Bármit is árulsz a webáruházadban, a keresési rangsoron való pozíciód segíthet a legjobban felülemelkedni a versenytársaidon, ezáltal pedig növelni a konverziós arányt. Ha nem tudod, hányadik helyen állsz, érdemes megnézned egy ingyenes SERP („Search Engine Results Page”) ellenőrzőt.
Azok a webhelyek, amelyeknek a betöltése túl hosszú ideig tart, nagy hátrányt szenvednek a keresési rangsorban. Webhelyed sebességének javítására jó megoldás lehet az oldaladon lévő képek tömörítése és a tárhelyszolgáltatás frissítése.
Ezzel nagyban növelheted a keresési rangsorod mellett a felhasználók vásárlási élményét is! Ismertesd termékeid legfontosabb alapvető ismérvein (méret, szín, súly, anyag) túl a különleges jellemzőket is, hogy a felhasználók jobban megismerjék azokat vásárlás előtt.
Kétségkívül fontos, hogy lényegre törő, jó minőségű képek legyenek láthatók a weboldaladon, a nagyobb felbontású fájlok azonban lassíthatják oldalad betöltését. Ennek elkerülése érdekében kerüld a GIF-eket, fotóidhoz használj JPEG, grafikáidhoz PNG formátumot.
Tedd lehetővé a vásárlóid számára, hogy bejelentkezés vagy bármilyen regisztráció nélkül is vásárolhassanak. Jelenítsd meg jól látható módon minden oldalon a kosár ikont, és folyamatosan szemléltesd vásárlóidnak a kosaruk tartalmát. Végül pedig adj rá lehetőséget, hogy az általuk preferált módon fizethessenek. Ajánld fel nekik a klasszikus fizetési megoldásokon kívül a PayPal vagy a digitális pénztárcák (Apple Pay) lehetőségét.
A Shopify beszámolója alapján a tavalyi évben a Black Friday alatti vásárlások 79%-a mobiltelefonon történt. Ez abszolút növekedést jelent a mobilos vásárlások számában – bár már 2020-ban is az eladások 67%-a mobilon keresztül zajlott. A mobilra optimalizált webhely tehát kulcsfontosságú a teljesítményed szempontjából, hiszen ha a vásárló nem kapja meg ugyanazt az élményt a mobilján, mint amit a számítógépén kapna, könnyen elveszítheted.
Óriási potenciál rejlik a kosárelhagyók megszólításában, vásárlásra ösztönzésében, ezért erre mindenképpen készülj fel egy megfelelő stratégiával! Erre jó példa a kosárelhagyók számára autómatikusan generált, célzott marketing e-mailek küldése, de érdemes lehet kapcsolódó ajánlatot vagy kedvezményt ajánlani számára.
Az analitikák elemzése elengedhetetlen a hatékony értékesítéshez! Az előző évi adataid alapján könnyen megtudhatod többek között azt, hogy miből származott a bevételed nagy része, melyik termékkategóriának mikor volt a legnagyobb forgalma. Ezek az adatok remek kiindulási alapot adhatnak ahhoz, hogy körülbelül mire számíts az idei évben.
A felhasználók egyre szívesebben vásárolnak a közösségi oldalakon keresztül, hiszen így a platform elhagyása nélkül, percek alatt megszerezhetik a kiszemelt terméket. Az olyan közösségi oldalak, mint a Facebook, a Pinterest, a Twitter, a TikTok vagy az Instagram, ezt mind lehetővé teszik. A közösségi kereskedelem egyik legnagyobb előnye a vásárlási útvonal felfedezési szakaszában rejlő potenciál. Az Instagram jelentése szerint ugyanis a felhasználók több mint fele fedez fel új termékeket a felületükön.
Az ügyfélszolgálat hatékony működése, a vevők teljes körű kiszolgálása, esetleges panaszaik kezelése nemcsak informatikai, de kommunikációs és fogyasztóvédelmi kérdés is. Ne hagyd, hogy a vásárlóid csalódottak legyenek! Készülj fel időben arra, hogy hirtelen megnövekedett látogatószám esetén is gyors segítséget kapjanak a felhasználóid, így az ünnepi roham alatt is minden folyamat gördülékeny lesz.
A cikkhez felhasznált források: Elasticpath, Hootsuite, Shopify