Menü

Az évek során az emberek egyre nyitottabbá váltak...- Interjú Klausz Melindával, közösségi média szakértővel

by google news, március 31, 2016
Klausz Melinda, közösségi média szakember változatos pályát tudhat maga mögött: műszaki menedzserként végzett, dolgozott újságíróként, rádiósként és marketingesként is. Könyveiről, tapasztalatairól, a jelenlegi trendekről és előrejelzésekről beszélgettünk vele. Adwords Blog: 2007 óta foglalkozol közösségi médiával. Szerinted milyen változások figyelhetőek meg ezen a területen az évek során? Klausz Melinda: Az évek során az emberek egyre nyitottabbá váltak […]

Klausz Melinda, közösségi média szakember változatos pályát tudhat maga mögött: műszaki menedzserként végzett, dolgozott újságíróként, rádiósként és marketingesként is. Könyveiről, tapasztalatairól, a jelenlegi trendekről és előrejelzésekről beszélgettünk vele.

Adwords Blog: 2007 óta foglalkozol közösségi médiával. Szerinted milyen változások figyelhetőek meg ezen a területen az évek során?

Klausz Melinda: Az évek során az emberek egyre nyitottabbá váltak a közösségi média használatára. A vállalatok, cégek fejében immáron egyáltalán nem kérdés, hogy jelen kell lenni a közösségi média felületeken, egyedül a hogyan és hogy melyik felületen érdemes a kérdés.

Adwords Blog: Kiknek szólnak a könyveid? Kiknek ajánlanád a különböző köteteidet? 

Klausz Melinda: A könyveim most már a közösségi média minden területét átölelik.Internetbiztonság, adatvédelem témakörben a „Megosztok, tehát vagyok” című könyvet ajánlanám oktatóknak, pedagógusoknak, szülőknek és azoknak, akik biztonságban szeretnék tudni az adataikat most és a későbbiekben is. Gyerekeknek szól a témához kapcsolódó adatvédelmi munkafüzetünk, ami rajzokkal, tesztekkel, kvízekkel tanítja meg a biztonságos internethasználatot.

A közösségi média méréséről, a felületeken megjelenő konfliktusok kezeléséről szóló könyvet vállalkozóknak, marketingeseknek ajánlom. A legutóbbi, „A közösségi média nagykönyve” című kötetem elsősorban azoknak szól, akik szeretnék átlátni, hogy pontosan miről szól a social media, milyen területei vannak, és hogyan tudják vállalkozásuk vagy önmaguk számára átfogóan látni ezt területet.

Adwords Blog: Foglalkozol esettanulmányokkal is. Milyen nagyobb marketing projektekben vettél részt, mit emelnél ki? 

Klausz Melinda: Sokféle témában voltak és vannak megkereséseim és munkáim. A Magyar Marketing Szövetség 2015-ben a VeszprémFest eseménykommunikációja miatt tüntetett ki KKV Marketing Gyémánt díjjal, de nagyon büszke vagyok Gájer Bálint A Dal 2015-ben történő kommunikációjára is, amivel az énekest a döntőbe tudtam juttatni.

Több rendezvény közösségi média kommunikációja hozzánk fűződik: Nemzetközi Gitárfesztivál, Auer Hegedűfesztivál, a budavári Palotában megrendezett Édes Napok Csokoládé- és Édességfesztivál vagy például a Rozé, Rizling és Jazz Napok, de volt, hogy ipari napelemeket, kertészeti eszközöket értékesítettünk Facebook hirdetés segítségével, valamint borászat vagy HR területen több alkalmazást is fejlesztettünk már.

Adwords Blog: Milyennek látod az aktuális közösségi média trendeket? 

Klausz Melinda: Egyre inkább egyénre szabottak az irányok. Elsőre persze meglepő és ijesztő, hogy például követnek minket a hirdetések, és az oldalak minden egyes tevékenységünket figyelik, de így olyan információkat, hirdetéseket, bejegyzéseket kapunk, amelyek nekünk szólnak, a mi érdeklődésünket kötik le. Egy oldal vagy cég ugyanis akkor tud jól működni a közösségi média felületeken, ha ráhangolódik az egyénre, amihez a technikai paraméterek is egyre inkább adottak.

Adwords Blog: Mi adta az ötletet “A közösségi média nagykönyve” című kötet megírásához?

Klausz Melinda: Az új könyvem – ahogyan egyébként mindegyik könyv – a keresletre adott válaszként jött létre. Egyre több oktatás során éreztem, hogy az emberek nem látják az összefüggéseket, hogy milyen sok területe van a social mediának. Ha egyik kis szeletét nem veszik számításba, nem figyelik például a statisztikákat vagy nem követik az új trendeket, technikákat, vagy éppen törlik a negatív hozzászólásokat ahelyett hogy kezelnék a konfliktusokat, akkor a marketingre költött idő, energia és pénz jelentős része kidobott pénz lesz. Ebben a könyvben mindezen témákat sorra vesszük, sőt még ennél is többet!

Adwords Blog: Kinek ajánlanád a most megjelent könyvet?

Klausz Melinda: Esettanulmányok és feladatok vezetnek végig minden egyes fejezeten, így kezdőknek és újrakezdőknek a leghasznosabb a könyv, de azok is találnak benne hasznosítható információkat, akik szeretnék rendszerbe helyezni az eddig megismert közösségi média területeket, hogy egy átfogó képet kapjanak.

Adwords Blog: Véleményed szerint mit hoz a jövő a digitális marketingben?

Klausz Melinda: A kiterjesztett valóság alapú szoftvereknek egyre nagyobb szerepe lesz. Már most is számos olyan program működik, ami például valós, real-time képünkre sminket, álarcot és egyéb kiegészítőket helyez, de ezek a technikák és technológiák egyre inkább a mindennapjaink részét fogják jelenteni, így hamarosan több virtuális próbafülkével találkozhatunk majd egy-egy ruhaboltban. A felületeken megadott adataink alapján pedig szinte azonnal találhatunk például állást, ha felmondunk vagy elbocsátanak egy munkahelyről.


 

Portré

klausz2Klausz Melinda több éve foglalkozik közösségi média marketinggel. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának marketingvezetőjeként még az iwiw ls a MyVIP felületeken kommunikált először cégként, 2008-ban indította első blogját, 2009-ben pedig feladta első Facebook hirdetését. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi marketing megoldásai és eseménykommunikációja miatt.

Öt különböző altémájú közösségi médiával foglalkozó könyve jelent már meg az internetbiztonságtól a konfliktuskezelésen át a mérésig. A nemrég megjelent, „A közösségi média nagykönyve” című kötete esettanulmányokon és feladatokon keresztül vezet be a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig.


 

Blog

Az emberek több mint fele mobilon keres

A BrightEdge új tanulmánya szerint a keresési forgalom 57%-a jelenleg okostelefonokról és táblagépekről származik. Eric Schmidt, a Google korábbi vezérigazgatója 2010-ben megjósolta, hogy eljön az az idő, amikor a mobilokat használják a legtöbben. Ez a jelenség meglehetősen gyors ütemben zajlott le az elmúlt években, melyet a BrightEdge kutatása is megerősít. A mobil felé történő elmozdulás […]
2017-08-25
Blog

Hirdetések kiterjesztett szövegekkel: Hogyan használjuk?

ÚJDONSÁGOK AZ ADWORDSBEN 1. - Hirdetések kiterjesztett szövegekkel Fontos változás vált elérhetővé augusztus végétől az Adwords keresőhirdetés platformján, amely a hirdetések karakterszám limit növelésében érhetők tetten. Csak néhány karakterről van szó, de jelentősége mégis nagy, hiszen több helyen könnyebb relevánsabb és kreatívabb szövegeket írni hirdetésünkhöz. Nézzük a részleteket! Végső URL Megadhatjuk oldalunk URL-jét, ahová a […]
2016-09-20
Blog

10 kiemelkedő social media trend 2024-ben

A közösségi média aktuális trendjei természetesen folyamatosan változnak. Ami ma még felkapottnak számít, könnyen lehet, hogy holnapra már elavult hatást kelt a felhasználók szemében. A megfelelő marketingstratégia megalkotásához azonban nélkülözhetetlen, hogy megértsd és lekövesd az aktualitásokat, valamint beépítsd azokat a kommunikációdba. Összegyűjtöttünk néhány irányzatot, amikkel idén biztosra mehetsz.
2024-01-19
Blog

Készülj fel tudatosan az idei Black Friday-re

Korábbi cikkünkben összeszedtük az e-kereskedők számára legnagyobb kihívást jelentő időszakára, a főszezonra várható top trendeket és előrejelzéseket. Mostani cikkünkben pedig kifejezetten a Black Friday időszakára hoztunk 10 promóciós ötletet, amelyekkel könnyedén felturbózhatod webshopodat.
2023-10-20
Blog

Európa 6 legnagyobb e-kereskedelmi piaca generálta az online költés 72%-át a tavalyi évben

2022-ben a kontinens teljes e-kereskedelmi költésének közel háromnegyede a top 6 európai e-commerce piacon zajlott – derült ki egy felmérésből.
2023-08-03
Blog

Milyen elemekből állhat egy hatékony futárlogisztikai portfólió?

Ahány vásárló, annyi vásárlói preferencia – kereskedőként tisztában kell lenned azzal, hogy a vevőid milyen szolgáltatásokat részesítenek előnyben. Cikkünkből megtudhatod, hogy milyen elemeket tartamazhat egy hatékony futárlogisztikai portfólió, amely a lehető legtöbb preferenciára magas színvonalú megoldást kínál.
2023-06-22
Blog

Milyen Technológiákat Használnak Az Ország Boltja Díjazott Webáruházak?

Milyen Technológiákat Használnak Az Ország Boltja Díjazott Webáruházak? Jelenleg is zajlik a 2017-es Ország Boltja szavazás, amit idén 7. alkalommal indítottak útjára, keresve a 400 nevező közül az év webáruházait minőségi és népszerűségi szempontok alapján. A szeptemberi díjátadó előtti áttekintésként a tavalyi évben díjazottak teljes listája itt böngészhető, akik ez esetben az elemzés alapját is képezik. Célja […]
2017-08-11
Blog

5 tipp, hogy növeld weboldalad konverziós arányát

A mai rohanó világban a vásárlók részéről a minőség mellett a gyorsaság is elvárás, ezért választják egyre többen az online vásárlást a fizikai üzletek helyett. A konverziós arány egy e-kereskedelmi vállalkozás számára az egyik legfontosabb mutatószám, amely óriási hatással van a bevételre, a profitra. A megfelelő színek, képek, szöveg, elrendezés, navigáció fellendítheti a konverziót, javíthatja a felhasználói élményt és a weboldal visszafordulási arányát, valamint csökkentheti a kosárelhagyások száma. Nézzünk néhány fontos kreatív tényezőt, amire a konverzióoptimalizálás érdekében érdemes kiemelten odafigyelni.
2023-02-27
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató