Helyi vállalkozásod van jól működő weboldallal, mégsem jönnek vevők a közeledből? Itt az ideje, hogy felülvizsgáld a SEO stratégiádat! Egy helyi üzlet online szereplésénél az általános keresőoptimalizálást ki kell bővíteni egy speciális, az adott településre szabott SEO tervvel. A következő néhány tipp segítséget nyújt ahhoz, hogy a terved minden fontos részletre kiterjedjen és működőképes legyen.
Ahhoz, hogy a vállalkozásod adatai mellett térképes elérhetőség is megjelenjen a találati listán, a Google Cégem ingyenes szolgáltatásába kell beregisztrálnod.
A Google Cégem adatbázisában a következő adatokat célszerű feltüntetned:
Minél több információt adsz meg cégedről, annál nagyobb az esélye, hogy a célközönséged az adott területen megtalál és bizalommal fordul hozzád. Fontos, hogy az elérhetőségeidet hibátlanul és mindenhol ugyanolyan formátumban add meg. Ha scheme.org jelöléseket használsz, akkor még jobban megkönnyíted a keresőmotoroknak az adataid megértését. Erről bővebben itt olvashatsz.
Ha a versenyből nyertesként akarsz kikerülni, az adott helynek megfelelő tartalommal kell előrukkolnod. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen írsz olyan blogbejegyzéseket, amelyek az üzleti tevékenységedhez köthető helyi hírekről, környékbeli eseményekről, rendezvényekről szólnak.
A helyi keresőoptimalizálásnál a város (vagy régió) nevét a releváns kulcsszóval együtt fel kell tüntetned a Google számára az érkeztető oldalad (landing page) következő részein:
Ha részletes térképes eligazítást szeretnél felkínálni a látogatóid számára, az érkeztető oldaladon ágyazz be Google térképet, amely megmutatja a vállalkozásod pontos helyét!
A helyi SEO sokkal inkább támaszkodik az olyan linkekre, amely az adott régióban működő cégektől, esetleg partnereid weboldalairól, hírportálokról, helyi online fórumokról és egyéb weboldalakról származnak.
Ha helyi internetes médiában hirdetsz, esetleg készül rólad és a vállalkozásodról online PR-cikk, az a helyi keresési eredmények javulásában is észrevehető lesz, hiszen egyre többen ismerik majd meg a történetedet és a vállalkozásodat.
A vevőszerzés másik módja a helyi cégtudakozókba, céges adatbázisokba való bekerülés. Itt közzé teheted az elérhetőségeidet, bemutathatod a tevékenységedet, egyéb információkat, képeket, logót, valamint a weboldaladra mutató linkeket helyezhetsz el. Ezek a gyűjtőoldalak a Google számára megbízható forrásnak minősülnek, ezért az itt regisztrált vállalkozások weboldalai gyakran kerülnek a találati lista elejére. Ha a céges adataidat hibátlanul adtad meg és azokat mások pontosan közlik az oldalukon, akkor a Google hiperhivatkozás nélkül is azonosítja a két oldal közötti kapcsolatot.
Az online világ hatványozottan a bizalomra épül, ezért egy-egy termék vagy szolgáltatás vásárlásánál gyakran a vásárlói értékeléseké a főszerep. A pozitív minősítések, vélemények nem csak a weboldalad helyezésére vannak közvetlenül jó hatással, hanem a potenciális vásárlók bizalmát is könnyebb velük elnyerni. Ráadásul a weboldalad rangsorát is kedvezően befolyásolja.
Légy aktív a helyi közösségi médiában (Facebook, Twitter, Instagram, stb)! Ez nagyszerű lehetőség arra, hogy a célközönségeddel közvetlenül felvedd a kapcsolatot és azonnali visszajelzést kapj tőlük. A kedvelések és megosztások tovább növelik a vállalkozásod iránt érzett bizalmat, népszerűséget.