Menü

A mesterséges intelligencia a marketingben

by google news, május 19, 2016
Az ügyfélszolgálat fontos szerepet tölthet be a cégek marketingjében és az új trendek azt mutatják, hogy ebben egyre nagyobb szerepe van az automatizálásnak is. Ha csak a Facebook elmúlt hónapban tett bejelentésére gondolunk a chat botok bevezetéséről a Messenger applikációban - mellyel a felhasználók ügyfélszolgálat helyett mesterséges intelligenciával beszélgethetnek például a rendeléseikről különféle cégekkel-, felmerülhet […]

Az ügyfélszolgálat fontos szerepet tölthet be a cégek marketingjében és az új trendek azt mutatják, hogy ebben egyre nagyobb szerepe van az automatizálásnak is. Ha csak a Facebook elmúlt hónapban tett bejelentésére gondolunk a chat botok bevezetéséről a Messenger applikációban - mellyel a felhasználók ügyfélszolgálat helyett mesterséges intelligenciával beszélgethetnek például a rendeléseikről különféle cégekkel-, felmerülhet bennünk a kérdés: ez vajon a legtöbb márka számára járható út lenne? Ezen kívül az is felmerülhet bennünk, hogy mi lesz az emberek reakciója arra, hogy egy géppel beszélgetnek, nem pedig egy valódi személlyel.

Az ügyfelekkel való kommunikáció néhány elemének automatizálásával a cégek időt spórolhatnak meg, és mivel az idő pénz, végül pénzt is spórolhatnak például a mesterséges intelligencia alkalmazásával. Például a beérkező üzenetek körül olyan egyszerű kérdéseket be tud azonosítani, mint hogy „Hol található a legközelebbi üzlet?” vagy hogy „Van ebből a ruhából kékben?”, és ezeket meg is tudja válaszolni. Azonban a mesterséges intelligencia még nem képes mindenre.

A mesterséges intelligenciából három dolog hiányzik: empátia, képzelőerő és ahogy a Facebook saját kutatásából kiderül, az a képesség is, hogy magától tanuljon.

Az empátia fontossága

Az empátia a kommunikáció kulcsa lehet. Mindenki találkozott már azzal, hogy felhívott egy ügyfélszolgálatot, és automatikus géphang válaszolt véget nem érő telefonos menükben kalauzolva minket. Jó esetben végül eljutottunk ahhoz, hogy egy valódi emberrel beszéljünk, hiszen ez volt a célunk a szám felhívásával. Miért annyira fontos számunkra az empátia, hogy zavar bennünket, hogy ha géppel beszélünk?

Ha egy emberrel beszélünk, ő rögtön meg fogja érteni a problémánkat, sőt, azt is tudni fogja, hogy mennyire frusztráltak vagyunk, tehát nem csak a szavainkat, hanem az azok mögötti érzelmet is értelmezni tudja. A jelenlegi mesterséges intelligencia, amely az ügyfelekkel beszél, csak alapvető funkciókra képes: egyszerű kérdésekre tud egyszerű válaszokat adni. Ahhoz, hogy a chat botok komplexebb beszélgetésre is képesek legyenek, “beszédesebbnek” kell lenniük, de vajon tényleg minden ügyfélnek erre van szüksége?

A mesterséges intelligencia gyakran ütközik abba a nehézségbe, hogy az egyes emberek problémái nem feltétlenül követik ugyanazt a mintát. A márkák most igyekeznek elérni, hogy a chat botok megértsék a komplexebb problémákat is. A Twitter például azzal próbálkozott, hogy a millenniumi generáció beszélgetéseit betáplálva tanította a mesterséges intelligenciáját, azonban ennek az lett az eredménye, hogy a bot nem megfelelően beszélt, sőt, néha sértően fogalmazott. Ezzel szemben a Google romantikus regényekkel próbálja elérni, hogy a bot kevésbé legyen robotszerű, azonban még nem tudni, mi lesz a kísérletük eredménye.

Vajon képes lesz valaha lemásolni a mesterséges intelligencia az emberi empátiát? A válasz az, hogy valószínűleg nem. Lehetséges, hogy meg tudja tanulni és utánozni a beszédmintákat, de megértheti a normákat, értékeket és tabukat? Képes a kultúrák közötti kommunikációra, amit még az emberek is kihívásnak érezhetnek?

Kulcs a bizalom

Világos, hogy a mesterséges intelligencia fontos szerepet kap az üzleti kommunikációban, de ahhoz, hogy a márkák sikeresen használják a technológiát, átláthatónak kell lenniük, hiszen a technológia nem tökéletesebb, mint a hátterében lévő emberek. Gondolni kell arra is, hogy mi fog történni akkor, amikor az emberek, például egy-egy technikai probléma esetén rájönnek, hogy nem egy élő emberrel, hanem egy robottal beszélgettek. Az ügyfél számára ez nagyon személytelen lehet.

Azok a márkák, amelyek kezdettől fogva őszinték az ügyfelekkel, nem fognak problémába ütközni, sőt, kihasználhatják az ügyfelek visszajelzéseit arra, hogy fejlesszék a mesterséges intelligencián alapuló eszközeiket. Azonban azt is meg kell érteniük a márkáknak, hogy mindig lesznek olyan emberek, akik számára szimpatikusabb, ha egy emberrel beszélnek, különösen akkor, ha a problémájuk bonyolultabb annál, hogy “mikor zártok vasárnap?”.

A mesterséges intelligencia remekül használható arra, hogy egyenes válaszokat adjon, ez pedig felszabadítja az ügyfélszolgálatot, hogy a komplexebb problémákkal foglalkozzon, azokkal, amelyekhez több empátiára van szükség. A mesterséges intelligencia használható tréningre, arra, hogy támogassa és lehetővé tegye az emberek interakcióit, de nem tudja teljesen lecserélni az embereket.

A mesterséges intelligencia kutatása folytatódik, hogy még szofisztikáltabb és emberszerűbb kommunikációt tegyenek lehetővé, de az embereknek mindig szükségük lesz arra, hogy biztosítsák őket, hogy egy másik emberrel beszélnek, hiszen így érezhetik azt, hogy teljesen megértették őket.

Hírek

5 ok, amiért a Facebook, Snapchat és az Instagram sikeres

A közösségi média megjelenése óta a technológia az emberek életmódjához szorosan hozzá tartozik. A Facebook most több mint 2 milliárd havi aktív felhasználóval büszkélkedhet, az Instagram-nak 800 millió aktív felhasználója van, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta aktívan, akik összesen naponta 3,5 milliárdszor kattintanak. Miért kapnak ezek az alkalmazások ennyi figyelmet? Hiszen mindegyiknek […]
2018-01-19
Hírek

5 online marketing trend, ami meghatározó lesz 2017-ben

Új évet írunk, ideje formába hozni magunkat az idei marketing trendeket illetően is, összeállításunkban az öt legjellemzőbb trendet gyűjtöttük csokorba.  A brandek még kreatívabbak lesznek A contentmarketing leginkább a blogolásról, ebookról és más írott tartalmakról szól, amikkel (például) emailfeliratkozókat lehet gyűjteni. Ez a stratégia fontos lesz a jövőben, de a brandeknek több kreativitásra lesz szükségük, […]
2017-01-01
Uncategorized @hu

Twitter: változik a karakterszám

A Twitter bejelentette, hogy mostantól másként számítják a posztok hosszúságát: a képek és a linkek nem számítanak bele a 140 karakterbe. Ezzel a lépéssel a felhasználók nagyobb rugalmasságot kaptak az oldalon. Jack Dorsey, a cég vezérigazgatója már januárban bejelentette, hogy új utakat keresnek, mellyel ösztönözhetik az embereket, hogy használják az alkalmazást. Év elején terjedtek arról […]
2016-05-17
Uncategorized @hu

Az Instagram végez a térképekkel

Újabb változásról számolt be az Instagram: a népszerű fotómegosztó szeptemberben megválik a térképes funkciótól. A társaság múlt hét kedden erősítette meg a hírt a Mashable-nak, és rögtön meg is kezdték az eltávolítás körüli munkálatokat. A kérdésre, hogy mi vezetett a térképek ,,halálához“, a vezetőség így nyilatkozott: ,,A funkció nem volt túl népszerű a felhasználók körében, ezért úgy döntöttünk, hogy a jövőben fontosabb dolgok kapnak prioritást.“ Annyi […]
2016-09-15
Uncategorized @hu

Facebook: 3 trend, ami átírja az online marketinget idén

Nemrég Ed Couchman, a Facebook egyik üzletágának vezetője három, a tartalommarketing világát legjobban befolyásoló globális trendet jósolt a következő évekre az idei, nemzetközi Tartalommarketing Találkozón (Content Marketing Summit ), Londonban. 1.A mobil az elsődleges platform Ahogy azt Couchman beismerte, bár a mobilok szerepéről már mindenki tud, a változás üteméről kevés szó esik. Amint azt az előadó felvázolta, a televíziónak […]
2016-01-06
Uncategorized @hu

Közösségi oldalak pszichológiája: Hogyan érjük el, hogy követőink felfigyeljenek ránk?

Közösségi oldalak: online jelen lenni nem csak azt jelenti, hogy időről időre kiteszünk pár képet a termékeinkről vagy újdonságainkkal szórakoztatjuk a követőinket. Érdemes stratégiailag átgondolni mit és hogyan fogunk kommunikálni és időzíteni, illetve az milyen hatást vált majd ki a közönségünkből. A közösségi média kampányok sikerességét sok szempont befolyásolja,de nem árt beemelni az eszközeink közé […]
2016-06-10
Uncategorized @hu

Online hírességek a szépségipar szolgálatában

A divat- és szépségmárkák nagy része dolgozik együtt híres divatbloggerekkel, online celebekkel. Az elmúlt években egyre több márka döntött úgy, hogy megéri az ilyen partnerségekbe fektetni, annak ellenére, hogy a megfelelő személyiség megtalálása időigényes és bonyolult lehet, illetve hogy a velük való munka egyre nagyobb kihívás az elvárásaik növekedése miatt. A Fashion & Beauty Monitor szerint a szépségnagykövetekkel […]
2016-02-18
Uncategorized @hu

A 11 legjobb karácsonyi reklámvideó

A közösségi oldalak népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb szerepet kaphatnak napjainkban a videóhirdetések, hiszen egy vírusvideó remekül felhívhatja a saját márkánkra az emberek figyelmét. Ez lehet az oka, hogy egyre több cég fektet a karácsonyi videokampányokba. Összeállításunkban az idei év legjobb karácsonyi kisvideóit vesszük sorra, jó szórakozást hozzá! Az Aldi karácsonyi reklámjában összegyűjtött néhány dolgot, ami szép […]
2015-12-28
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Az e-kereskedelem jövője
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató