Hiába a szemet gyönyörködtető design és az igényes tartalom, ha a weboldalad kialakítása nem felel meg néhány alapvető kritériumnak. A látogatók számára ugyanis akkor releváns egy oldal, ha a fontos információhoz gyorsan, egyszerűen hozzájuthatnak. Nézzük, hogy webdesign szempontból milyen SEO alapelveknek kell megfelelnie az oldaladnak.
A weboldalad akkor tekinthető reszponzívnak, ha annak tartalma több eszközön is probléma nélkül megnyitható, azaz igazodik a készülék képernyőméretéhez.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a mobilos keresések aránya mennyire elképesztő tempóban növekszik az online piacon, ezért a Google elkötelezett híve a mobil készülékekre való optimalizálásnak.
A weboldalad menüpontjai mobiltelefonos megjelenítésnél akkor optimálisak, ha könnyen elérhetőek, valamint a látogatóid egy ujj érintésével kényelmesen meg tudják nyitni őket.
Kíváncsi vagy, hogy a te oldalad hogyan teljesít a mobil keresőben? Kattints ide!
Arról sokat lehet olvasni, hogy milyen releváns kulcsszavakat válasszunk. Az viszont nem mindig egyértelmű, hogy hová helyezzük el őket. Íme a legfontosabb helyek:
A feltöltött képek méretének optimalizálására azért van szükség, hogy a lassabb internettel rendelkezők – például a mobilos felhasználók – számára gyorsabb legyen az oldal betöltődési sebessége. Az optimális képméret ehhez igazodva 30-100 Kb között és 72 dpi felbontásban ideális.
Olyan weboldalt kell tervezned, amelynek felépítése logikus és átlátható. Ideális esetben néhány menüpont és háromnál nem több almenü található rajta a könnyebb eligazodás érdekében. Képek helyett szöveges linkeket és menüpontokat használj, hogy a keresőrobotok értelmezni tudják az oldalad struktúráját!
Van néhány trükk, ami a látogatók számára ugyan láthatatlan, a Google viszont nagy eséllyel kiszűri és keményen büntet érte. Tartsd távol magad a következő manipulációktól:
Ha szeretnéd újratervezni a honlapodat, gondoskodj az átirányításról! Amint törölsz egy oldalt, a látogatóid számára egy 404-es hibaoldal jelenik meg, amely szerint az oldalad többé nem létezik. Ha a régi oldal ezután nem lesz megtalálható, a Google szintén nem létezőnek tekinti és törli a találati listáról. Ezzel együtt az addig elért jó helyezés, valamint az összes keresőből érkező forgalom elveszik, hacsak nem használod a 301-es átirányítást.
A 301-es oldal közli a kereső motorokkal, hogy az URL neve, elérési útvonala megváltozott. Így az eddig elért látogatói forgalom és az ezzel együtt járó SEO érték megmarad.