Menü

SEO: 6 dolog, amit tudnod kell a keresőbarát webdesignról

by google news, október 25, 2016
Hiába a szemet gyönyörködtető design és az igényes tartalom, ha a weboldalad kialakítása nem felel meg néhány alapvető kritériumnak. A látogatók számára ugyanis akkor releváns egy oldal, ha a fontos információhoz gyorsan, egyszerűen hozzájuthatnak. Nézzük, hogy webdesign szempontból milyen SEO alapelveknek kell megfelelnie az oldaladnak. Reszponzív kialakítás A weboldalad akkor tekinthető reszponzívnak, ha annak tartalma több eszközön […]

Hiába a szemet gyönyörködtető design és az igényes tartalom, ha a weboldalad kialakítása nem felel meg néhány alapvető kritériumnak. A látogatók számára ugyanis akkor releváns egy oldal, ha a fontos információhoz gyorsan, egyszerűen hozzájuthatnak. Nézzük, hogy webdesign szempontból milyen SEO alapelveknek kell megfelelnie az oldaladnak.

Reszponzív kialakítás

A weboldalad akkor tekinthető reszponzívnak, ha annak tartalma több eszközön is probléma nélkül megnyitható, azaz igazodik a készülék képernyőméretéhez.

pc,tablet, mobiltelefon
Forrás: https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/get-started)

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a mobilos keresések aránya mennyire elképesztő tempóban növekszik az online piacon, ezért a Google elkötelezett híve a mobil készülékekre való optimalizálásnak.
A weboldalad menüpontjai mobiltelefonos megjelenítésnél akkor optimálisak, ha könnyen elérhetőek, valamint a látogatóid egy ujj érintésével kényelmesen meg tudják nyitni őket.
Kíváncsi vagy, hogy a te oldalad hogyan teljesít a mobil keresőben? Kattints ide!

Kulcsszavak mindenhol

Arról sokat lehet olvasni, hogy milyen releváns kulcsszavakat válasszunk. Az viszont nem mindig egyértelmű, hogy hová helyezzük el őket. Íme a legfontosabb helyek:

  • a weboldal címe (title tag): elárulja, hogy miről szól az oldalad
  • meta leírás (meta description): maximum 150-200 karakterben az oldal leírása
  • meta kulcsszavak (meta keywords): itt adjuk meg az oldal tartalmát tükröző kifejezéseket
  • navigáció: képek helyett szöveges menüpontok
  • az úgynevezett Breadcrumbs-ok (morzsamenük): elérési útvonalak nevében
  • címek és alcímek (H1, H2, H3)
  • alternatív szövegek (képeknél): ez a látássérültek részére fontos követelmény
  • belső linkek
  • URL címek
  • Fájlok, mappák címe: nevezd át a fájlokat úgy, hogy kulcsszavakat tartalmazzanak!

Képek mérete

A feltöltött képek méretének optimalizálására azért van szükség, hogy a lassabb internettel rendelkezők – például a mobilos felhasználók – számára gyorsabb legyen az oldal betöltődési sebessége. Az optimális képméret ehhez igazodva 30-100 Kb között és 72 dpi felbontásban ideális.

Egyértelmű, szöveg alapú navigáció

Olyan weboldalt kell tervezned, amelynek felépítése logikus és átlátható. Ideális esetben néhány menüpont és háromnál nem több almenü található rajta a könnyebb eligazodás érdekében. Képek helyett szöveges linkeket és menüpontokat használj, hogy a keresőrobotok értelmezni tudják az oldalad struktúráját!

Kerüld a rejtett szövegek, rejtett linkek használatát!

Van néhány trükk, ami a látogatók számára ugyan láthatatlan, a Google viszont nagy eséllyel kiszűri és keményen büntet érte. Tartsd távol magad a következő manipulációktól:

  • fehér háttérre fehér szöveg
  • képernyőn kívülre elhelyezett szöveg
  • nullás betűméret
  • írásjelekben (például vesszőben vagy pontban) elrejtett kattintható hivatkozás!

