Menü

Turbózd fel webshopod a Black Fridayre

by Szlaukó Barbara, november 11, 2022
A Black Friday világszerte, így Magyarországon is kiemelt időszak értékesítés szempontból. Számos hazai e-kereskedő ilyenkor szerzi meg éves bevételének nagy százalékát, ezért érdemes neked is felkészülnöd a vásárlói rohamra, az informatikai háttér biztosításától kezdve a visszatérő vásárlók megtartásán át a kosárelhagyás minimalizálásáig.  

Optimalizáld a weboldalad

Bármit is árulsz a webáruházadban, a keresési rangsoron való pozíciód segíthet a legjobban felülemelkedni a versenytársaidon, ezáltal pedig növelni a konverziós arányt. Ha nem tudod, hányadik helyen állsz, érdemes megnézned egy ingyenes SERP („Search Engine Results Page”) ellenőrzőt.

Gyorsítsd weboldalad betöltési idejét

Azok a webhelyek, amelyeknek a betöltése túl hosszú ideig tart, nagy hátrányt szenvednek a keresési rangsorban. Webhelyed sebességének javítására jó megoldás lehet az oldaladon lévő képek tömörítése és a tárhelyszolgáltatás frissítése.

Nézd át a termékneveidet, leírásaidat

Ezzel nagyban növelheted a keresési rangsorod mellett a felhasználók vásárlási élményét is! Ismertesd termékeid legfontosabb alapvető ismérvein (méret, szín, súly, anyag) túl a különleges jellemzőket is, hogy a felhasználók jobban megismerjék azokat vásárlás előtt. 

Ellenőrizd a weboldaladon található képeket

Kétségkívül fontos, hogy lényegre törő, jó minőségű képek legyenek láthatók a weboldaladon, a nagyobb felbontású fájlok azonban lassíthatják oldalad betöltését. Ennek elkerülése érdekében kerüld a GIF-eket, fotóidhoz használj JPEG, grafikáidhoz PNG formátumot.

Alakíts ki gördülékeny vásárlási folyamatot

Tedd lehetővé a vásárlóid számára, hogy bejelentkezés vagy bármilyen regisztráció nélkül is vásárolhassanak. Jelenítsd meg jól látható módon minden oldalon a kosár ikont, és folyamatosan szemléltesd vásárlóidnak a kosaruk tartalmát. Végül pedig adj rá lehetőséget, hogy az általuk preferált módon fizethessenek. Ajánld fel nekik a klasszikus fizetési megoldásokon kívül a PayPal vagy a digitális pénztárcák (Apple Pay) lehetőségét. 

Győződj meg róla, hogy weboldalad mobilbarát

A Shopify beszámolója alapján a tavalyi évben a Black Friday alatti vásárlások 79%-a mobiltelefonon történt. Ez abszolút növekedést jelent a mobilos vásárlások számában – bár már 2020-ban is az eladások 67%-a mobilon keresztül zajlott. A mobilra optimalizált webhely tehát kulcsfontosságú a teljesítményed szempontjából, hiszen ha a vásárló nem kapja meg ugyanazt az élményt a mobilján, mint amit a számítógépén kapna, könnyen elveszítheted.

Emlékeztesd a kosárelhagyókat

Óriási potenciál rejlik a kosárelhagyók megszólításában, vásárlásra ösztönzésében, ezért erre mindenképpen készülj fel egy megfelelő stratégiával! Erre jó példa a kosárelhagyók számára autómatikusan generált, célzott marketing e-mailek küldése, de érdemes lehet kapcsolódó ajánlatot vagy kedvezményt ajánlani számára. 

Elemezd az analitikából kinyert adatokat

Az analitikák elemzése elengedhetetlen a hatékony értékesítéshez! Az előző évi adataid alapján könnyen megtudhatod többek között azt, hogy miből származott a bevételed nagy része, melyik termékkategóriának mikor volt a legnagyobb forgalma. Ezek az adatok remek kiindulási alapot adhatnak ahhoz, hogy körülbelül mire számíts az idei évben.

Erősítsd a közösségi oldalaid kereskedelmi stratégiáját

A felhasználók egyre szívesebben vásárolnak a közösségi oldalakon keresztül, hiszen így a platform elhagyása nélkül, percek alatt megszerezhetik a kiszemelt terméket. Az olyan közösségi oldalak, mint a Facebook, a Pinterest, a Twitter, a TikTok vagy az Instagram, ezt mind lehetővé teszik. A közösségi kereskedelem egyik legnagyobb előnye a vásárlási útvonal felfedezési szakaszában rejlő potenciál. Az Instagram jelentése szerint ugyanis a felhasználók több mint fele fedez fel új termékeket a felületükön.

Biztosíts gyors és valóban segítőkész ügyfélszolgálatot 

Az ügyfélszolgálat hatékony működése, a vevők teljes körű kiszolgálása, esetleges panaszaik kezelése nemcsak informatikai, de kommunikációs és fogyasztóvédelmi kérdés is. Ne hagyd, hogy a vásárlóid csalódottak legyenek! Készülj fel időben arra, hogy hirtelen megnövekedett látogatószám esetén is gyors segítséget kapjanak a felhasználóid, így az ünnepi roham alatt is minden folyamat gördülékeny lesz.

A cikkhez felhasznált források: Elasticpath, Hootsuite, Shopify

Blog

Facebook: megújulnak az értesítések

Sokan jelezték, hogy egy mini Facebook ikont fedeztek fel az Instagram appon belül, mely elsősorban a facebookos értesítések egyfajta nyomon követésére szolgálnak, de nem olvashatóak és nézhetőek meg. A funkció lényege, hogy egy kis buborék jelzi a felhasználónak, hány értesítése van a Facebookon. Emellett ez segít majd abban, hogy gyorsabb legyen a váltás a két […]
2018-06-19
Blog

Influencerek uralkodnak a marketingben?

Az online marketingben mindig voltak olyan korszakok, amelyekben egy bizonyos alkalmazás vagy trend uralkodott: először ott volt a Facebook, a Twitter, majd az Instagram. Ma az influencereké az online világ. Az influencerek számos pozitív hatást mutattak a márkák számára a marketingben, hiszen 90 százalékos sikert értek el. A kulcs abban rejlik, hogy egy befolyásoló személy […]
2018-03-21
Blog

Fókuszban a Snapchat!

A Snapchat folyamatosan fejleszti üzleti kilátásait és új területeken próbálja meg felhasználói igényeit kielégíteni. Az üzleti kilátások javításának pedig egyszerű oka van, a közönség növekedése lelassult. Épp ezért született meg egy széles játékpaletta, vagyis a 'Snappables' ötlete, amivel egyedül és barátokkal egyaránt játszhatunk. Ez egy olyan webes játékplatform, amely a külső fejlesztőktől származó játékok széles […]
2019-03-27
Blog

5 tipp, hogy növeld weboldalad konverziós arányát

A mai rohanó világban a vásárlók részéről a minőség mellett a gyorsaság is elvárás, ezért választják egyre többen az online vásárlást a fizikai üzletek helyett. A konverziós arány egy e-kereskedelmi vállalkozás számára az egyik legfontosabb mutatószám, amely óriási hatással van a bevételre, a profitra. A megfelelő színek, képek, szöveg, elrendezés, navigáció fellendítheti a konverziót, javíthatja a felhasználói élményt és a weboldal visszafordulási arányát, valamint csökkentheti a kosárelhagyások száma. Nézzünk néhány fontos kreatív tényezőt, amire a konverzióoptimalizálás érdekében érdemes kiemelten odafigyelni.
2023-02-27
Blog

A jövő digitális trendjei: AdWords újítások

Légy naprakész az online marketingben és ismerd meg a legújabb Google trendeket! Következő rendezvényünkön az AdWords felület újdonságai kerülnek a középpontba haladó szinten. A Google AdWords az egyik leghatékonyabb, legjobban célozható fizetett hirdetési rendszer, mellyel azok a felhasználók érhetőek el, akik a kínált termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődnek. Legyen szó új vásárlók vagy látogatók szerzéséről, […]
2017-07-04
Blog

6 marketing mítosz, amit ideje megdönteni

Napjainkban egyre több cég ismeri fel az online marketingben rejlő lehetőségeket, hiszen az online jelenlét többek közt lehetővé teszi azt, hogy az ügyfelek közvetlen kapcsolatba legyenek az adott márkával. A marketing taktikái, módszerei és folyamatai épp ezért rengeteget változtak, ahogy az online marketing is folyamatosan alakul az új eszközök és csatornák megjelenésével, valamint a régi […]
2016-03-10
Blog

3 app Instás videó kontenthez

A videó az egyik legfontosabb formája a közösségi médiában megosztható tartalmaknak, az Instagram pedig számos lehetőséget ad saját videós kontent gyártására. Az Instagram posztok és story-k egyre elterjedtebb formája a különböző mozgóképes anyagok megosztása. Okostelefonjaink segítségével már nem kell, hogy költséges legyen a minőségi videótartalom gyártás. Ebben a bejegyzésben három olyan eszközt mutatunk, amik segítségével javíthatjuk […]
2019-03-13
Blog

Van időd – fektess energiát közösségi oldalaidba! - I.

A Facebook-nak megvan továbbra is a maga szerepe a közösségi média világában. Sőt, továbbra is ez a legtöbb embert megmozgató felület. Minden bizonnyal, vállalkozásunk már rendelkezik Facebook page-el, így ennek a létrehozásáról nem ejtenénk most szót.
2020-04-19
Az e-kereskedelem jövője
Online könyvkereskedelem - Hanyatlás vagy fénykor?
Van mire koccintani? - Alkoholos italok az online piactéren
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató