Menü

Turbózd fel webshopod a Black Fridayre

by Szlaukó Barbara, november 11, 2022
A Black Friday világszerte, így Magyarországon is kiemelt időszak értékesítés szempontból. Számos hazai e-kereskedő ilyenkor szerzi meg éves bevételének nagy százalékát, ezért érdemes neked is felkészülnöd a vásárlói rohamra, az informatikai háttér biztosításától kezdve a visszatérő vásárlók megtartásán át a kosárelhagyás minimalizálásáig.  

Optimalizáld a weboldalad

Bármit is árulsz a webáruházadban, a keresési rangsoron való pozíciód segíthet a legjobban felülemelkedni a versenytársaidon, ezáltal pedig növelni a konverziós arányt. Ha nem tudod, hányadik helyen állsz, érdemes megnézned egy ingyenes SERP („Search Engine Results Page”) ellenőrzőt.

Gyorsítsd weboldalad betöltési idejét

Azok a webhelyek, amelyeknek a betöltése túl hosszú ideig tart, nagy hátrányt szenvednek a keresési rangsorban. Webhelyed sebességének javítására jó megoldás lehet az oldaladon lévő képek tömörítése és a tárhelyszolgáltatás frissítése.

Nézd át a termékneveidet, leírásaidat

Ezzel nagyban növelheted a keresési rangsorod mellett a felhasználók vásárlási élményét is! Ismertesd termékeid legfontosabb alapvető ismérvein (méret, szín, súly, anyag) túl a különleges jellemzőket is, hogy a felhasználók jobban megismerjék azokat vásárlás előtt. 

Ellenőrizd a weboldaladon található képeket

Kétségkívül fontos, hogy lényegre törő, jó minőségű képek legyenek láthatók a weboldaladon, a nagyobb felbontású fájlok azonban lassíthatják oldalad betöltését. Ennek elkerülése érdekében kerüld a GIF-eket, fotóidhoz használj JPEG, grafikáidhoz PNG formátumot.

Alakíts ki gördülékeny vásárlási folyamatot

Tedd lehetővé a vásárlóid számára, hogy bejelentkezés vagy bármilyen regisztráció nélkül is vásárolhassanak. Jelenítsd meg jól látható módon minden oldalon a kosár ikont, és folyamatosan szemléltesd vásárlóidnak a kosaruk tartalmát. Végül pedig adj rá lehetőséget, hogy az általuk preferált módon fizethessenek. Ajánld fel nekik a klasszikus fizetési megoldásokon kívül a PayPal vagy a digitális pénztárcák (Apple Pay) lehetőségét. 

Győződj meg róla, hogy weboldalad mobilbarát

A Shopify beszámolója alapján a tavalyi évben a Black Friday alatti vásárlások 79%-a mobiltelefonon történt. Ez abszolút növekedést jelent a mobilos vásárlások számában – bár már 2020-ban is az eladások 67%-a mobilon keresztül zajlott. A mobilra optimalizált webhely tehát kulcsfontosságú a teljesítményed szempontjából, hiszen ha a vásárló nem kapja meg ugyanazt az élményt a mobilján, mint amit a számítógépén kapna, könnyen elveszítheted.

Emlékeztesd a kosárelhagyókat

Óriási potenciál rejlik a kosárelhagyók megszólításában, vásárlásra ösztönzésében, ezért erre mindenképpen készülj fel egy megfelelő stratégiával! Erre jó példa a kosárelhagyók számára autómatikusan generált, célzott marketing e-mailek küldése, de érdemes lehet kapcsolódó ajánlatot vagy kedvezményt ajánlani számára. 

Elemezd az analitikából kinyert adatokat

Az analitikák elemzése elengedhetetlen a hatékony értékesítéshez! Az előző évi adataid alapján könnyen megtudhatod többek között azt, hogy miből származott a bevételed nagy része, melyik termékkategóriának mikor volt a legnagyobb forgalma. Ezek az adatok remek kiindulási alapot adhatnak ahhoz, hogy körülbelül mire számíts az idei évben.

Erősítsd a közösségi oldalaid kereskedelmi stratégiáját

A felhasználók egyre szívesebben vásárolnak a közösségi oldalakon keresztül, hiszen így a platform elhagyása nélkül, percek alatt megszerezhetik a kiszemelt terméket. Az olyan közösségi oldalak, mint a Facebook, a Pinterest, a Twitter, a TikTok vagy az Instagram, ezt mind lehetővé teszik. A közösségi kereskedelem egyik legnagyobb előnye a vásárlási útvonal felfedezési szakaszában rejlő potenciál. Az Instagram jelentése szerint ugyanis a felhasználók több mint fele fedez fel új termékeket a felületükön.