Ne felejtsd el az átirányítást!

Ha szeretnéd újratervezni a honlapodat, gondoskodj az átirányításról! Amint törölsz egy oldalt, a látogatóid számára egy 404-es hibaoldal jelenik meg, amely szerint az oldalad többé nem létezik. Ha a régi oldal ezután nem lesz megtalálható, a Google szintén nem létezőnek tekinti és törli a találati listáról. Ezzel együtt az addig elért jó helyezés, valamint az összes keresőből érkező forgalom elveszik, hacsak nem használod a 301-es átirányítást.

301-es átirányító oldal
Forrás: https://moz.com/learn/seo/redirection

A 301-es oldal közli a kereső motorokkal, hogy az URL neve, elérési útvonala megváltozott. Így az eddig elért látogatói forgalom és az ezzel együtt járó SEO érték megmarad.

Uncategorized @hu

Webanalitika kalauz II. - A Google Analytics első beállítása

A webanalitika kalauz első cikkében az elemzési folyamat megtervezésével foglalkoztunk. A mai cikkben tovább lépünk a technikai kivitelezés irányába és bemutatom a Google Analytics rendszer legfontosabb beállításait. Érdemes elolvasni az első cikket mielőtt a technikai kérdésekkel foglalkoznál, hiszen a gondos tervezést nagyon nehéz - gyakran lehetetlen - utólag bepótolni! Az első lépés a regisztráció, amit […]
2016-11-23
Uncategorized @hu

A webanalitika és adatelemzés alapjai

Napjainkban a sikerhez már mérhető adatokra, webanalitikára van szükség: nélkülözhetetlen az, hogy figyelemmel kísérje és számszerűsítse a weboldal a hatékonyságát és elérését. Ebben – és még sok másban – segít a webanalitika és az adatelemzés a cégeknek. Gyakran felteszik azt a kérdést, hogy „Vajon hányan nézték meg a weboldalamat?” vagy mondanak olyat, hogy „Több, mint […]
2016-02-03
Uncategorized @hu

Facebook hirdetés: Hogyan célozzunk?

Kezdjük az elején: mi az az “and targeting”? Ahhoz, hogy erre választ kapjunk, először meg kell értetnünk a Facebook által eddig használt “or targetinget”. Ez azt jelenti, hogy ha két közönséghez szeretnénk eljuttatni üzenetünket, akkor csak az egyiket VAGY a másikat érnék el, nem pedig a kettő metszetét. Jó példa erre, ha mondjuk olyan embereket […]
2015-12-01
Hírek

Javíts a közösségi média kommunikációdon!

Hiába lehet megfelelően célozni online a közönséget, a hirdetések és tartalmak néha így is irrelevánsak vagy nem érdekli a felhasználókat. Miért lehet ez? A közösségi médiát azért használja az emberek többsége, hogy kapcsolatban legyen a barátaival, szórakozzanak. Ez akkor is így van, ha néha terméket vagy szolgáltatást is keresnek a felületeken. Tehát sokakat csak bosszantanak […]
2018-01-16
Uncategorized @hu

Ezek voltak 2015 legjobb vírusvideói - Top 20

Az Unruly Media ebben az évben is elkészítette a 20 leggyakrabban megosztott videó listáját, melyen előre sejthető módon megjelennek a karácsonyi reklámok, de három Adidas reklám is helyet kapott. A tavalyi 29 millió megosztással szemben a top20 videót összesen 40 millióan osztották meg a Twitteren, Facebookon és a blogszférában, ami 38,5%-os növekedést jelent. Felmerülhet emiatt […]
2015-11-25
Uncategorized @hu

Snapchat: újraértelmezi az online marketinget?

  A Snapchat még mindig viszonylag kicsinek mondható közösségi oldal, legalábbis a Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlítva, de mégis több millió felhasználó, vagyis potenciális vásárló használja naponta. Ahogy már korábban írtunk róla, a Snapchat újra feltalálta a közösségi médiát rövid ideig megtekinthető videós és képes tartalmaival, mely újradefiniálhatja a digitális marketinget annak ellenére is, hogy […]
2016-04-06
Uncategorized @hu

Virtuális valóság a jövő marketingje?

A jövő marketingjének egyik jellemzője nagy valószínűséggel az interaktivitás lesz. Mivel a YouTube után a Facebook is lehetővé tette 360 fokos videók feltöltését, a virtuális valóság egyre nagyobb szerepet kaphat a cégek marketingstratégiájában. A Chrome-on, Androidon és iOS operációs rendszeren támogatott 360 fokos videók kreatív, új lehetőségeket kínálnak a marketing szakértőknek az interaktív hirdetések készítésére. […]
2016-02-04
Uncategorized @hu

Globalizáció és marketing: Miért fontosak a nemzetközi trendek?

Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra. A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette […]
2016-01-11
Itt a főszezon! – Hogyan érdemes felkészülni a Q4-re?
KÜLÖNKIADÁS / [EN] Balkáni online piac lehetőségei - Megéri nyitni a magyar e-kereskedőknek?
A vinted story – Digitális turkálóból gigantikus online piactér
Még több podcast
Állások
MKB Bank: FinTech Verseny
A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja: Mentor Program, amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, […]
Berlin Startup Calling 2016 Ötletverseny
A fejedben van a következő nagy tech ötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti projekted végre valósággá váljon. Készítsd el az ötleted összefoglalóját és nevezz a pénzdíjakért és tárgyi nyereményekért összesen 15 000 euró értékben. Modern világunk fejlődésének egyik alappillére a technológia. A digitális technológiák fejlődése […]
Nemzetközi pályázat - Fókuszban a női startupok
Magyarok is indulhatnak a Vodafone nemzetközi pályázatán A Németországban működő Vodafone Institution egy Európában egyedülálló kezdeményezéssel segíti a nők által létrehozott, illetve a nők helyzetének javítását támogató startupokat. Az F-LANE pályázat célja, hogy minél több nő vállalhasson vezető szerepet a technológiai fejlődésben, és világszerte segíthessék társaikat is. A pályázatra természetesen magyar startupok is jelentkezhetnek. A […]
Digitális világ ingyen - Online jelenlét pályázat
Xpertstudio Kft ingyen elkészíti a pályázó számára a weboldalát – webáruházát vagy mobil Applikációját, Grafikaiarculatát, vagy Videós anyagát – Animációs filmjeit, kivitelezi Adwords és Facebook kampányát. Pályázatot benyújthat bármely szervezet, cég, egyesület, alapítvány, intézmény, önkormányzat, egyéni vállalkozó, egyház és magánszemély. A pályázat aktuális 2016.Október.10-től Pályázat zárás időpontja: 2016. December 20. JELENTKEZEM és kitöltöm a pályázati […]
Buktatók a közösségi médiában: ezeket a szokásokat hagyjuk el a siker érdekében
Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb […]
Még több állás
Hello!
Eazy Digital is a new wave digital agency founded in Budapest. The largest division is Google and Facebook ad management.

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]

„A vásárlóknak egyre fontosabb az edukáció” – interjú Pörzse Norberttel, a vágyaim.hu ügyvezetőjével

Nemrégiben hozták nyilvánosságra az Ország Boltja 2023 verseny eredményeit: ügyfelünk, a Vágyaim.hu mind a Minőség díj, mind pedig a Népszerűségi díj esetében az első helyet szerezte meg a saját kategóriájában. Vajon mi a siker titka? Depo Ecommerce Évkönyv & Toplista 2023 című magazinunkban többek között erről is beszélgettünk Pörzse Norbert ügyvezetővel.  Az internet hőskorában az […]
Hello!
493 forgalmazó, 3 116 767 termék
Nálunk tényleg megtalálod amit keresel!
Iratkozz fel hírlevelünkre!
mehet
Copyrights © 2022 EAZY Digital
Adatvédelmi Tájékoztató