Menü

Instázz, mint egy profi - növeld engagemented vizuális tartalmaiddal

by Szlaukó Barbara, október 26, 2022
Webáruházad fontos marketingeszköze lehet az Instragram, ami a vásárlások generálása mellett a hosszú távú stratégiádat is támogathatja. Ehhez viszont jól működő, könnyen átlátható posztok szükségesek, amelyek utána számos konverzióval hálálják meg a beléjük fektetett idődet.  Ahhoz, hogy jól fel tudd építeni posztjaidat, fontos ismerned az Instagram által támogatott formátumokat, a tartalmi, szövegírási és vizuális trükköket. Íme 5 bevált tipp!

1. Az Instagram poszt formátumok

Az Instagram posztok formátumai általában az alábbi formai kategóriák valamelyikébe esik:

Fénykép/ Videó/ Carousel (Lapozós)

Az Instagram a Facebookhoz képest nem biztosít extra elérést a feltöltött videóknak, ezért a fotós és videós tartalmak között úgy tudsz legegyszerűbben döntést hozni, ha megvizsgálod, hogy melyik működik jobban a közönségednél. 

A carousel (lapozós) tartalmakban lévő potenciált viszont a mai napig csak kevesen használják ki, pedig képesek akár megduplázni is esélyeidet! Ugyanis ha a felhasználó nem lép első látása interakcióba a posztoddal, a következő app megnyitáskor már a carouseled második vagy a számára legrelevánsabb elemét fogja neki mutatni, így nagyobb valószínűséggel tudod felkelteni az érdeklődését. 

Érdemes tehát belevágnod a carousel posztokkal való kísérletezésbe, amihez hoztunk pár egyszerű példát:  

  • Gyűjts össze egy posztba több terméket egy termékkategórián belül.
  • Készíts folyamatábrát (például előállítási-, csomagolási folyamat).
  • Meséld el történeted képre írt szöveges posztokkal.

2. A posztok képi tartalma 

Kísérletezz bátran az alábbi pszichológiai mechanizmuson alapuló megoldásokkal:

Valami kék

Régóta kimutatták, hogy a kék színnek extra kattintásgeneráló ereje van. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden kreatív tartalmadnak kéknek kell lennie, de már egy kellemesen komponált kék háttérképpel, apró jelzéssel is sokat tehetsz kontentjeid sikeréért.

Legyen ember a képen

Pusztán a termék helyett mutass posztjaidban egy terméket használó személyt! Hiszen bármilyen helyzettel jobban tudunk azonosulni, ha azt egy másik emberrel ábrázolják.

Fókuszpont megteremtése

Foglald össze 2-3 szóban a leírásod lényegét, és írd rá a posztodra (például: Nyereményjáték, Karácsonyi akció), így könnyebben felkeltheted a felhasználók érdeklődését, és segítheted a posztod tartalmának befogadását. 

3. A posztok szövege

Posztjaid szövegénél ügyelj arra, hogy az első mondat igazán ütős és lényegretörő legyen! Egyrészt azért, hogy azonnal megragadd a felhasználók figyelmét, másrészt azért, mert az Instagramon az első két sornál vannak levágva a szövegek, és ha ennyiből nem lesz a látogató számára releváns a posztod, tovább fog görgetni. 

A szöveg további tördelésénél pedig legyél kreatív: használj nagy betűket a szavak elején, emojikat, nyilakat – bármit, ami segíthet kifejezően átadni posztod tartalmát.

4. Tűnj ki a tömegből

Találd meg azt az értéket, látásmódot vagy történetet, amiben te más vagy mint a konkurenciád! A megkülönböztethetőség fontos, hiszen növeli a hűséget és erősíti a felhasználóval való kapcsolatodat. Ennek sikeressége érdekében használhatod minden posztodnál ugyanazt a filtert, fotózhatod termékeidet ugyanabból a szögből, vagy kialakíthatsz egy saját posztolási metódust, ami egységes feedet tud kölcsönözni oldaladnak.

5. Légy aktív!

Az Instagram folyamatosan figyeli a profilok aktivitását és nagyobb elérést biztosít azoknak, akik minél többet használják a platformot és reagálnak mások tartalmaira. Érdemes tehát neked is gyakran pörgetned a feededet, kommentelni és likeolni mások posztjait a nagyobb organikus elérés érdekében. 

Egy Instagram profil sikeressége tehát sok összetevőből áll össze, de ha ezekre az apróságokra odafigyelsz, stabil alapokra helyezheted Insta profilod jövőjét.

Blog

Hogyan tervezzünk látványos honlapot költséghatékonyan?

A felhasználók számára az első tíz másodperc döntő jelentőségű, amikor egy weboldalra látogatnak.  Ez alatt az idő alatt dől el, mennyi időt töltenek az oldalon, illetve az is, hogy egyáltalán visszalátogatnak-e máskor is.   Használjuk a sablonokat Sok sablon ingyenesen elérhető, ráadásul testre is szabhatjuk őket: színsémák, elrendezések, felépítések szerint. Mielőtt megszerkesztenénk a saját sablonunkat, […]
2016-04-04
Blog

Népszerűsítsd a videókat Facebookon!

A YouTube szerint naponta több mint 500 évnyi videótartalmat nézünk meg a Facebookon keresztül. A videók megtekintését végző emberek 40 százaléka videóhivatkozásokat oszt meg online a barátaikkal. Tehát könnyű népszerűsíteni a YouTube csatornát a Facebookon keresztül is, csak tüntess fel az oldaladon egy olyan linket, amely erre a csatornára vezet. Alternatívaként be lehet ágyazni a […]
2018-05-31
Blog

Keress állást a Facebook-on!

A Facebook bekapcsolta Magyarországon is a Jobs funkciót, amelyben könnyen lehet álláshirdetést feladni és munkát keresni. A Facebook Jobs oldalán munkát lehet keresni és kínálni, amelyet végre hazánkban is bekapcsoltak. Ehhez a bal oldalsáv “Felfedezés” menüpontra, majd a “Továbbiak” lehetőségre kell kattintani, és megtalálhatjuk az “Állások” menüpontot. Egyelőre még nem sok állás van a felületen, […]
2017-11-15
Blog

Digitális marketing stratégiák

A digitális média annyira átható, hogy már egy életformának tekinthető. Gyakorlatilag mindenki rendelkezik okostelefonnal, sok háztartást szerelnek fel intelligens eszközökkel, beleértve a tableteket, a telefonokat és számítógépeket. A Big Data, a digitális marketing eszközök és a social media lehetővé teszik, hogy a marketing szakemberek különböző felületen szólítsák meg a fogyasztókat. Azonban míg a hirdetők továbbra […]
2018-01-03
Blog

Videós hirdetések percek alatt a Google új eszközével

A jelenleg még beta állapotában közzétett YouTube Video Builder nagyon is aktuális a jelenlegi helyzetben, egyfelől új lehetőséget nyújt cégeknek a megváltozott kommunikációs körülmények között is szem előtt maradni. Másfelől bárki számára ingyenesen előállíthatóvá teszi a hirdetések videós formáját, ami egy hagyományosan idő, nyersanyag és erőforrás függő területnek számít.
2020-04-28
Blog

A fókuszszó kihívás

Új év, új lehetőségek, új kihívások. Az ünnepek véget értek, így sok marketing szakember vizsgálja felül a teljesítményét a tavalyi évet összegezve, hogy ehhez igazítsák az új stratégiát. Ez új célokat és állásfoglalásokat is meghatározhat a vállalkozások számára. Ahogy a magánéletben újévi fogadalmat teszünk, úgy az üzletben is érdemes azt a szót megkeresni, amire fókuszálhatunk […]
2018-01-08
Blog

Facebook: megújulnak az értesítések

Sokan jelezték, hogy egy mini Facebook ikont fedeztek fel az Instagram appon belül, mely elsősorban a facebookos értesítések egyfajta nyomon követésére szolgálnak, de nem olvashatóak és nézhetőek meg. A funkció lényege, hogy egy kis buborék jelzi a felhasználónak, hány értesítése van a Facebookon. Emellett ez segít majd abban, hogy gyorsabb legyen a váltás a két […]
2018-06-19
Blog

Szeretlek – mondta a márka.

Prológus Képzeljünk el egy fiktív vállalatot, amely egy tetszőleges szolgáltatást értékesít. A stratégiája az alábbi: négyszáz ügyfélből 399-nek ingyen szolgáltat, egynek pénzért. Lehet-e nyereséges egy ilyen cég? A válasz az, hogy lehet. A példa valójában nem fiktív, hanem egy világcég üzleti modellje. Ez a vállalat a Facebook, a világ kilencedik legértékesebb márkája volt 2017-ben. Tőzsdei […]
2018-07-16
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató