Menü

Snapchat: az internetes zaklatás új lehetőségei?

by google news, április 28, 2016
A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára. A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a […]

A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi média felület a Snapchat, melynek innovatív funkciói veszélyesek is lehetnek a felhasználók számára.

A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás a megfélemlítés online változata, mely elsősorban a fiatalok körében tapasztalható. Mindegy, hogy diákról vagy szülőről, gyerekről vagy felnőttről van szó, mindenkit érint a kiberzaklatás. Mégis a tinédzserek vannak a leginkább veszélyben, mert általában az iskolai zaklatások, csúfolódások, fenyegetések és kiközösítések tevődnek át az online világba. Ők azok, akik naponta több órán át használják az internetet és rendelkeznek valamilyen közösségi média felületen saját profillal.

Jellemző rájuk, hogy meggondolatlanul és felelősségtudat nélkül regisztrálnak bárhova, illetve osztanak meg magukról tartalmakat.

A cyberbullying új lehetőségei

Az internetes zaklatás egyidős a közösségi média megjelenésével, így az egyik népszerű felület, a Snapchat is újabb lehetőségeket kínál a zaklatásra.

Korábban írtunk róla, hogy a Snapchat olyan üzenet, kép és videó küldő alkalmazás, melyben az elküldök snapp-ek 1-10 másodpercig érhetőek el, azután végleg törlődnek. A saját történetek is csak egy napig elérhetőek a felhasználók számára. A felület eltűnő üzenetei nagyobb veszélyt jelent az áldozatokra, mivel bizonyíték nélkül küldhetőek számukra a fenyegetések, zaklató tartalmak. Az innovatív tartalmakkal élnek vissza a zaklatók.

A kiközösítés a Snapchat felületén is megvalósulhat, hiszen a saját történetekben elhelyezhetnek olyan történeteket, melyben például egy adott csoport, osztály vagy közösség közös fotói, videói láthatók. Ez bántó lehet azok számára, akik nem kaptak meghívást arra az összejövetelre, főként ha ezeket a történeteket megjegyzésekkel, kiemelésekkel látják el, melyek még inkább utalnak egy adott személy kirekesztésére.

A snapp-ek segítségével sok felhasználó kínos tartalmakat is megoszt magáról, melyeket mások elmenthetnek, képernyőfotót készíthetnek. Ezeknek a további közzététele is lehet a zaklatás egy formája. Elláthatják ezeket továbbá bántó megjegyzésekkel vagy rajzokkal, melyet további felületeken tehetnek közzé.

“Szexting”

Kezdetben a Snapchat felületét úgy emlegették, mint egy sexting applikációt. Ez sokakban félelmet keltett, de ugyanakkor kíváncsiságra is ösztönözte az embereket. Lehetséges, hogy a rohamosan növekvő népszerűség ennek is köszönhető, főként a fiatalok körében.

A felhasználók között valóban voltak, akik szexuális tartalmú képeket, videókat küldtek egymásnak, azonban ha ezeket valaki lementi, és engedély nélkül megosztja másokkal, az már az internetes zaklatásnak minősül. Emellett a zaklatók a felhasználók snapp-jeit szexuális utalásokkal láthatják el, és ezeket terjesztve sérthetik meg az áldozatokat.

#BeStrong

A Snapchat a Vodafone-nal együttműködve 2015-ben elindította a #BeStrong kampányt, mely a tinik internetes zaklatására hívja fel a figyelmet. A kampányhoz tartozó felmérésben résztvevő 5000 tinédzser egyötödét már zaklatták.

Látható, hogy a Snapchat használata sok szempontból pozitív az egyszerű és gyors használatának köszönhetően, azonban érdemes figyelmet fordítani a lehetséges veszélyekre is. Mindez igaz más közösségi média felületekre is. Számos olyan technikai eszköz, beállítás, segítő szervezet van, amely a bántalmazottakat segíti. A megelőzéshez szükséges továbbá az is, hogy tudatosan használjuk ezeket a felületeket.

 

Cyberbullying: Az online bántalmazás az elektronikus kommunikációs technológiák használatát jelenti, olyan, egy másik személy ellen irányuló szándékos, ismételt, vagy sokak ellen (széles körben) kifejtett magatartást, amelynek eleme a kegyetlenség és az érzelmi terror. Az áldozat megközelítőleg csak az esetek felében tudja, hogy ki az elkövető. A cyberbullying nem minden típusa egyformán nyugtalanító vagy veszélyes.

A cyberbullying főbb típusai: flaming („lángháború”), harrassment (támadás-sorozat), denigration (befeketítés), exclusion (kiközösítés), impersonation (személyiséglopás), outing (kibeszélés), trickey („trükközés”, becsapás), cyberstalking (online zaklatás), cybertreats (online fenyegetések), sexting

Sexting: A kifejezést olyan helyzetekre használják, amelyekben az elkövető szexuálisan provokatív és saját maga által készített meztelen vagy félig meztelen képeket, vagy nyíltan szexuális tartalmú szövegeket küld el online valakinek. A legnagyobb figyelmet a meztelen képek küldése kapja, mert az ilyen felvételek további, széleskörű terjesztése sokkal valószínűbb, és a fiatalokat nagyobb kockázatnak teszi ki.

 

Uncategorized @hu

Facebook Live: érkezik az asztali verzió

Remek hírrel szolgálhatunk a Facebook Live kedvelőinek: Zuckerberg és csapata nemrég megerősítette, hogy a jövőben nem csupán okostelefonunkról, de asztali számítógépünkről is szempillantás alatt élő adásba kerülhetünk majd. Közel egy éve rajtolt a Facebook Live funkciója, ami azóta milliók kedvelt kiegészítőjévé vált. A hírességek, bloggerek, vloggerek mellett az átlagfelhasználók is előszeretettel indítanak élő közvetítést, egy dolgot viszont […]
2016-09-26
Hírek

Facebook: tippek, amik felpörgetik az oldalad

Minden tartalommarketinggel foglalkozó személyt érdekel, hogyan lehetne növelni az elkötelezettséget a Facebook-on? Ugyanis a Facebook algoritmusa folyamatosan változik, inkább hátráltat, mint hajt előre, és új tartalmi trükköket kell kipróbálni, hogy a felhasználók találkozzanak a bejegyzésekkel. A Facebook algoritmusnak hatása van arra, hogy a tartalom megjelenik-e a felhasználóknak. Ez egy “play to play” platform, ahol a […]
2017-09-20
Uncategorized @hu

SEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre

A Google minőségi irányelveiben kijelentette, hogy a felhasználók igényeit helyezi a figyelem középpontjába. Sorsdöntő lehet tehát a felhasználói élmény minősége. Mit takar ez a fogalom és hogyan befolyásolja a SEO értéket? Ezekre a kérdésekre kaphatsz most választ. Felhasználói élmény és használhatóság Gyakran említik a használhatóságot (Usability) és a felhasználói élményt (másnéven User Experience, rövidítve UX) egymás szinonimájaként, pedig különböznek egymástól. A használhatóság a felhasználóbarát felületet és a könnyű használatot […]
2016-11-17
Uncategorized @hu

Hirdetésblokkolók: átírják az online hirdetést?

Aki egy kicsit is olvasottabb marketing témában, az találkozott már azzal, hogy az online és a mobil hirdetések végét jövendölik a „gonosz” hirdetésblokkolók hatására. Azonban ha egy kicsit figyelmen kívül hagyjuk ezt az értelmezést, felfedezhetjük, hogy a hirdetésblokkolók hasznos kis változásokat is hoztak a hirdetésekben. Felhasználói élmény A hirdetésblokkolás nem új jelenség. Olyan technológiáról van […]
2016-02-29
Uncategorized @hu

Kis karácsony, nagy karácsony? - Az ünnepi időszak online hirdetési jellemzői - 1. rész

Még néhány hét, és megjelennek az üzletek polcain a csoki mikulások, majd hamarosan a karácsonyfadíszek, és az ajándékvásárlásra ösztönző plakátok, akciók is. Ugyanez vár ránk az online világban is: az év végi ünnepekhez kötődő ajánlatokkal bombáznak majd minket a Google kereső oldalain, téli hangulatot árasztó képes hirdetésekbe botlunk kedvenc oldalainkon a display hálózatban, és a […]
2016-10-04
Uncategorized @hu

Twitter: változik a karakterszám

A Twitter bejelentette, hogy mostantól másként számítják a posztok hosszúságát: a képek és a linkek nem számítanak bele a 140 karakterbe. Ezzel a lépéssel a felhasználók nagyobb rugalmasságot kaptak az oldalon. Jack Dorsey, a cég vezérigazgatója már januárban bejelentette, hogy új utakat keresnek, mellyel ösztönözhetik az embereket, hogy használják az alkalmazást. Év elején terjedtek arról […]
2016-05-17
Uncategorized @hu

A mesterséges intelligencia a marketingben

Az ügyfélszolgálat fontos szerepet tölthet be a cégek marketingjében és az új trendek azt mutatják, hogy ebben egyre nagyobb szerepe van az automatizálásnak is. Ha csak a Facebook elmúlt hónapban tett bejelentésére gondolunk a chat botok bevezetéséről a Messenger applikációban - mellyel a felhasználók ügyfélszolgálat helyett mesterséges intelligenciával beszélgethetnek például a rendeléseikről különféle cégekkel-, felmerülhet […]
2016-05-19
Uncategorized @hu

Snapchat: újraértelmezi az online marketinget?

  A Snapchat még mindig viszonylag kicsinek mondható közösségi oldal, legalábbis a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlítva, de mégis több millió felhasználó, vagyis potenciális vásárló használja naponta. Ahogy már korábban írtunk róla, a Snapchat újra feltalálta a közösségi médiát rövid ideig megtekinthető videós és képes tartalmaival, mely újradefiniálhatja a digitális marketinget annak ellenére is, hogy […]
2016-04-06
Logisztika vs. e-kereskedők – Hol van a kutya elásva?
Beköszöntött a Neobankok kora – jó ez nekünk?
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató