Menü

Mindent a Threads-ről – egy barátságosabb Twitter ígérete

by Dobány Péter, augusztus 22, 2023
Idén júliusban a Twitter tulaj- és brandváltását követően a Meta előrukkolt a Threads névre hallgató, szövegalapú közösségi platformjával, hogy magukhoz csábítsák a Musk féle X-ből kiábrándult ex-tweetelőket. Lássuk, hogyan működik, és miben hoz újat 2023 meghatározó social felülete.

“Just setting up my twttr” – Jack Dorsey 17 évvel ezelőtt ezzel a pár szavas üzenettel indította el szöveg alapú közösségi platformját. Akkor még senki sem gondolta, hogy ez a banális üzenet – a történelem első tweetje – 2021-ben, egy NFT formájában 2,9 millió dollárért fog majd elkelni. Mint ahogy azt sem feltételezte senki, hogy ez az ártatlan, SMS-technológia inspirálta csevegőapp alapjaiban változtatja meg az emberi társadalomról, a politikáról és a szólásszabadságról alkotott képünket.

A Twitter hanyatlása

Hazánkban a Twitter ugyan nem vált népszerűvé, sőt világviszonylatban sem közelítette meg például a Facebook felhasználóinak számát. Jelentősége viszont annál nagyobb volt. Itt vezették be először például a ‘@reply’ formulát a felhasználók említésére, és ezen a platformon született meg a sztenderd, linkesített hashtag is. De nemcsak a techvilágra, hanem az amerikai közéletre, összességében pedig a globális politikai és társadalmi folyamatokra is jelentős hatást gyakorolt. A szélsőséges vélemények, álhírek és gyűlöletbeszéd terjesztésével hozzájárult egyfajta dezinformációs válsághoz, a társadalom polarizációjához, melynek kézzelfogható következményei is lettek – elég csak az Egyesült Államok Kapitóliumának 2021-es ostromára gondolni.

Mivel az évek során nyilvánvalóvá vált, hogy a felület konkrét veszélyeket rejteget magában, a Twitter évről évre szigorította tartalommoderációs szabályait, például a Kapitólium ostroma után egyszer s mindenkorra letiltották Donald Trump fiókját. A szigorúbb szabályozást azonban sokan a szólásszabadság korlátozásának értelmezték, köztük Elon Musk is, aki nem sokkal ezután felvásárolta a Twittert.

A gyűlöletbeszéd elharapózásának hatására már addig is sokat zuhant a Twitter népszerűsége, Musk felvásárlásával a bizalom pedig végleg elveszett, így a mérsékeltebb, demokrata értékekkel szimpatizáló Twitter-felhasználók elkezdtek fenntarthatóbb, barátságosabb és biztonságosabb alternatíva után nézni. Ezt a helyzetet használta ki Musk nemezise, a Facebook-alapító Mark Zuckerberg, és a Meta égisze alatt piacra dobta Threads névre hallgató, szövegalapú social platformját.

Hogyan született a Threads?

Az Instagram már 2019-ben elkezdett kísérletezni egy alternatív social platform létrehozásával, ami annak idején Threads névre hallgatott. Ez azonban nem vált túl népszerűvé: funkcionálisan jobban hajazott a Snapchatre, az ott kifejlesztett feature-öket pedig az Instagram egy idő után integrálta, így egy idő után nem volt már szükség a másik platform fenntartására.

Néhány évvel később, a Twitter felvásárlásának hírére a Meta nyomban elkezdett kísérletezni a szöveg alapú tartalommegosztással. Az első komolyabb kísérlet, ami a nagyközönség számára is elérhetővé vált, az Instagram Notes funkciója. A Meta az itt szerzett tapasztalatok alapján fejlesztette ki nem sokkal később azt az applikációt, amit a régi-új Threads névre kereszteltek.

Hogyan működik a Threads?

A Threads vállaltan a Twitter orra alá akar borsot törni, így funkcionális szempontból – néhány apró különbségtől eltekintve – a kék madaras konkurenciához megszólalásig hasonlóra tervezték. A fókusz a rövid szöveges üzenetek megosztásán van, de képek, linkesített tartalmak és rövid videók is közzétehetők. Az üzenetek hosszának korláta 500 karakter, ami egy kicsit nagylelkűbb a Twitter 280 karakterénél, egy posztba legfeljebb 10 kép és videó tölthető fel, videók pedig maximum 5 percesek lehetnek.

Előnye abban rejlik, hogy mindenféle akadály nélkül integrálható az Instagrammal. Már maga a regisztráció is az Instagram accounton keresztül történik, ezáltal pedig a userek a felhasználónevüket és a verifikációikat is egy az egyben viszik magukkal az új szoftverbe. Ezen felül azokat a fiókokat is egyetlen gombnyomással bekövethetik, akiket már korábban az Instagram felületén is követtek. Interakció tekintetében a lájkoláson túl a szimpatikus threadek a Repost funkcióval átoszthatók, a Quote gombocskával pedig a saját gondolatait is hozzáfűzheti a felhasználó a másik posztjához. 

Hirdetési és monetizációs lehetőség egyelőre nincs a platformon, de ez – a Metát ismerve – valószínűleg csak idő kérdése. Az viszont bizonyos, hogy az Instagramot eddig is marketing céllal használó alkotók már önmagában a Threads meglétével is egy olyan eszközt kapnak, mellyel bővíthetők követőik felhasználói élményét, és számos kreatív megoldásra adhat lehetőséget.

Ki nevet a végén?

Első napjaiban a Threads hatalmasat tarolt az új felhasználók tekintetében: 5 nap alatt több mint 100 millió user – köztük olyan sztárok, mint Kim Kardashian és Sarah Jessica Parker – csapott le 2023 legforróbb techtrendjére, megelőzve ezzel a csúcstartó ChatGPT-t.

Azt azonban még maga az Instagram CEO is megjegyezte, hogy az új social felületek legnagyobb kihívása nem az új követők szerzése, hanem a felhasználók hosszú távú megtartása. Ezen a  téren pedig a Threads-nek bőven akad tennivalója. A platform számos – egyértelműen a Twittertől koppintott – kedvező adottsága mellett még mindig egy félkész alkalmazás, melyből olyan alapvető funkciók hiányoznak, mint a közvetlen üzenetváltás vagy a posztok utólagos szerkesztése. Az app ráadásul az EU területén a Metával kapcsolatban felmerült adatvédelmi aggályok miatt még csak nem is használható.

Természetesen a Twitter sem hagyta szó nélkül Zuckerbergék barbatrükkjét, és nemrégiben már egy ügyvédi felszólítás is landolt a Meta postaládájában, ami üzleti titokkal való visszaélést emleget, és perrel fenyegeti a Metát.

A Meta azonban természetesen mindent tagad, és kitart a barátságosabb, emberközpontúbb Twitter-víziója mellett. A tervek szerint hamarosan az ActivityPub elnevezésű protokollt is integrálnák a Threads-be, és csatlakozna a Fediverse-hez, mely egy új, decentralizált közösségi élmény utópiájával kecsegtet.

Hogy mindezek a tervek valóban realizálódnak-e, az még egyelőre kérdéses, ahogy az is, hogy ki nyeri a Zuckerberg-Musk féle ketrecharc digitális verzióját.

(Nyitókép: Dave Adamson, Unsplash)

Blog

10 kiemelkedő social media trend 2024-ben

A közösségi média aktuális trendjei természetesen folyamatosan változnak. Ami ma még felkapottnak számít, könnyen lehet, hogy holnapra már elavult hatást kelt a felhasználók szemében. A megfelelő marketingstratégia megalkotásához azonban nélkülözhetetlen, hogy megértsd és lekövesd az aktualitásokat, valamint beépítsd azokat a kommunikációdba. Összegyűjtöttünk néhány irányzatot, amikkel idén biztosra mehetsz.
2024-01-19
Blog

Együtt jobb? A Watch Party opció

A Facebook elkötelezett a felhasználók iránt, és egy olyan platform létrehozására törekszik, ami a vezető felülete minden baráti és családi, illetve még az idegenek közötti beszélgetéseknek is. Cél, hogy minden fontos témáról és eseményről való kommunikációt ezen a platformon tegyék meg a felhasználók. A globális social médiát tekintve a nyilvános beszélgetések nagy része olyan események […]
2019-04-03
Blog

Az emberek több mint fele mobilon keres

A BrightEdge új tanulmánya szerint a keresési forgalom 57%-a jelenleg okostelefonokról és táblagépekről származik. Eric Schmidt, a Google korábbi vezérigazgatója 2010-ben megjósolta, hogy eljön az az idő, amikor a mobilokat használják a legtöbben. Ez a jelenség meglehetősen gyors ütemben zajlott le az elmúlt években, melyet a BrightEdge kutatása is megerősít. A mobil felé történő elmozdulás […]
2017-08-25
Blog

Okostelefon, okos döntés: a mobile first megközelítés jelentősége az e-kereskedelemben

Az okostelefonok és a táblagépek térhódításának köszönhetően az e-kereskedőknek már nemcsak lehetőségük, de kötelességük is weboldalukat mobilbaráttá alakítani. Az úgynevezett mobile first szemlélet ugyanis jelentősen hozzájárulhat a vállalkozás versenyképességének javításához, a vásárlók megtartásához.
2023-05-18
Blog

Mindent a Threads-ről – egy barátságosabb Twitter ígérete

Idén júliusban a Twitter tulaj- és brandváltását követően a Meta előrukkolt a Threads névre hallgató, szövegalapú közösségi platformjával, hogy magukhoz csábítsák a Musk féle X-ből kiábrándult ex-tweetelőket. Lássuk, hogyan működik, és miben hoz újat 2023 meghatározó social felülete.
2023-08-22
Blog

Árcsökkentés helyett ajándék: mivel lepd meg a vásárlódat? 

Egy pszichológiai jellegű árképzési változtatással sokszor ugyanazt a hatást érheted el – a profitod feláldozása nélkül –, mintha az áraidat csökkentenéd. Ugyanis a legtöbbjüket vonzza az olyan termékek megvásárlása, amelyek mögött valamilyen érték lapul, ajándék formájában.
2022-10-14
Blog

CREATE VIDEO ADS IN MINUTES WITH GOOGLE'S NEW TOOL

The YouTube Video Builder, which is currently in it’s beta form, has a high accuracy in our current situation. On one hand it offers companies new opportunities to stay in the focus under these changed circumstances as well. On the other hand it makes video ad creation, a usually time-, material- and resource-dependent area, free and available for anybody.
2020-06-16
Blog

Hogyan tervezzünk látványos honlapot költséghatékonyan?

A felhasználók számára az első tíz másodperc döntő jelentőségű, amikor egy weboldalra látogatnak.  Ez alatt az idő alatt dől el, mennyi időt töltenek az oldalon, illetve az is, hogy egyáltalán visszalátogatnak-e máskor is.   Használjuk a sablonokat Sok sablon ingyenesen elérhető, ráadásul testre is szabhatjuk őket: színsémák, elrendezések, felépítések szerint. Mielőtt megszerkesztenénk a saját sablonunkat, […]
2016-04-04
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató