Menü

Snapchat: az internetes zaklatás új lehetőségei?

by google news, április 28, 2016
A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára. A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a […]

A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára.

A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a leginkább veszélyben, mert általában az iskolai zaklatások, csúfolódások, fenyegetések és kiközösítések tevődnek át az online világba. Ők azok, akik naponta több órán át használják az internetet és rendelkeznek valamilyen közösségi média felületen saját profillal.

Jellemző rájuk, hogy meggondolatlanul és felelősségtudat nélkül regisztrálnak bárhova, illetve osztanak meg magukról tartalmakat.

A cyberbullying új lehetőségei

Az internetes zaklatás egyidős a közösségi média megjelenésével, így az egyik népszerű felület, a Snapchat is újabb lehetőségeket kínál a zaklatásra.

Korábban írtunk róla, hogy a Snapchat olyan üzenet, kép és videó küldő alkalmazás, melyben az elküldök snapp-ek 1-10 másodpercig érhetőek el, azután végleg törlődnek. A saját történetek is csak egy napig elérhetőek a felhasználók számára. A felület eltűnő üzenetei nagyobb veszélyt jelent az áldozatokra, mivel bizonyíték nélkül küldhetőek számukra a fenyegetések, zaklató tartalmak. Az innovatív tartalmakkal élnek vissza a zaklatók.

A kiközösítés a Snapchat felületén is megvalósulhat, hiszen a saját történetekben elhelyezhetnek olyan történeteket, melyben például egy adott csoport, osztály vagy közösség közös fotói, videói láthatók. Ez bántó lehet azok számára, akik nem kaptak meghívást arra az összejövetelre, főként ha ezeket a történeteket megjegyzésekkel, kiemelésekkel látják el, melyek még inkább utalnak egy adott személy kirekesztésére.

A snapp-ek segítségével sok felhasználó kínos tartalmakat is megoszt magáról, melyeket mások elmenthetnek, képernyőfotót készíthetnek. Ezeknek a további közzététele is lehet a zaklatás egy formája. Elláthatják ezeket továbbá bántó megjegyzésekkel vagy rajzokkal, melyet további felületeken tehetnek közzé.

“Szexting”

Kezdetben a Snapchat felületét úgy emlegették, mint egy sexting applikációt. Ez sokakban félelmet keltett, de ugyanakkor kíváncsiságra is ösztönözte az embereket. Lehetséges, hogy a rohamosan növekvő népszerűség ennek is köszönhető, főként a fiatalok körében.

A felhasználók között valóban voltak, akik szexuális tartalmú képeket, videókat küldtek egymásnak, azonban ha ezeket valaki lementi, és engedély nélkül megosztja másokkal, az már az internetes zaklatásnak minősül. Emellett a zaklatók a felhasználók snapp-jeit szexuális utalásokkal láthatják el, és ezeket terjesztve sérthetik meg az áldozatokat.

#BeStrong

A Snapchat a Vodafone-nal együttműködve 2015-ben elindította a #BeStrong kampányt, mely a tinik internetes zaklatására hívja fel a figyelmet. A kampányhoz tartozó felmérésben résztvevő 5000 tinédzser egyötödét már zaklatták.

Látható, hogy a Snapchat használata sok szempontból pozitív az egyszerű és gyors használatának köszönhetően, azonban érdemes figyelmet fordítani a lehetséges veszélyekre is. Mindez igaz más közösségi média felületekre is. Számos olyan technikai eszköz, beállítás, segítő szervezet van, amely a bántalmazottakat segíti. A megelőzéshez szükséges továbbá az is, hogy tudatosan használjuk ezeket a felületeket.

 

Cyberbullying: Az online bántalmazás az elektronikus kommunikációs technológiák használatát jelenti, olyan, egy másik személy ellen irányuló szándékos, ismételt, vagy sokak ellen (széles körben) kifejtett magatartást, amelynek eleme a kegyetlenség és az érzelmi terror. Az áldozat megközelítőleg csak az esetek felében tudja, hogy ki az elkövető. A cyberbullying nem minden típusa egyformán nyugtalanító vagy veszélyes.

A cyberbullying főbb típusai: flaming („lángháború”), harrassment (támadás-sorozat), denigration (befeketítés), exclusion (kiközösítés), impersonation (személyiséglopás), outing (kibeszélés), trickey („trükközés”, becsapás), cyberstalking (online zaklatás), cybertreats (online fenyegetések), sexting

Sexting: A kifejezést olyan helyzetekre használják, amelyekben az elkövető szexuálisan provokatív és saját maga által készített meztelen vagy félig meztelen képeket, vagy nyíltan szexuális tartalmú szövegeket küld el online valakinek. A legnagyobb figyelmet a meztelen képek küldése kapja, mert az ilyen felvételek további, széleskörű terjesztése sokkal valószínűbb, és a fiatalokat nagyobb kockázatnak teszi ki.

 

Uncategorized @hu

Facebook: 3 trend, ami átírja az online marketinget idén

Nemrég Ed Couchman, a Facebook egyik üzletágának vezetője három, a tartalommarketing világát legjobban befolyásoló globális trendet jósolt a következő évekre az idei, nemzetközi Tartalommarketing Találkozón (Content Marketing Summit ), Londonban. 1.A mobil az elsődleges platform Ahogy azt Couchman beismerte, bár a mobilok szerepéről már mindenki tud, a változás üteméről kevés szó esik. Amint azt az előadó felvázolta, a televíziónak […]
2016-01-06
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Uncategorized @hu

“ Ne küldjünk szamarakat az űrbe” - Larry Kim az Internet Hungary 2016 konferencián

A fenti gondolattal foglalhatnánk össze azt az igen rövid, 25 perces előadást, amelyet a kattintásalapú marketing világának egyik legmeghatározóbb alakja, Larry Kim tartott az idei Internet Hungary konferencián két napja Siófokon. Az eredetileg villamosmérnök és szoftverfejlesztő végzettségű marketing szakember az egyik legnagyobb online marketing ügynökség, az egyesült államokbeli Wordstream online marketing ügynökség alapítója és vezetője […]
2016-09-29
Hírek

Rosszak a Messenger hirdetések?

Körülbelül egy hete jelentették be, hogy globálisan is kiterjesztik a Messenger hirdetéseket, máris sokan fenntartással kezelik, hogyan fog működni az új hirdetési felület. Nemrég írtunk róla, hogy hamarosan mi is találkozhatunk a Messenger alkalmazásban hirdetésekkel, mivel a Facebook ezt globálisan is kiterjeszti, máris többen kételkednek abban, hogy megfelelően fog-e működni. A TechCrunch összegyűjtötte azokat az […]
2017-07-17
Uncategorized @hu

Top 5 magyar márka Facebookon

Nagy márkáktól tanulni sose hátrány, főleg hogyha hazai sikertörténetekről beszélünk. Összeállításunkban a top 5 magyar márkát szedtük össze, amelyek a legnagyobb követőbázissal rendelkeznek, sőt a tulajdonosi hátterük is magyar.   1. Norbi Update   A lista első helyén Schobert Norbert hivatalos rajongói oldala, a Norbi Update, egyben a márka oldala áll. A 2004-ben az “Update” márkvanévvel […]
2016-06-09
Uncategorized @hu

A tavasz eddigi hat legsikeresebb videókampánya

Érdemes figyelemmel kísérni a YouTube legnézettebb videóit. Egyfelől izgalmas látni, hogy mely videó hirdetések keltik fel leginkább az emberek figyelmét, másfelől ötleteket is adhatnak számunkra saját videóink témaválasztása során. Lassan a tavasz közepén járva tekintsük át az eddigi legnézettebb videókat a YouTube. A tavasz eddigi legnézettebb videója az Always legújabb #LikeAGirl videója volt, amelyet több […]
2016-04-18
Uncategorized @hu

Mire figyeljünk honlaptervezésnél?

A honlaptervezésnél az első lépésében amellett, hogy megtervezed hogyan nézzen ki az oldalad, kérd ki szakértők tanácsát a technikai lehetőségekről és a végén teszteld olyan emberekkel, akik a célcsoportod és még soha nem látták a weboldalad, majd a visszajelzések alapján véglegesítsd azt.   De mégis, mik azok amikre figyelni kell egy honlap tervezésénél? A legelső […]
2015-11-19
Uncategorized @hu

Internetkultúra: Gondolatok az online korszakról és a társadalmi változásokról

A világháló szignifikáns jelensége egyre több kortárs gondolkodót arra ösztönöz, hogy maga is betekintsen ebbe a különös világba és megalkossa testre szabott nézeteit. Megannyi álláspont terjeng a téma kapcsán „internetszerte”, és az álláspontokat szemrevételezve nem biztos, hogy a legmegfelelőbb attitűd az előjelek kifüggesztése mindezek elé. Az igazság (avagy igazságok) keresése közben Locke szerint, nem teszünk […]
2016-10-04
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Let's talk about sex(shop), baby – erotikus árucikkek az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató