Menü

5 mozifilm, amelynek a közösségi média hozta meg a sikert

by google news, október 3, 2016
Vannak emberek, akik bármit megadnának egy romantikus, ,,forever together“ stílusú moziért, pláne ha abban időnként egy-egy szuperhős is feltűnik. És vannak, akik hasonló filmen nagyjából öt perc után mélyen szundikálnának, míg egy pimasz, nagyszájú mackó miatt képesek lennének éjszakába nyúlóan is a kanapén ücsörögni. Ahány ember, annyi ízlés, egy dolog viszont mégis közös bennünk: szeretjük, […]

Vannak emberek, akik bármit megadnának egy romantikus, ,,forever together stílusú moziért, pláne ha abban időnként egy-egy szuperhős is feltűnik. És vannak, akik hasonló filmen nagyjából öt perc után mélyen szundikálnának, míg egy pimasz, nagyszájú mackó miatt képesek lennének éjszakába nyúlóan is a kanapén ücsörögni. Ahány ember, annyi ízlés, egy dolog viszont mégis közös bennünk: szeretjük, ha megtaláljuk a kedvünkre való szórakozást.

2016-ban, ahol az internetezők 74%-a aktív felhasználó valamilyen közösségi oldalon, aligha meglepő, hogy a közösségi média lett a filmipar legjelentősebb reklámeszköze. A Facebook és a hasonló internetes platformok számtalan lehetőséget kínálnak a producereknek, hogy már a film debütálása előtt felkeltsék a közönség érdeklődését. A demográfiai mutatók: nem, illetve korcsoportok mellett az egyéni érdeklődés is fontos szerepet játszik abban, hogy kiket céloznak meg kampányaikkal a gyártók.

letoltes-2

Legtöbb esetben már hónapokkal a film megjelenése előtt cikkekkel, előzetesekkel és kulisszatitkokkal kezdik bombázni a közösségi médiát, amit aztán rendszeresen frissítenek. Ezzel az interaktív kampányolással rögtön elérhetik egyik fő céljukat: a film hírének elterjedését, beszédtémává válását, és persze sok-sok megosztást.

Most pedig lássunk öt mozifilmet, amelynek a közösségi média hozta meg a sikert!

1. Minyonok (Minions)
minions-2Na jó, a Minyonok extra előnnyel indult, mert a Gru (Despicable Me) című mesének köszönhetően  eleve népes rajongói táborral rendelkezett. Az igazi áttörést viszont a Snapchat felhasználása, és a McDonald´s minyonjai hozták meg a mese számára. Az őrület hamar ellepte a közösségi média felületeit, mivel az emberek előszeretettel pózoltak a Happy Meal menühöz járó cuki minyonokkal, és osztották meg online.

2. Alkonyat (Twilight)
twilight-mainTudjuk, hogy az emberek többségének mi ugrik be először az Alkonyatról, de ismerjük el a tényt: a vámpírok beírták magukat a popkultúra történelmébe. Az Alkonyat első mozifilmként érte el az egymillió követőt, amit persze legtöbben a félmeztelen vámpírfiúk számlájára írnak. Bárhogy is legyen, a vérszívóktól hemzsegő mozi valódi őrületet váltott ki a tinilányokból, ami a social media posztokban is jócskán megnyilvánult.

3. Az éhezők viadala (Hunger Games)
images-1Az éhezők viadala készítői különösen kreatívak voltak: olyan módot választottak filmjük népszerűsítésére, aminek a posztergyártás és az előzetes posztolgatás a nyomába sem érhet. A gyártók kifejlesztettek egy játékot, amellyel főleg tinilányok csoportját célozták a Twitteren és a Facebookon. Fő céljuk amellett, hogy a filmet propagálják az volt, hogy a fanatikusok még több potenciális rajongót csábítsanak először a játékba, majd a moziba.

4.Tűzgyűrű (Pacific Rim)
pacificrim_jaegers_wallpaperA megosztásokból bizony lehet profitálni, a Tűzgyűrű készítői pedig megmutatták, hogyan. A cél érdekében a jelvénygyűjtős játékoktól a névgenerálós alkalmazásig mindent bevetettek, ami meg is hozta a várt sikert.

5. Ted
letoltes-3
A nagydumás plüssmackó a nézőket is könnyen ledumálta a lábukról: a film már az indulásakor 8,5 millió követővel büszkélkedhetett. Ehhez persze szükség volt a készítők találékonyságára is: interaktív kampányuk több közösségi hálóra is kiterjedt, melyben főként az egyéni érdeklődést vették alapul. Legnagyobb sikert a húszas éveik elején járó férfiaknál érték el, de a mémeket a huszonöt év felettiek is imádták.

Az az idő, amelyben poszterek, előzetesek és egy-egy Twitter poszt népszerűsített egy filmet, mára tehát végképp lejárt. A közösségi média olyan kapukat nyitott meg a filmipar előtt, melyről azelőtt álmodni sem mertek: szinte tálcán kínálják a kultúrára szomjas tömeget, akik csak arra várnak, hogy megszólítsák őket. Hogy hassanak rájuk. Amelyik gyártó pedig ráérez, hogyan bánjon ezekkel az eszközökkel, már előre ízlelgetheti a sikert.

Forrás: Social Media Today

Uncategorized @hu

Automatizált marketing a jövő?

A válasz röviden lehetne annyi, hogy igen, szükség van emberre a szövegírás világában akkor is, ha automatikusan is generálhatunk szövegeket, de ne elégedjünk meg egy rövid válasszal. Négy példán keresztül bemutatom, mely területeken van szükség az automatizálás mellett az emberi kézre és kreativitásra a marketing világában. Szövegírás Bár az automatizálás sok esetben azt jelentheti, hogy […]
2015-12-13
Uncategorized @hu

Ünnepel a Facebook: új reakciógombok a Star Trek születésnapjára

Legfrissebb újításával a Star Trek rajongóknak kedveskedik a Facebook: a nagy sikerű sci-fi sorozat 50. évfordulójára új arculatot kaptak a reakciógombok. Kirk kapitány, Spock, Geordi és a többiek ezúttal lájkoláskor köszönnek vissza. Ám a Star Trek-láz itt még korántsem ér véget: az igazán lelkes rajongók a profilképüket is sci-fi designba öltöztethetik. Az új reakciógombok szeptember 8-án debütáltak, és csak limitált […]
2016-09-15
Uncategorized @hu

Virtuális valóság a jövő marketingje?

A jövő marketingjének egyik jellemzője nagy valószínűséggel az interaktivitás lesz. Mivel a YouTube után a Facebook is lehetővé tette 360 fokos videók feltöltését, a virtuális valóság egyre nagyobb szerepet kaphat a cégek marketingstratégiájában. A Chrome-on, Androidon és iOS operációs rendszeren támogatott 360 fokos videók kreatív, új lehetőségeket kínálnak a marketing szakértőknek az interaktív hirdetések készítésére. […]
2016-02-04
Uncategorized @hu

B2B: marketing trendek vállalkozásoknak

A Content Marketing Institute legfrissebb jelentése betekintést nyújt a B2B marketing trendekbe. A Content Marketing Institute legújabb B2B vállalati marketing jelentése szerint a megkérdezettek 74%-a mondta azt, hogy rendelkezik tartalommarketing stratégiával, de csupán 22%-a értékelte ezt hatékonynak. A válaszadók 87%-a mondta, hogy használ valamilyen formában tartalommarketinget. A tartalommarketing hatékonyságát a következőképpen értékelték:   A felmérésből […]
2016-05-03
Uncategorized @hu

Érzelmek a marketingben: Hogyan hassunk tudat alatt a vásárlóinkra?

Mary Rose Maguire, a Maguire Copywriting egyik vezetője szerint a vevő azt hiheti, puszta logika alapján hoz döntést a vásárlásról, azonban valójában az érzelmei befolyásolják ebben. De vajon mely érzelem ösztönözheti az érdeklődőt abban, hogy a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket válassza? A válasz tulajdonképp bármelyik érzelem lehet, abban az esetben, ha megfelelően alkalmazzuk. A weboldalak […]
2015-11-23
Uncategorized @hu

Fiatalok a digitális világban: összehozza vagy szétszakítja a közösségeket az online tér?

  Minden generáció számára van egy olyan jelenség, amitől féltik a fiatalokat: régen ezek között szerepelt például a rock’n’roll, ma pedig a fiatalok jelenléte a digitális térben. A digitalizáció ugyanis hátrányosan érintheti olyan képességeiket, mint a beszélgetés, helyesírás és sok minden más, ami eszünkbe sem jutna. Kevesebb idejük jut a személyes beszélgetésekre és a családra, az […]
2016-05-18
Uncategorized @hu

SEO alapok: 1. rész: tartalom

A SEO vagyis keresőoptimalizálás az online jelenlét egyik legfontosabb kérdése, hiszen enélkül nem, vagy csak drága hirdetésekkel tudunk forgalmat generálni az oldalunkra. Ehhez kapcsolódva SEO sorozatunk első cikkében a weboldalak tartalmi felépítésével és tervezésével foglalkozunk. Lehet bármilyen szép, animált az oldal, ha a felhasználók nem találják meg gyorsan amit keresnek, elhagyják azt. Az első részben az […]
2016-06-02
Uncategorized @hu

SEO: Látogatóból vevő, avagy 4 érv a fizetett hirdetések mellett

A SEO-t és a fizetett online hirdetési kampányokat gyakran emlegetik egymást kizáró lehetőségekként. Pedig ha kombináljuk őket, kifejezetten nyerő párost alkothatnak. Először azonban fontos tisztáznunk néhány fogalmat. Mi az a SEM? A keresőmarketing (angolul SEM - Search Engine Marketing) fogalmába korábban éppúgy beletartozott a keresőoptimalizálás (amely a keresőben való ingyenes megjelenéshez szükséges), mint a fizetett online […]
2016-10-17
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató