Marketing szakemberként érdemes tudnunk, hogy az internethasználók 75%-a csak akkor hoz fontos vásárlási döntést, ha a termék vagy szolgáltatás leírása egy általuk beszélt nyelven van. Ehhez kapcsolódik, hogy a felhasználók 70%-a egy reprezentatív kutatásban NEM az angolt jelölte meg, mint anyanyelvet. Ezekben az adatokban, ha jobban megnézzük, hatalmas lehetőségek vannak elrejtve: következzen tehát 4+1 ok, ami miatt érdemes több nyelven reklámozni.
Néhány vállalkozás „jól érzi magát” egy helyben állva is, de a legtöbb folyamatosan próbálja növelni vevői, kliensei körét, általában drága és hosszú marketing stratégiákkal. Ezzel önmagában nem is lenne semmi baj, azonban cégek általában egyre magasabb szinteken látják a növekedés lehetőségét, csak egy nyelven reklámozva azonban egyre nehezebb a szinteken felkapaszkodni.
Emellett, ha szemügyre vesszük a többnyelvű reklámok lehetőségét, hamar megláthatjuk, hogy kisebb piacterületeket nyerni különböző helyeken jóval kifizetődőbb. Az adatok azt mutatják, hogy az internet tartalmának körülbelül 50%-a angol, de a felhasználóknak csupán a 27 %-a beszéli a nyelvet születésétől. Ez tehát elméletben azt jelenti, hogy a célközönségünk mintegy 70 százalékát elveszítjük, egy tisztán angol nyelvű digitális kampánnyal.
Ha digitális marketinggel foglalkozunk, nagy eséllyel képesek vagyunk új területeket nyerni a piacon, anélkül, hogy fizikailag terjeszkednünk kéne. Egy megfelelő csapattal, akik értenek a nemzetközi SEO-hoz, valamint egy többnyelvű oldal- és azon belül területenként változó tartalom létrehozásához, mindez egy központból irányítható lesz.
Vegyünk például egy „kézzelfogható” vállalkozást (olyan értelemben, hogy az üzlet nem online platformon történik): ha ők terjeszkedni akarnak a piacon, mit tehetnek? Újabb üzlethelyiségeket nyitnak, általában a közeli városokban. Ez azonban hatalmas kiadásokkal jár: új ingatlan, alkalmazottak, épületek… Ha digitális marketingben gondolkodunk, a lényeg ugyanez, de a költség csupán a töredéke: az egyetlen dolog, ami elengedhetetlen az a professzionális fordítás elkészítése.
A világ 500 legsikeresebb cégének közel fele csupán egy nyelven teszi elérhetővé a weboldalát, ami általában az angol. Mint ilyen, elmondható, hogy figyelmen kívül hagyják mindazokat, akiknek nem az angol az anyanyelvük.
Egy okos marketinges számára talán ez a legfőbb indok, amiért azonnal nekilát egy nemzetközi digitális marketing stratégia tervezésének. Mindig érdemes kipróbálni a megközelítéseket, amiket a konkurens cégek figyelmen kívül hagynak.
Bár az internet használata eredetileg az Államokban és az Egyesült Királyságban volt a legelterjedtebb, de mára már más országok és területek is beérték őket, mint Franciaország, Hong Kong, Olaszország vagy Japán
+1 Gyorsan hoz ’SEO-s’ sikereket
Bár páran azt mondják, hogy a SEO (keresőoptimalizálás) halott, ahhoz kétség sem fér, hogy az organikus keresés még mindig hatalmas értéket jelent, és olyan befektetés, ami könnyedén megtérül. Persze a megközelítések változnak, és az olyan dolgokat, mint a linkvásárlás vagy a Google szabályzatának megsértése mára jobb elfelejteni.
De ha azt vesszük alapul, hogy a SEO lényege egy weboldal szerkezetében rejlik, nem egy lehetőséget láthatunk új sikerek szerzésére.
Általában érdemes nyelv-specifikus alkönyvtárakat létrehozni azon az oldalunkon belül, amit a Google már rábízott az angol keresőmotorra. Ezáltal gyorsan feljebb is léphetünk a nyelv-specifikus keresőmotorok között, az általunk újonnan megcélzott területeken.
Mindent összevetve, ha a cégünk tudja kezelni a külföldi eladásokat, akkor a fentebbi információk egyértelműen arra mutatnak, hogy itt az ideje elkezdeni a több nyelven való marketinget.