Cikkünkben a FUTAR.HU Logisztikai Kft. ügyvezető igazgatója, Takács Mihály segítségével áttekintjük a legfontosabb kritériumokat és tudnivalókat.
A kiszállítás színvonala a legalapvetőbb mérési adata. A legtöbb webáruház folyamatosan vagy legalább időszakosan megkérdezi a vásárlót a kiszállítással kapcsolatos élményéről. A küldemény átvétele erős benyomást hagy a vevőben: a jó szolgáltatás képes visszatérő és ajánló, sőt, akár rajongó vásárlót generálni a webshopnak.
Erősen kapcsolódik a vásárlói elégedettséghez. Egy igazán objektív tényezőről van szó, és az ezzel kapcsolatos pontos információ várhatóan minden kiszállítás esetén a rendelkezésedre áll.
Az elégedettség egyik meghatározó szempontja, hogy időben érkezik-e meg a csomag, de ennek a tényezőnek a megfigyelésével a lehető leghamarabb tudsz reagálni arra is, ha a futárlogisztikai partnered túlterheltté válik.
Amennyiben a megfelelő adatokat vizsgálod, nem pusztán a vásárlói élményt tudod fejleszteni, hanem lényegesen javíthatod vállalkozásod tudatosságát a költségek terén. A visszáru mindig elpazarolt szállítási költséget jelent, ráadásul általában többletköltséget is generál. Mindenképpen kövesd a visszáruk arányát!
Az ipari automatizációnak, a minőségbiztosítási rendszereknek hála elveszett csomaggal ritkán kell bajlódni, csomagsérülés viszont időnként előfordul a tömeges árumozgatási folyamatok során.
Amennyiben sok a sérülés, az utalhat a hiányos csomagolásra és hibás árukezelésre is. Minél hamarabb észleled, annál hamarabb tudod kijavítani a problémát!
A webshopok a futárszolgálattal szerencsés esetben folyamatosan együttműködnek, futár hozza a megrendelt készletet, rengeteg csomagot szállít el napról-napra. Ritkán, de előfordul, hogy egy küldemény megsérül. A küldemények halmozása és forgatása természetes folyamat, így az alapos csomagolás elengedhetetlen.
Amennyiben a webshop biztosítja a termék jellegének megfelelő csomagolást, akkor a felvételtől a kiszállításig a futárlogisztikai partner felel a küldemény épségéért.
A hanyag csomagkezelés rengeteg kárt okoz, feltétlenül egyeztess a logisztikai partnerrel a csomagolási technológiádról, és tegyetek közösen a sérülések számának csökkentéséért és az egyértelmű kárbírálatért.
Többféle logisztikai és csomagolási technológia áll rendelkezésedre. Ha egy terméktípus gyakran sérül, akkor vagy plusz védőrétegre, esetleg más minőségű vagy típusú szállítási metódusra van szükséged.
A tömeges árukezelés sokkal gazdaságosabb, mint az egyedi folyamatok, de időnként a speciális csomagolóanyagok szükséglete mégis a személyre szabott megoldást teszi vonzóbb megoldássá.
Az ügyfélszolgálatod az egyik legjelentősebb költségtényező. Betanítást, termékismeretet, jó kommunikációs készséget igényel. A call center csapatod hatékonyan segíti a vevőt a termékválasztásban, és néhány kedves szóval erősíti az érdeklődő bizalmát, javítja a vásárlói élményt.
Azok a megkeresések, amelyeknek során a futár érkezésével kapcsolatban kérnek információt a vevők, elveszik az időt az értékteremtő folyamatoktól, valamint frusztrálhatják is a csapatodat.
Mindig lesznek olyan vásárlók, akik még nem ismerik annyira a webes kereskedelem csínját-bínját, és nem egyértelmű számukra, hogy kihez forduljanak a kérdéseikkel. De ha ez általános jelenség, akkor feltehetően a futárpartnered hiányos tájékoztatása vagy korlátozott elérhetősége áll a háttérben.
Webshoptulajdonosként szeretnéd a leghatékonyabb, a vevőid számára legjobb élményt nyújtó futárlogisztikai szolgáltatást nyújtani? Ebben segít a futar.hu auditja! Kattints, és töltsd ki a kérdőívet.