Menü

A mesterséges intelligencia a marketingben

by google news, May 19, 2016
Az ügyfélszolgálat fontos szerepet tölthet be a cégek marketingjében és az új trendek azt mutatják, hogy ebben egyre nagyobb szerepe van az automatizálásnak is. Ha csak a Facebook elmúlt hónapban tett bejelentésére gondolunk a chat botok bevezetéséről a Messenger applikációban - mellyel a felhasználók ügyfélszolgálat helyett mesterséges intelligenciával beszélgethetnek például a rendeléseikről különféle cégekkel-, felmerülhet […]

Az ügyfélszolgálat fontos szerepet tölthet be a cégek marketingjében és az új trendek azt mutatják, hogy ebben egyre nagyobb szerepe van az automatizálásnak is. Ha csak a Facebook elmúlt hónapban tett bejelentésére gondolunk a chat botok bevezetéséről a Messenger applikációban - mellyel a felhasználók ügyfélszolgálat helyett mesterséges intelligenciával beszélgethetnek például a rendeléseikről különféle cégekkel-, felmerülhet bennünk a kérdés: ez vajon a legtöbb márka számára járható út lenne? Ezen kívül az is felmerülhet bennünk, hogy mi lesz az emberek reakciója arra, hogy egy géppel beszélgetnek, nem pedig egy valódi személlyel.

Az ügyfelekkel való kommunikáció néhány elemének automatizálásával a cégek időt spórolhatnak meg, és mivel az idő pénz, végül pénzt is spórolhatnak például a mesterséges intelligencia alkalmazásával. Például a beérkező üzenetek körül olyan egyszerű kérdéseket be tud azonosítani, mint hogy „Hol található a legközelebbi üzlet?” vagy hogy „Van ebből a ruhából kékben?”, és ezeket meg is tudja válaszolni. Azonban a mesterséges intelligencia még nem képes mindenre.

A mesterséges intelligenciából három dolog hiányzik: empátia, képzelőerő és ahogy a Facebook saját kutatásából kiderül, az a képesség is, hogy magától tanuljon.

Az empátia fontossága

Az empátia a kommunikáció kulcsa lehet. Mindenki találkozott már azzal, hogy felhívott egy ügyfélszolgálatot, és automatikus géphang válaszolt véget nem érő telefonos menükben kalauzolva minket. Jó esetben végül eljutottunk ahhoz, hogy egy valódi emberrel beszéljünk, hiszen ez volt a célunk a szám felhívásával. Miért annyira fontos számunkra az empátia, hogy zavar bennünket, hogy ha géppel beszélünk?

Ha egy emberrel beszélünk, ő rögtön meg fogja érteni a problémánkat, sőt, azt is tudni fogja, hogy mennyire frusztráltak vagyunk, tehát nem csak a szavainkat, hanem az azok mögötti érzelmet is értelmezni tudja. A jelenlegi mesterséges intelligencia, amely az ügyfelekkel beszél, csak alapvető funkciókra képes: egyszerű kérdésekre tud egyszerű válaszokat adni. Ahhoz, hogy a chat botok komplexebb beszélgetésre is képesek legyenek, “beszédesebbnek” kell lenniük, de vajon tényleg minden ügyfélnek erre van szüksége?

A mesterséges intelligencia gyakran ütközik abba a nehézségbe, hogy az egyes emberek problémái nem feltétlenül követik ugyanazt a mintát. A márkák most igyekeznek elérni, hogy a chat botok megértsék a komplexebb problémákat is. A Twitter például azzal próbálkozott, hogy a millenniumi generáció beszélgetéseit betáplálva tanította a mesterséges intelligenciáját, azonban ennek az lett az eredménye, hogy a bot nem megfelelően beszélt, sőt, néha sértően fogalmazott. Ezzel szemben a Google romantikus regényekkel próbálja elérni, hogy a bot kevésbé legyen robotszerű, azonban még nem tudni, mi lesz a kísérletük eredménye.

Vajon képes lesz valaha lemásolni a mesterséges intelligencia az emberi empátiát? A válasz az, hogy valószínűleg nem. Lehetséges, hogy meg tudja tanulni és utánozni a beszédmintákat, de megértheti a normákat, értékeket és tabukat? Képes a kultúrák közötti kommunikációra, amit még az emberek is kihívásnak érezhetnek?

Kulcs a bizalom

Világos, hogy a mesterséges intelligencia fontos szerepet kap az üzleti kommunikációban, de ahhoz, hogy a márkák sikeresen használják a technológiát, átláthatónak kell lenniük, hiszen a technológia nem tökéletesebb, mint a hátterében lévő emberek. Gondolni kell arra is, hogy mi fog történni akkor, amikor az emberek, például egy-egy technikai probléma esetén rájönnek, hogy nem egy élő emberrel, hanem egy robottal beszélgettek. Az ügyfél számára ez nagyon személytelen lehet.

Azok a márkák, amelyek kezdettől fogva őszinték az ügyfelekkel, nem fognak problémába ütközni, sőt, kihasználhatják az ügyfelek visszajelzéseit arra, hogy fejlesszék a mesterséges intelligencián alapuló eszközeiket. Azonban azt is meg kell érteniük a márkáknak, hogy mindig lesznek olyan emberek, akik számára szimpatikusabb, ha egy emberrel beszélnek, különösen akkor, ha a problémájuk bonyolultabb annál, hogy “mikor zártok vasárnap?”.

A mesterséges intelligencia remekül használható arra, hogy egyenes válaszokat adjon, ez pedig felszabadítja az ügyfélszolgálatot, hogy a komplexebb problémákkal foglalkozzon, azokkal, amelyekhez több empátiára van szükség. A mesterséges intelligencia használható tréningre, arra, hogy támogassa és lehetővé tegye az emberek interakcióit, de nem tudja teljesen lecserélni az embereket.

A mesterséges intelligencia kutatása folytatódik, hogy még szofisztikáltabb és emberszerűbb kommunikációt tegyenek lehetővé, de az embereknek mindig szükségük lesz arra, hogy biztosítsák őket, hogy egy másik emberrel beszélnek, hiszen így érezhetik azt, hogy teljesen megértették őket.

Uncategorized @hu

Közösségi oldalak: Miért gondolod, hogy jelen kell lenned online?

Az első kérdésünk az szokott lenni, hogy miért? Miért gondolod azt, hogy jelen kellene lenned a közösségi oldalakon? Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert minden versenytárs jelen van, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak erre válaszolni, vagy azt válaszolják, hogy azért mert […]
2015-11-16
Uncategorized @hu

B2B: marketing trendek vállalkozásoknak

A Content Marketing Institute legfrissebb jelentése betekintést nyújt a B2B marketing trendekbe. A Content Marketing Institute legújabb B2B vállalati marketing jelentése szerint a megkérdezettek 74%-a mondta azt, hogy rendelkezik tartalommarketing stratégiával, de csupán 22%-a értékelte ezt hatékonynak. A válaszadók 87%-a mondta, hogy használ valamilyen formában tartalommarketinget. A tartalommarketing hatékonyságát a következőképpen értékelték:   A felmérésből […]
2016-05-03
Uncategorized @hu

Facebook: a felhasználók 2,4%-a emoji használó

  Több mint két hónappal ezelőtt vezette be a Facebook az úgynevezett “reakciókat”, vagyis a hangulatjeleket a like gomb mellett, mivel úgy gondolták, hogy a felhasználóknak szükségük van újabb ikonokra a véleménynyilvánításhoz. Egy kölni közösségi média kutatásból azonban kiderül, hogy a reakciók 76,4%-a továbbra is a tetszik gombbal történik, a felhasználók 14% megosztja a tartalmakat, 7,2% […]
2016-05-27
Uncategorized @hu

Internetkultúra: Gondolatok az online korszakról és a társadalmi változásokról

A világháló szignifikáns jelensége egyre több kortárs gondolkodót arra ösztönöz, hogy maga is betekintsen ebbe a különös világba és megalkossa testre szabott nézeteit. Megannyi álláspont terjeng a téma kapcsán „internetszerte”, és az álláspontokat szemrevételezve nem biztos, hogy a legmegfelelőbb attitűd az előjelek kifüggesztése mindezek elé. Az igazság (avagy igazságok) keresése közben Locke szerint, nem teszünk […]
2016-10-04
Uncategorized @hu

Megnyitott a Google Mikulásfalva - 24 adventi alkalmazás, amivel gyorsabban itt lesz a karácsony

Hópehely kódolás, karácsonyi hagyományok a világ körül és a Mikulás útjának virtuális követése - ez csak három abból a 24 alkalmazásból, amivel a Google készült az idei adventi időszakra. A Santa’s Village, vagyis Mikulásfalva oldalon - ami egyébként természetesen minden eszközről elérhető -  ugyanis karácsonyig minden nap új játékkal, interaktív feladattal találkozthatnak az érdeklődők a […]
2016-12-05
Uncategorized @hu

9 tartalommarketing tipp a sikeres online jelenlétért

A tartalom a király? Igen! Már évek óta töretlen a tartalommarketing sikere az online marketingben, a keresőoptimalizáással foglalkozó szakemberek egybehangzó véleménye pedig a továbbiakbiakban is csak támogatja ezt az elméletet. A jó tartalommarketinghez azonban kiemelkedő minőségű tartalomra van szükség, ami nem olcsó, valamint az előállítása is időigényes. A továbbiakban ahhoz adunk tippeket, hogyan csökkenthetjük jelentősen a tartalommarketing […]
2016-02-09
Uncategorized @hu

Online hírességek a szépségipar szolgálatában

A divat- és szépségmárkák nagy része dolgozik együtt híres divatbloggerekkel, online celebekkel. Az elmúlt években egyre több márka döntött úgy, hogy megéri az ilyen partnerségekbe fektetni, annak ellenére, hogy a megfelelő személyiség megtalálása időigényes és bonyolult lehet, illetve hogy a velük való munka egyre nagyobb kihívás az elvárásaik növekedése miatt. A Fashion & Beauty Monitor szerint a szépségnagykövetekkel […]
2016-02-18
Uncategorized @hu

AdWords Adaptív hirdetés display hálózaton: Hogyan használjuk?

Ha a kiterjesztett szöveges hirdetés forradalmi újítás a kereső hirdetések esetén, ugyanezt lehet elmondani az adaptív hirdetésről a display hálózaton. A funkció leegyszerűsíti és felgyorsítja a szöveges-képes display hirdetések létrehozását. Ezentúl nem kell feltétlenül grafikus ahhoz, hogy a különböző hirdetési felületekre különböző kreatív változatokat készítsünk, hogy a hirdetés szövege és képanyaga összhangban legyen egymással. A […]
2016-09-23
Egészség-sport cikkek kereskedelme - a tavaszi megújulás jegyében
Műszaki cikkek kereskedelme, avagy “mit dobott a gép”?
Pharma szektor a digitális jelenben – "Ki nyeli le a keserű pirulát?"
FMCG kiskereskedelem térben és időben
Trendek és elemzések a hazai e-commerce szereplőinél 2022-ben
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.

„Az online növekedés titka, hogy átlépjük a határokat!”

Meddig növekedhet még a hazai e-commerce piac? Miért nem exportálnak többet a magyar online vállalatok? Milyen lesz a digitális vásárlás jövője? Többek között ezekre a kérdésekre is kerestük a választ Nagy Sándorral, a Future Trade Konferencia szakmai referensével.
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató