Menü

A tartalommarketing hat aranyszabálya

by google news, május 25, 2016
Már tudjuk, hogyan építsünk fel egy tartalommarketing stratégiát a célok kijelölésétől kezdve a tartalom célközönségének kiválasztásán át a tartalmak publikálásáig. De hogyan optimalizálhatjuk a tartalommarketing stratégiánkat? Ehhez adunk néhány tippet. Hozzuk létre azt, amire a közönségünknek szüksége van! Gyakran eladási célokat vagy a termékeink népszerűsítését helyezzük a tartalom marketing stratégiánk központjába, például amikor promóciókat teszünk […]

Már tudjuk, hogyan építsünk fel egy tartalommarketing stratégiát a célok kijelölésétől kezdve a tartalom célközönségének kiválasztásán át a tartalmak publikálásáig. De hogyan optimalizálhatjuk a tartalommarketing stratégiánkat? Ehhez adunk néhány tippet.

  1. Hozzuk létre azt, amire a közönségünknek szüksége van!

Gyakran eladási célokat vagy a termékeink népszerűsítését helyezzük a tartalom marketing stratégiánk központjába, például amikor promóciókat teszünk közzé, vagy termékismertetőket osztunk meg a vásárlókkal. Ezekkel azt mondjuk el a vásárlóknak, hogy mit akarunk, hogy tudjanak a termékeinkről és rólunk, azonban nem feltétlenül gondoljuk végig, hogy ez mit jelent nekik.

Ha az ügyfelek szükségletét, érdeklődését és problémáit helyezzük a marketing stratégiánk középpontjába, valamint a lehetőségeiket és reményeiket, akkor olyan tartalmat kell létrehoznunk, amely épp annyira segít nekik, mint amennyire a forgalmat is növeli. Ez mélyebb kapcsolatot alakíthat ki köztünk és az ügyfelek között.

  1. Gondolkodjunk márkában!

Ha tartalommarketingről van szó, érdemes márkában gondolkodva egységes üzenetet és arculatot létrehozni, nem csak random módon összeválogatni, hogy épp milyen tartalmat osztunk meg. Az átlátható üzenet segít abban, hogy az ügyfeleink jobban megértsenek bennünket, ezen kívül építi a bizalmat is. Az első lépés a tartalommarketing stratégia kialakítása előtt az, hogy tudjuk, kik vagyunk. Ebbe beletartozik, hogy milyen értéket tudunk nyújtani a közönségünknek, miben különbözünk a versenytársainktól és mik az erősségeink. Ezeket mind beépíthetjük a márkánk arculatába.

  1. Kapcsoljuk a tartalmunkat a közönségünkhöz és céljainkhoz!

Érdemes minden tartalom esetében végiggondolni, hogy mi a célja, hogy azt bele tudjuk illeszteni a marketing stratégiánkba. A céljainkhoz igazítva több csoportba sorolhatjuk a tartalmainkat. Az egyik csoport a kapcsolatépítő tartalom, amelynek célja a bizalom, a tisztelet és a hűség építése, amely egyéni vásárláshoz vezet. Ilyen tartalmak lehetnek például az ügyfeleink számára hasznos blogbejegyzések, jól célzott tanácsok. Remek példa a Puppyhood weboldala, amely minden kutyatartó számára tartogathat hasznos információkat.

A második csoportba azokat a tartalmakat sorolhatjuk, amelyek lehetővé teszik és elősegítik azt, hogy az ügyfél vásároljon, vagy igénybe vegyen egy szolgáltatást, amit a cégünk kínál. Ide sorolhatjuk például a jól felépített termékismertetőket, amelyek válaszolnak a közönségünk szükségleteire.

  1. Szállítsuk a megfelelő tartalmat a megfelelő időben a megfelelő embereknek!

A tartalommarkting nem csak abból áll, hogy előállítunk és megosztunk különféle tartalmakat, ez csak két lépése a folyamatnak. A tartalommarketinghez az első lépésünk mindig a közönségünk megismerése legyen. Tudnunk kell, milyen problémái vannak azoknak, akiket a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal megcélzunk, és hogy mi hogyan tudunk ezek megoldásában segíteni. Gondoljuk végig, mit akarnak az ügyfeleink, és hogy hogyan nyújthatjuk nekik a lehető legnagyobb értéket!