Biztosíts gyors és valóban segítőkész ügyfélszolgálatot 

Az ügyfélszolgálat hatékony működése, a vevők teljes körű kiszolgálása, esetleges panaszaik kezelése nemcsak informatikai, de kommunikációs és fogyasztóvédelmi kérdés is. Ne hagyd, hogy a vásárlóid csalódottak legyenek! Készülj fel időben arra, hogy hirtelen megnövekedett látogatószám esetén is gyors segítséget kapjanak a felhasználóid, így az ünnepi roham alatt is minden folyamat gördülékeny lesz.

A cikkhez felhasznált források: Elasticpath, Hootsuite, Shopify

Blog

Merre tart a virtuális valóság?

  A virtuális valóság technológiája eddig elképzelhetetlennek hitt módokon forradalmasíthatja a jövő kommunikációját. A virtuális valóság képes lesz rá, hogy más szemén keresztül tárja elénk a világot, ez a szintű innováció félelmetes, de mégis lenyűgöző. A jövő itt van, és a jövő dicsőséges- bár nem valóságos. Hangzott el mindez nemrég egy Mark Zuckerberggel készült interjúban, […]
2016-10-17
Blog

Egy szuper Facebook konferencián jártunk

Ma már talán nincs olyan vállalkozás, aki nem használja üzleti célokra a Facebookot. Azonban sokan nem profik a tartalomgyártásban vagy a hirdetésekben, de még a marketing szakembereknek is lehet újat mutatni a trükkökkel és  ötletekkel. Ezért is mentünk el a Kreatív Kontroll által szervezett Facebook-minikonferenciára, mivel előadiói listája már önmagában garantálta, hogy hasznos információkat kapunk […]
2018-04-21
Blog

Facebook: megújulnak az értesítések

Sokan jelezték, hogy egy mini Facebook ikont fedeztek fel az Instagram appon belül, mely elsősorban a facebookos értesítések egyfajta nyomon követésére szolgálnak, de nem olvashatóak és nézhetőek meg. A funkció lényege, hogy egy kis buborék jelzi a felhasználónak, hány értesítése van a Facebookon. Emellett ez segít majd abban, hogy gyorsabb legyen a váltás a két […]
2018-06-19
Blog

A fókuszszó kihívás

Új év, új lehetőségek, új kihívások. Az ünnepek véget értek, így sok marketing szakember vizsgálja felül a teljesítményét a tavalyi évet összegezve, hogy ehhez igazítsák az új stratégiát. Ez új célokat és állásfoglalásokat is meghatározhat a vállalkozások számára. Ahogy a magánéletben újévi fogadalmat teszünk, úgy az üzletben is érdemes azt a szót megkeresni, amire fókuszálhatunk […]
2018-01-08
Blog

Van időd – fektess energiát közösségi oldalaidba! - I.

A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.
2020-04-19
Blog

Okostelefon, okos döntés: a mobile first megközelítés jelentősége az e-kereskedelemben

Az okostelefonok és a táblagépek térhódításának köszönhetően az e-kereskedőknek már nemcsak lehetőségük, de kötelességük is weboldalukat mobilbaráttá alakítani. Az úgynevezett mobile first szemlélet ugyanis jelentősen hozzájárulhat a vállalkozás versenyképességének javításához, a vásárlók megtartásához.
2023-05-18
Blog

4 digitális marketing trend

Egy vállalkozás folyamatos növekedéséhez lépést kell tartani a digitális piac fejlődésével, az újdonságokhoz kell igazítani a marketing stratégiát. A digitális világban időről-időre előtérbe kerül egy-egy olyan felület vagy program, amelyet a fogyasztók nagy számban kezdenek el használni. 2016-ban ilyen volt a Pokemon Go őrület, aminek hatására elkezdték használni a kiterjesztett valóságot a marketingben is. Ezek […]
2017-08-30
Blog

Messenger: automatikusan elinduló videós hirdetések

A Facebook talált egy újabb kiárusítható felületet a Messengerben, így már tesztelik az automatikusan elinduló videós hirdetéseket. Az újfajta reklámok a beérkező üzenetek között jelennek majd meg. Korábban felröppentek azok a hírek, hogy a mobilos Facebook appban már nem fér el több hirdetés, így érthető, hogy a vállalat keresett egy újabb mobilos felületet, ahol megjelenhetnek […]
2018-07-03
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
A recommerce felemelkedése – menő lett a használt cucc?
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató