatformok, mint a Google vagy a Facebook. Ilyen például a kiterjesztett valóság, a kognitív szakértés és tanácsadás (Chatbot) IoT integráció beleértve az „okos otthonokat”, amelyek csatlakoznak a mobileszközökre. Ezek közül a fejlett technológiai megközelítések közül rengeteg nem lesz releváns egy átlagos vállalatnak a fogyasztókkal való kommunikáció terén, de összeszedtük a legpraktikusabb kommunikációs innovációkat, amiket a cégek 2017-ben használni tudnak.

           – általános célú gépi intelligencia

           – hirdetések blokkolása

           – felhasználói adatfelületek

           – valós időben történő marketing (megszemélyesítés és nem real-time PR)

           – megszemélyesítés, tartalmak személyessé tétele

           – programot biztosító TV-hirdetések

           – cross-device azonosíthatóság

           – virtuális személyi asszisztens

           – programot biztosító direkt marketing

  1.    Trendek a marketing menedzsmentben:

Az utolsó kategória, amivel a marketingeseknek és a vezetőknek tisztában kell lenni, az a marketingmenedzsment. A vezető trend jelenleg a digitális transzformáció, ami a digitális marketingtevékenységek és technológiáknak integrációja egy szélesebb marketing- és üzleti tevékenységbe, amely létrehozza a digitális vállalatot.

Ez az átváltozás évek óta koncepcióként van jelen. Amíg ezek a tanácsadók főként nagyobb szervezetekkel dolgoznak együtt, a Smart Insights – amely az összes méretű szervezeteket lefedi – kimutatta, hogy a legtöbb vállalat aktívan dolgozik a digitális átalakításon: a céljuk egy – a vevőkkel való – integrált kommunikáció a digitális eszközökön keresztül, különösen a mobil és közösségi csatornákon.

Ez inkább egy úgynevezett „always-on” marketingtevékenységekre fókuszál, az olyan kampányok helyett, amelyek nem tipikusan szól hozzá az inbound marketing főbb fejlesztéseihez, a marketing automatizálásához, vagy fejleszti a felhasználótapasztalatokat. Tehát a legfőbb trend az, hogy fejlesszük a kommunikációk integrációját az eszközökön keresztül. Ez azokon az intuíciókon alapuljon, hogy a fogyasztók hogyan váltogatnak meggyőző gyorsasággal a csatornák között, és eközben folyamatosan kövessük a vásárlói szokásaiknak modelljét.

A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti és marketingtrendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017. január 26-án.

Uncategorized @hu

SEO: 6 dolog, amit tudnod kell a keresőbarát webdesignról

Hiába a szemet gyönyörködtető design és az igényes tartalom, ha a weboldalad kialakítása nem felel meg néhány alapvető kritériumnak. A látogatók számára ugyanis akkor releváns egy oldal, ha a fontos információhoz gyorsan, egyszerűen hozzájuthatnak. Nézzük, hogy webdesign szempontból milyen SEO alapelveknek kell megfelelnie az oldaladnak. Reszponzív kialakítás A weboldalad akkor tekinthető reszponzívnak, ha annak tartalma több eszközön […]
2016-10-25
Uncategorized @hu

A jövő digitális trendjei

Mi már tudjuk mit fogsz 2017-ben csinálni: Ismerd meg Te is a legújabb Google trendeket! Együttműködve a Google Channel Sales EMEA-el, az MTT Média szervezésében a legújabb digitális marketing trendekről hallhatsz első kézből regionális Google Partner Academy trénerektől és a Google hazai munkatársaitól. Időpont: 2016.06.14. kedd (Az előadások reggeli és délutáni időpontokban is megrendezésre kerülnek, így kérjük, az űrlapon az […]
2016-06-01
Hírek

9 social media trend 2018-ban

Az elmúlt évben sok fontos dolog történt a közösségi médián: a Facebook volt a legnépszerűbb, a Snapchat és az Instagram meghódította a fiatalokat, az Egyesült Államok elnöke 140 karakterben közölte a politikáját, az Apple bejelentette, hogy megváltoztatja a mobil eszközökkel való interakció módját…. A social media már készen áll az idei évre, számos új technológiai […]
2018-01-10
Hírek

Instagram: radikális újratervezés

Az Instagram arra készül, hogy radikálisan megváltoztassa a képek és videók megosztását. Az új funkció, amelyet “kedvencek”-nek neveznek, lehetővé tenné minden felhasználó számára, hogy egy adott tartalmukat egy kiválasztott csoportra korlátozzák post-by-post alapon. Robby Stein, az Instagram termékvezetője szerint sok felhasználónak van arra igénye, hogy olyan tartalmakat hozzanak létre, amelyek egy korlátozottabb közönséghez szólnak. A […]
2017-06-29
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak: Miért gondolod, hogy jelen kell lenned online?

Az első kérdésünk az szokott lenni, hogy miért? Miért gondolod azt, hogy jelen kellene lenned a közösségi oldalakon? Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert minden versenytárs jelen van, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak erre válaszolni, vagy azt válaszolják, hogy azért mert […]
2015-11-16
Hírek

Javíts a közösségi média kommunikációdon!

Hiába lehet megfelelően célozni online a közönséget, a hirdetések és tartalmak néha így is irrelevánsak vagy nem érdekli a felhasználókat. Miért lehet ez? A közösségi médiát azért használja az emberek többsége, hogy kapcsolatban legyen a barátaival, szórakozzanak. Ez akkor is így van, ha néha terméket vagy szolgáltatást is keresnek a felületeken. Tehát sokakat csak bosszantanak […]
2018-01-16
Uncategorized @hu

Posztolásért pereli szüleit egy lány

Legtöbbünknek ismerős lehet a szituáció, amikor váratlanul felvillan mobilunk kijelzőjén a következő sor: ,,XY hozzáadott egy téged ábrázoló fényképet“. Remegő ujjal próbáljuk előhívni a tartalmat, hogy fél percnyi sokk után megállapíthassuk: még nem késő nevet változtatni és külföldre költözni... Egy osztrák tinédzser a napokban végképp megelégelte szülei posztolási mániáját, akik hét év alatt mintegy ötszáz gyermekkori fotót […]
2016-09-23
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak pszichológiája: Hogyan érjük el, hogy követőink felfigyeljenek ránk?

Közösségi oldalak: online jelen lenni nem csak azt jelenti, hogy időről időre kiteszünk pár képet a termékeinkről vagy újdonságainkkal szórakoztatjuk a követőinket. Érdemes stratégiailag átgondolni mit és hogyan fogunk kommunikálni és időzíteni, illetve az milyen hatást vált majd ki a közönségünkből. A közösségi média kampányok sikerességét sok szempont befolyásolja,de nem árt beemelni az eszközeink közé […]
2016-06-10
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató