Menü

Merre tart a virtuális valóság?

by google news, október 17, 2016
  A virtuális valóság technológiája eddig elképzelhetetlennek hitt módokon forradalmasíthatja a jövő kommunikációját. A virtuális valóság képes lesz rá, hogy más szemén keresztül tárja elénk a világot, ez a szintű innováció félelmetes, de mégis lenyűgöző. A jövő itt van, és a jövő dicsőséges- bár nem valóságos. Hangzott el mindez nemrég egy Mark Zuckerberggel készült interjúban, […]

 

A virtuális valóság technológiája eddig elképzelhetetlennek hitt módokon forradalmasíthatja a jövő kommunikációját. A virtuális valóság képes lesz rá, hogy más szemén keresztül tárja elénk a világot, ez a szintű innováció félelmetes, de mégis lenyűgöző.

A jövő itt van, és a jövő dicsőséges- bár nem valóságos. Hangzott el mindez nemrég egy Mark Zuckerberggel készült interjúban, melyben a fiatal milliárdos felvázolta a Facebooknak a virtuális valósággal kapcsolatos ambiciózus elképzeléseit. Elég csak belegondolni, mennyi lehetőség rejlik ezekben a VR headsetekben: minden médiafogyasztás megváltozna a filmnézéstől kezdve a teniszközvetítéseken keresztül a közösségi oldalakon történő képmegosztásig.

A technika kezdi kiforrni magát. 2016-ban már több VR headset is a boltok polcaira került. Az Oculus Rift-nek, illetve a HTC Vive-nak már sikerült elérnie azt a szintet, hogy a készülékek viselése mondhatni egyáltalán nem okoz rosszul létet (tengeri betegségre emlékeztető tüneteket). Ezeken felül a Sony is a közeljövőben készül piacra dobni legújabb termékét, amelyet egyelőre még videojátékokhoz, azaz a Playstation 4-hez találtak ki, és ez nem meglepő módon a PS VR nevet fogja viselni. A Sony termékének a többivel szemben nagy előnye lesz az ára, hiszen míg az Oculus illetve a HTC termékei 700-800 dolláros áron mozognak, addig a japánok készüléke „mindössze” 400 dollárt fog kóstálni. Igaz, előbbiek PC-hez köthetőek, utóbbi viszont csak a Playstation-t tudja használni.

Számomra a legérdekesebb kérdés az, hogy mikor fogja az egyelőre durván videojáték központú virtuális valóság technológia végleg áthelyezni fő fókuszpontját a közösségi médiára, televízióba, mobilpiacra, tv piacra stb. Tény, hogy az én képzelőerőm is a játékokban találja meg a legtöbb lehetőséget, de a VR-hoz párosított utópisztikus jövőkép az élet minden területének szerves részévé tenné a virtuális valóságot.

Ezek a gondolatok egyszerre hoznak izgalomba és borzasztnak el. Egy VR headsettel a fején szocializálódott társadalom miféle kapcsolatokat építhet ki a tényleges valósággal? Lehetséges, hogy a mértéktelen Orwell, Bradburry, Huxly, illetve Philipp K. Dick fogyasztásom transzformál kérlelhetetlenül minden utópiából disztópiát, de az emberiség történelméből kiindulva, úgy gondolom, mindig van ok szkeptikusnak lenni.

Vizuális kommunikáció mindenek felett?

Persze ez az én személyes perspektívám, a Facebook atyaúristene szerint a szövegbázisú kommunikáció szegényebb, mint videó/3D élményt kínáló csatornák és a VR csak közelebb és közelebb hoz minket egymáshoz. Viszont mindenképpen fontos megvizsgálnunk, hogy mit értünk ez alatt, hogy a szöveg szegényebb.

Az egyik olvasat szerint ez a jelző az információ sűrűségére utal. ebben az értelemben a videó/kép egy csomagban talán több információt tud átadni egységnyi térre és időre lebontva. Ebben az olvasatban van igazság, de az információ minőségéről, úgy gondolom, nem szabadna megfeledkezni, és ilyen szempontból a szöveget még mindig kb. lehetetlen felülmúlni. Szépirodalmat pedig egyáltalán nem lehet képeken fogyasztani, kizárólag a leírt szavakon keresztül.

Összességében nem lehet pontosan tudni, merre halad tovább a VR technológia, csak spekulálni tudunk, a tények perpillanat kizárólag a videojátékos innovációk felé mutatnak, de semmi sem garantálja azt, hogy ez holnap nem fog megváltozni. A világ folyamatosan változik, és minden csak nézőpont kérdése, lehet, hogy a gaming szféra csupán ugródeszka, vagy állatorvosi ló, az olyan nagy médiaguruk és atyaúristenek sakktábláján, mint Mark Zuckerberg, vagy Bill Gates.

Blog

7 dolog, amit tudnod kell, ha a millenáris generáció a célcsoportod

Globálisan összesen 77 millió millenáris él a világon, akik sokak számára potenciális fogyasztók. Ők a digitális bennszülöttek, akik sajátos ízléssel rendelkeznek. Átlagosan napi 45 alkalommal érintik az okostelefonjukat. Mutatjuk, hogyan közelítheted meg őket! Nem rajongók A millenárisok nem gondolják magukat rajongóknak, hanem résztvevőknek, akik önálló véleménnyel rendelkeznek és ez hatással lehet másokra. Minden tudnak a […]
2017-08-03
Blog

Problémás vevőből hűséges vásárló? Lehetséges! 

Webshop tulajdonosként talán te is belefutottál már egy-egy problémás ügyfélbe. A sok kellemetlenség ellenére azonban érdemes odafigyelned rá, mert akár még törzsvásárlót is faraghatsz belőle!
2023-03-13
Blog

Lájkok fogságában

Az alternatív valóság kifejezés hallatán azonnal a tudományos fikciók jutnak eszünkbe. Létezik egy nagyon hasonló dolog, ami valós, benne élünk, minden nap találkozunk vele. Ez a social media. A közösségi média minden korosztály számára lehetőséget ad, hogy elkerüljék a valóságot és megteremtsék a maguk tökéletes világát. Ezt a tökéletes világot aztán emberek százai, ezrei vagy […]
2017-08-15
Blog

Top 10 felkapott, trendi termék 2023-ban

Minden évnek megvannak a maga sztártermékei, amelyek iránt kiugróan megnő a kereslet. Azt persze fontos leszögeznünk, hogy természetesen ez nem azt jelenti, hogy a teljes termékpalettádat az aktuálisan felkapott termékek köré kell építened, azonban érdemes végiggondolnod, hogy melyikkel tudnád kiegészíteni.
2023-02-08
Blog

5 tipp a sikeres mobil marketinghez

Mit érdemes tehát tudnunk a mobil marketingről? Az év végéhez közeledve érdemes végiggondolni, mi működött idén a mobil marketing világában, hiszen az idei év tendenciái a jövőévi stratégiát is befolyásolják majd. Mivel ma az internethasználók átlagosan két készülékkel kapcsolódnak a hálózathoz, és ezek egyike gyakran okostelefon, végig kell gondolnunk a hirdetéseink kialakítása során, hogyan jelenjünk […]
2015-12-15
Blog

Az évek során az emberek egyre nyitottabbá váltak...- Interjú Klausz Melindával, közösségi média szakértővel

Klausz Melinda, közösségi média szakember változatos pályát tudhat maga mögött: műszaki menedzserként végzett, dolgozott újságíróként, rádiósként és marketingesként is. Könyveiről, tapasztalatairól, a jelenlegi trendekről és előrejelzésekről beszélgettünk vele. Adwords Blog: 2007 óta foglalkozol közösségi médiával. Szerinted milyen változások figyelhetőek meg ezen a területen az évek során? Klausz Melinda: Az évek során az emberek egyre nyitottabbá váltak […]
2016-03-31
Blog

Így árazz okosan az infláció idején 

Az infláció mindannyiunk életére hatással van, a magánszemélyektől elkezdve a kis- és középvállalkozások át a nagyvállalatokig. A PriceKit segítségével összegyűjtöttünk néhány tippet, amire megéri odafigyelned árazásod kapcsán az infláció idején.
2023-03-03
Blogpost főkép - válságos időkben is kommunikálj! - Eazy Digital
Blog

Ne törj össze – kommunikálj!

A jelenlegi helyzet hatására rengeteg nem várt változás érte és érheti még a jövőben vállalkozásunkat. Ahhoz, hogy ezt az időszakot a lehető legkevesebb veszteséggel vészeljük át, szeretnénk számotokra hasznos tippekkel, javaslatokkal szolgálni.
2020-03-30
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató