Az Instagram posztok formátumai általában az alábbi formai kategóriák valamelyikébe esik:
Az Instagram a Facebookhoz képest nem biztosít extra elérést a feltöltött videóknak, ezért a fotós és videós tartalmak között úgy tudsz legegyszerűbben döntést hozni, ha megvizsgálod, hogy melyik működik jobban a közönségednél.
A carousel (lapozós) tartalmakban lévő potenciált viszont a mai napig csak kevesen használják ki, pedig képesek akár megduplázni is esélyeidet! Ugyanis ha a felhasználó nem lép első látása interakcióba a posztoddal, a következő app megnyitáskor már a carouseled második vagy a számára legrelevánsabb elemét fogja neki mutatni, így nagyobb valószínűséggel tudod felkelteni az érdeklődését.
Érdemes tehát belevágnod a carousel posztokkal való kísérletezésbe, amihez hoztunk pár egyszerű példát:
Kísérletezz bátran az alábbi pszichológiai mechanizmuson alapuló megoldásokkal:
Régóta kimutatták, hogy a kék színnek extra kattintásgeneráló ereje van. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden kreatív tartalmadnak kéknek kell lennie, de már egy kellemesen komponált kék háttérképpel, apró jelzéssel is sokat tehetsz kontentjeid sikeréért.
Pusztán a termék helyett mutass posztjaidban egy terméket használó személyt! Hiszen bármilyen helyzettel jobban tudunk azonosulni, ha azt egy másik emberrel ábrázolják.
Foglald össze 2-3 szóban a leírásod lényegét, és írd rá a posztodra (például: Nyereményjáték, Karácsonyi akció), így könnyebben felkeltheted a felhasználók érdeklődését, és segítheted a posztod tartalmának befogadását.
Posztjaid szövegénél ügyelj arra, hogy az első mondat igazán ütős és lényegretörő legyen! Egyrészt azért, hogy azonnal megragadd a felhasználók figyelmét, másrészt azért, mert az Instagramon az első két sornál vannak levágva a szövegek, és ha ennyiből nem lesz a látogató számára releváns a posztod, tovább fog görgetni.
A szöveg további tördelésénél pedig legyél kreatív: használj nagy betűket a szavak elején, emojikat, nyilakat – bármit, ami segíthet kifejezően átadni posztod tartalmát.
Találd meg azt az értéket, látásmódot vagy történetet, amiben te más vagy mint a konkurenciád! A megkülönböztethetőség fontos, hiszen növeli a hűséget és erősíti a felhasználóval való kapcsolatodat. Ennek sikeressége érdekében használhatod minden posztodnál ugyanazt a filtert, fotózhatod termékeidet ugyanabból a szögből, vagy kialakíthatsz egy saját posztolási metódust, ami egységes feedet tud kölcsönözni oldaladnak.
Az Instagram folyamatosan figyeli a profilok aktivitását és nagyobb elérést biztosít azoknak, akik minél többet használják a platformot és reagálnak mások tartalmaira. Érdemes tehát neked is gyakran pörgetned a feededet, kommentelni és likeolni mások posztjait a nagyobb organikus elérés érdekében.
Egy Instagram profil sikeressége tehát sok összetevőből áll össze, de ha ezekre az apróságokra odafigyelsz, stabil alapokra helyezheted Insta profilod jövőjét.