Vannak emberek, akik bármit megadnának egy romantikus, ,,forever together“ stílusú moziért, pláne ha abban időnként egy-egy szuperhős is feltűnik. És vannak, akik hasonló filmen nagyjából öt perc után mélyen szundikálnának, míg egy pimasz, nagyszájú mackó miatt képesek lennének éjszakába nyúlóan is a kanapén ücsörögni. Ahány ember, annyi ízlés, egy dolog viszont mégis közös bennünk: szeretjük, ha megtaláljuk a kedvünkre való szórakozást.
2016-ban, ahol az internetezők 74%-a aktív felhasználó valamilyen közösségi oldalon, aligha meglepő, hogy a közösségi média lett a filmipar legjelentősebb reklámeszköze. A Facebook és a hasonló internetes platformok számtalan lehetőséget kínálnak a producereknek, hogy már a film debütálása előtt felkeltsék a közönség érdeklődését. A demográfiai mutatók: nem, illetve korcsoportok mellett az egyéni érdeklődés is fontos szerepet játszik abban, hogy kiket céloznak meg kampányaikkal a gyártók.
Legtöbb esetben már hónapokkal a film megjelenése előtt cikkekkel, előzetesekkel és kulisszatitkokkal kezdik bombázni a közösségi médiát, amit aztán rendszeresen frissítenek. Ezzel az interaktív kampányolással rögtön elérhetik egyik fő céljukat: a film hírének elterjedését, beszédtémává válását, és persze sok-sok megosztást.
Most pedig lássunk öt mozifilmet, amelynek a közösségi média hozta meg a sikert!
1. Minyonok (Minions)
Na jó, a Minyonok extra előnnyel indult, mert a Gru (Despicable Me) című mesének köszönhetően eleve népes rajongói táborral rendelkezett. Az igazi áttörést viszont a Snapchat felhasználása, és a McDonald´s minyonjai hozták meg a mese számára. Az őrület hamar ellepte a közösségi média felületeit, mivel az emberek előszeretettel pózoltak a Happy Meal menühöz járó cuki minyonokkal, és osztották meg online.
2. Alkonyat (Twilight)
Tudjuk, hogy az emberek többségének mi ugrik be először az Alkonyatról, de ismerjük el a tényt: a vámpírok beírták magukat a popkultúra történelmébe. Az Alkonyat első mozifilmként érte el az egymillió követőt, amit persze legtöbben a félmeztelen vámpírfiúk számlájára írnak. Bárhogy is legyen, a vérszívóktól hemzsegő mozi valódi őrületet váltott ki a tinilányokból, ami a social media posztokban is jócskán megnyilvánult.
3. Az éhezők viadala (Hunger Games)
Az éhezők viadala készítői különösen kreatívak voltak: olyan módot választottak filmjük népszerűsítésére, aminek a posztergyártás és az előzetes posztolgatás a nyomába sem érhet. A gyártók kifejlesztettek egy játékot, amellyel főleg tinilányok csoportját célozták a Twitteren és a Facebookon. Fő céljuk amellett, hogy a filmet propagálják az volt, hogy a fanatikusok még több potenciális rajongót csábítsanak először a játékba, majd a moziba.
4.Tűzgyűrű (Pacific Rim)
A megosztásokból bizony lehet profitálni, a Tűzgyűrű készítői pedig megmutatták, hogyan. A cél érdekében a jelvénygyűjtős játékoktól a névgenerálós alkalmazásig mindent bevetettek, ami meg is hozta a várt sikert.
5. Ted
A nagydumás plüssmackó a nézőket is könnyen ledumálta a lábukról: a film már az indulásakor 8,5 millió követővel büszkélkedhetett. Ehhez persze szükség volt a készítők találékonyságára is: interaktív kampányuk több közösségi hálóra is kiterjedt, melyben főként az egyéni érdeklődést vették alapul. Legnagyobb sikert a húszas éveik elején járó férfiaknál érték el, de a mémeket a huszonöt év felettiek is imádták.
Az az idő, amelyben poszterek, előzetesek és egy-egy Twitter poszt népszerűsített egy filmet, mára tehát végképp lejárt. A közösségi média olyan kapukat nyitott meg a filmipar előtt, melyről azelőtt álmodni sem mertek: szinte tálcán kínálják a kultúrára szomjas tömeget, akik csak arra várnak, hogy megszólítsák őket. Hogy hassanak rájuk. Amelyik gyártó pedig ráérez, hogyan bánjon ezekkel az eszközökkel, már előre ízlelgetheti a sikert.
Forrás: Social Media Today