Figyelembe kell venni, hogy a különféle tartalmakat más-más formában oszthatjuk meg. Azt is, hogy ezekkel esetlegesen különböző célcsoportokat érhetünk el. Létrehozhatunk blogbejegyzéseket, videókat, diasorokat, e-könyveket, webinárokat, sőt, játékokat és eseményeket is. Miért érdemes megfontolni azt, hogy többféle tartalomtípust hozzunk létre? Akár egyik tartalmunkkal promótálhatjuk a többi tartalmunkat, vagy a legsikeresebbeket más formában újra is hasznosíthatjuk. A lehetőségeknek csak a kreativitásunk szab határt.

Mérjük fel, hogy a közönségünk milyen közösségi oldalakon van jelen! Ezek az oldalak remek platformot jelenthetnek számunkra. Használjuk ki a különféle platformok nyújtotta lehetőségeket, például a Facebookon automatikusan elinduló videókat, vagy hasznosítsuk újra a blogbejegyzéseinket, és ezeket rendszerezve tegyünk közzé egy-egy e-könyvet. Ha eltaláljuk azt, hogy milyen tartalmat mikor juttatunk el a közönségünkhöz, több emberrel ismertethetjük meg a termékeinket vagy szolgáltatásunkat, hogy ők aztán az olvasóinkból, követőinkből a vásárlóinkká válhassanak.

  1. Legyünk innovatívak és gyorsak!

A digitális megjelenés  nem csak lehetőséget ad rá, de gyakorlatilag nélkülözhetetlenné teszi azt, hogy gyorsan reagáljunk. Ahhoz, hogy ne essünk ki a versenyből, figyelemmel kell kísérnünk a trendeket és az iparágunk friss hírei. Ezek mindegyike új lehetőséget kínálhat a számunkra ahhoz, hogy megfelelő tartalmat kapcsoljunk hozzá.

Érdemes alkalmazkodni a 70:20:10 szabályhoz a tartalom létrehozás és megosztás során. 70%-ban kis kockázatú, kipróbált tartalmat hozzunk létre, amit optimalizáljunk, finomítsunk és osszunk meg a hozzá illő platformon. Ennek a tartalomformának az egyik előnye, hogy nem csak kis kockázatú, de viszonylag kevés energia és időráfordítást igényel, így remekül alkalmazhat  az olyan esetekben, amikor fontos a gyorsaság és az időzítés.

20%-ban válasszunk innovatív tartalmat, amelyekről tudjuk, hogy működik, és még jobban bevonja a közönségünket, de valószínűleg továbbra is széleskörű közönséghez jut el. A maradék 10%-ot használhatjuk teljesen új, nagy kockázatú ötletek megvalósítására, amelyekből később siker esetén olyan tartalom típusok lehetnek, amelyek a 20 vagy a 70%-ba sorolhatóak.

  1. Vizsgáljuk meg a kulcsszavainkat!

Vizsgáljuk meg a Kereső Eredmény Oldalakat (SERP), hogy felfedezzük azokat az értékes, jó helyezést elérő kulcsszavakat, amelyeket jelenleg még nem birtoklunk. Ezek azonosításával meg tudjuk állapítani, hogy milyen tartalmakat lenne érdemes létrehoznunk, amelyekkel emelhetjük a keresőkben a helyezésünket.

Kövessük, hogy a közönségünk milyen kulcsszavakat használ, mekkora arányban keres rá egy bizonyos kifejezésre, és hogy ezeket a számokat hogyan javíthatjuk. Akár a versenytársaink eredményeit is megnézhetjük a leggyakoribb kulcsszavaink tekintetében.

Érdemes szem előtt tartani a kulcsszavainkkal kapcsolatban az aranyszabályt, hogy a kevesebb néha több. Ne zsúfoljuk tele a bejegyzéseinket a kulcsszavainkkal, és ne koncentráljunk egyszerre túl sok kulcsszóra, hiszen ebben az esetben fontosabb a minőség, mint a mennyiség.

Uncategorized @hu

Snapchat: az internetes zaklatás új lehetőségei?

A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára. A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a […]
2016-04-28
Uncategorized @hu

Instagram, ami Snapchat akar lenni: megérkezett az Instagram Stories!

  Az innováció és a folyamatos fejlődés elengedhetetlen a közösségi oldalak világában, nem telik el olyan hét, hogy ne jelentene be új funkciókat, újdonságokat valamelyik közösségi oldal vagy alkalmazás. Ezúttal az Instagram próbál a Snapchat nyomdokaiba lépni  múlt héten bejelentett újdonságával, az Instagram Stories-al.  Az új funkció hajszálpontosan megegyezik a Snapchat kép vagy videóküldő funkciójával. […]
2016-08-08
Uncategorized @hu

“ Ne küldjünk szamarakat az űrbe” - Larry Kim az Internet Hungary 2016 konferencián

A fenti gondolattal foglalhatnánk össze azt az igen rövid, 25 perces előadást, amelyet a kattintásalapú marketing világának egyik legmeghatározóbb alakja, Larry Kim tartott az idei Internet Hungary konferencián két napja Siófokon. Az eredetileg villamosmérnök és szoftverfejlesztő végzettségű marketing szakember az egyik legnagyobb online marketing ügynökség, az egyesült államokbeli Wordstream online marketing ügynökség alapítója és vezetője […]
2016-09-29
Uncategorized @hu

Ünnepel a Facebook: új reakciógombok a Star Trek születésnapjára

Legfrissebb újításával a Star Trek rajongóknak kedveskedik a Facebook: a nagy sikerű sci-fi sorozat 50. évfordulójára új arculatot kaptak a reakciógombok. Kirk kapitány, Spock, Geordi és a többiek ezúttal lájkoláskor köszönnek vissza. Ám a Star Trek-láz itt még korántsem ér véget: az igazán lelkes rajongók a profilképüket is sci-fi designba öltöztethetik. Az új reakciógombok szeptember 8-án debütáltak, és csak limitált […]
2016-09-15
Hírek

Milyen marketing csatornákon legyünk jelen jövőre?

Amikor marketing költségvetést tervezünk, mindig el kell dönteni mely marketing csatornákon, platformokon leszünk a legsikeresebbek, hova érdemes erőforrást átcsoportosítani. Mindg nagy kérdé azonban, hogy hol lesznek a potenciális vásárlóink, ügyfeleink? Facebook, Snapchat, YouTube vagy Google AdWords? Merre induljunk? Összeállításunkban ezekre a kérésekre keressük a válasz, adunk tanácsokat az olvasónak.  Íme tehát 5 trend, amit tudnod kell […]
2016-12-19
Hírek

3 dolog, amivel a Gmail befolyásolja az e-mail kampányod

Elkészítesz egy gyilkos e-mail kampányt, órákat töltöttél a befejezésével, alig várod, hogy bekerüljön az ügyfelek postaládájába, aztán eszedbe jut, hogy vajon tényleg bejut oda? Ahhoz, hogy biztos legyen a siker, ismerd meg, hogyan befolyásolhatja a Gmail az e-mail marketing játékszabályokat. Korlátozza a marketingesek kreatív erőfeszítéseit A Gmail már több mint egy évtizede működik. Mégis, a […]
2017-12-18
Uncategorized @hu

Automatizált marketing a jövő?

A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában. Szövegírás Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy […]
2015-12-13
Hírek

Miért nem kell aggódnod a like-ok száma miatt?

A Facebookon az elkötelezettség a legrosszabb módja a tartalom sikerének megítélésében. Ez talán meglepő, mert a legtöbb ember a sikeres forgalomra alapoz, hogy hányan lájkolnak, hányan szólnak hozzá és hányan osztják meg a tartalmat. Természetesen ezek a mutatók bizonyos mértékig számítanak. Segítenek megítélni a tartalom sikerességét marketing szempontból, de nem ez az egyetlen módja a […]
2018-02-28
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató