Napjainkban egyre több cég ismeri fel az online marketingben rejlő lehetőségeket, hiszen az online jelenlét többek közt lehetővé teszi azt, hogy az ügyfelek közvetlen kapcsolatba legyenek az adott márkával. A marketing taktikái, módszerei és folyamatai épp ezért rengeteget változtak, ahogy az online marketing is folyamatosan alakul az új eszközök és csatornák megjelenésével, valamint a régi csatornák átalakulásával. A változásokkal együtt jár az, hogy megváltozik a cégek viszonya az online marketinggel, de az is, hogy újabb mítoszok kezdenek keringeni az online marketingről.
Vegyünk néhány ilyen mítoszt általában az online marketinghez és szűkebben véve a tartalommarketinghez kapcsolódik.
A poszterek, névjegykártyák, szórólapok olyan elemek, amelyeket a tradicionális marketing még mindig használ egy bizonyos területen helyi, kisebb hatókörű célzásra. Az online marketing ezzel szemben lehetővé teszi, hogy a cég megjelenjen a nemzetközi csatornákon, ahol nagy számú online vásárló találhat rájuk. Ma a cégeknek a közönség bevonásához tovább kell gondolkodniuk, mint a tradicionális marketing.
Bár vannak olyan híresztelések, hogy a keresőoptimalizálás halott, ez nem igaz. A keresőoptimalizálás most is épp annyira él, mint ezelőtt, most is az egyik legfontosabb online marketing eszköz, ami szerepet kap a weboldalak látogatottságában. Az internethasználók nagyon függenek a keresőmotoroktól, amikor egy termékről, szolgáltatásról, technológiáról releváns információt keresnek, így a keresőoptimalizálás segítségével egy cég könnyebben elérheti a célközönségét. Mivel a keresőoptimalizálás nagyon is él, nem szabad elfelejteni: a keresők szeretik a tartalmat és a gyakori frissítéseket.
Ha eddig nem foglalkoztunk a keresőoptimalizálással, érdemes most áttekinteni a bejegyzéseinket, és keresőoptimalizálni őket azokkal a kulcsszavakkal, amelyek alapján kereshetővé szeretnénk tenni, de ne zsúfoljuk tele a tartalmat kulcsszavakkal, hiszen az a célunk, hogy olvashatóak maradjunk és értéket adjunk.
Az üzleti szervezetek gyakran gondolják azt, hogy elegendő létrehozniuk egy weboldalt, de ez egyáltalán nem igaz. Az online marketing dinamikus, és folyamatosan fejlődik, valamint szorosan összefügg azzal, hogy az online felhasználó hol és hogyan keresik a számukra szükséges információt. Mivel rengeteg weboldal van az interneten, és a számuk folyamatosan növekszik, online marketing stratégia nélkül nem elég, ha megosztunk egyet: folyamatosan frissíteni kell az oldal tartalmát is. Önmagában egy weboldal tehát nem növeli a cég hírnevét, de egy jól átgondolt marketing stratégia igen, hogyha létrehoz egy biztos márkaidentitást. Érdemes azt is beemelni az online stratégiánkba, hogy a tartalmainkat több nyelven osztjuk meg, hiszen ez is tágíthatja a közönségünket.
A közösségi média csatornák, mint a Facebook, a Twitter, a LinkedIn vagy a Google+ lehetőséget ad a cégeknek, hogy nagyobb közönséget érjenek el, de nem elegendő, ha van egy profiljuk. Ebben az esetben is nagyon fontos a megfelelő marketing stratégia, amibe beletartozik az informatív tartalmak folyamatos megosztása, ami folyamatosan fenntartja a potenciális vásárlók érdeklődését. A megosztott tartalomban nagy szerepet kaphat a cég weboldala, ami megbízható alapot szolgáltathat több közösségi média csatornának, hiszen ott a potenciális ügyfelek megbízható információkat találhatnak a termékünkről vagy szolgáltatásunkról.
5.Nem fontos hatékony tartalom
A cégek gyakran úgy gondolják, hogy elegendő létrehozniuk egy dinamikus weboldalt. Valóban fontos a design és a weboldal kinézete, de csak ez nem fogja meghozni a várt eredményt: az informatív és meggyőző tartalom azonban igen. Mivel a közönség a friss és releváns tartalmat keresi, ehhez alkalmazkodniuk kell a cégeknek, amikor a weboldaluk tartalmát összeállítják. A nagy számú látogató vonzásához érdemes szem előtt tartani a rendszeres frissítést.
Ha olyan posztokat osztunk meg az automatizálás lehetőségeit kihasználva, amelyeknek nem relevánsak és kevés értéket képviselnek az olvasók számára, így gyakorlatilag spamként jelennek meg a közösségi oldalakat használók hírfolyamában vagy az email fiókjukban, akkor az automatizálás valóban káros lehet. Azonban ha jól használjuk a hírlevelünket és a közösségi oldalakat, akkor az automatizálás remek módszert jelent arra, hogy terjesszük a tartalmunkat. Lehetőségünk van arra, hogy a tartalmakat célozzuk, időzítsük. Tartsuk szem előtt, hogy a bejegyzések és a tweetek a közösségi oldalakon nagyon rövid életűek, hiszen a felhasználók hírfolyama folyamatosan frissül és változik, az automatizálás viszont segíthet abban, hogy a megfelelő formában és pillanatban kerüljön a tartalmunk a felhasználók elé.